Системи та мережі доступу

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.02.E.077
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: PhD, асистент Бешлей Галина Володимирівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення студентів комплексними знаннями основних принципів побудови телекомунікаційних систем та мереж доступу, особливостей функціонування, налаштування та їх обслуговування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - Здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі телекомунікацій та радіотехніки, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов. - Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. - Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. - Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. - Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. - Здатність до системного мислення. фахові компетентності: - Здатність розуміти сутність і значення інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства . - Готовність сприяти впровадженню перспективних технологій і стандартів. - Здатність проводити роботи з керування потоками навантаження інформаційно-телекомунікаційних мереж. - Здатність брати участь у проектуванні нових інфокомунікаційних, телекомунікаційних мереж. - Здатність застосовувати сучасні досягнення у галузі професійної діяльності з метою побудови перспективних інфокомунікаційних, телекомунікаційних мереж та систем - Здатність брати участь у адмініструванні інфокомунікаційних та телекомунікаційних мереж
Результати навчання: - Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітніх технологій в галузі телекомунікацій та радіотехніки; - Забезпечувати надійну та якісну роботу інформаційно-комунікаційних мереж, телекомунікаційних та радіотехнічних систем; - Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу в інфокомунікаційних системах, які характерні обраній спеціалізації; - Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни 1. Захист інформації в ТК системах 2. Системи мобільного зв’язку Супутні і наступні навчальні дисципліни 1. Розподілені інформаційні системи 2. Операційні системи ТКС
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню основних технологій та методів побудови телекомунікаційних систем та мереж доступу, як провідних, так і безпровідних Студент повинен навчитися розгортати, експлуатувати та обслуговувати сегмент доступу телекомунікаційних мереж.
Опис: Лекційні заняття: 1. Вступ до систем та мереж доступу 2. Віртуальні локальні мережі 3. Практичні аспекти маршрутизації між VLAN у системах та мережах доступу 4. Принципи DHCPv4 в мережах доступу 5. Впровадження IPv6 у мережі доступу: переваги та практичні аспекти 6. Безпровідні мережі у системах та мережах доступу: технології та стандарти WLAN 7. Принципи маршрутизації. Статична маршрутизація 8. Динамічна маршрутизація Лабораторні заняття: 1. Базові налаштування комутатора та кінцевого пристрою 2. Впровадження VLAN та транкових каналів 3. Налаштування маршрутизації між VLAN 4. Впровадження DHCPv4 5. Реалізація схеми адресації підмережі IPv6 6. Налаштування безпровідної мережі 7. Налаштування статичних маршрутів 8. Налаштування OSPFv2 Самостійна робота: 1. Підготовка до навчальних занять та контрольних заходів 2. Складання тестів за пройденими темами 3. Складання тестів для захисту звітів з лабораторних робіт 4. Підготовка до складання екзамену
Методи та критерії оцінювання: Тестування за пройденими темами (у віртуальному навчальному середовищі). Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента – розширені відповіді на запитання та розв’язок задач, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль складається із двох компонент: 1. Проміжний контроль - проводиться у вигляді тестування за пройденими темами у віртуальному навчальному середовищі, за який кожен студент отримує відповідну кількість балів. 2. Захист лабораторних робіт – проводиться у формі опитування та у вигляді тестування за методичними вказівками до лабораторних робіт у віртуальному навчальному середовищі. Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1. письмова - – проводиться у письмовому вигляді . 2. усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь-які питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Павликевич М.Й. Проектування телекомунікаційних мереж: навч. посібник для студентів спец. 7.05090301, 8.05090301 «Інформаційні мережі зв’язку». – Львів, 2013. 2. Климаш М.М. Теоретичні основи телекомунікаційних мереж: навч. посібник. – Л.: НВЕД УАД, 2011. – 496 с. 3. Воробієнко П.П. Телекомунікаційні та інформаційні мережі: підручник для ВНЗ / П.П. Воробієнко, Л.А. Нікітюк, П.І. Резніченко. – К.: САММІТ-КНИГА, 2010. – 640 с.: іл. 4. М.Л. Бірюков. Транспортні мережі телекомунікацій: підруч. для студ. вищ. навч. закл. / М.Л. Бірюков, В.К. Стеклов, Б.Я. Костік. – К.: Техніка, 2005. – 312 с.: іл. 5. Чернихівський Є.М. Математичне моделювання телекомунікаційних систем та мереж. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 272 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).