Розподілені інформаційні системи

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.02.E.076
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: д.т.н., ст. викладач Селюченко Мар'ян
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування та розвиток загальних і професійних компетентностей з функціонування, розгортання та експлуатації розподілених сервісних та cloud систем, що сприяють розвитку умінь та навичок випускника по інтеграції інтелектуальних інформаційних технологій та інформаційно-комунікаційних систем у різні галузі людської діяльності, національної економіки та виробництва.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі телекомунікацій та радіотехніки, що характеризується комплексністю та невизначеністю умов. ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК-2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК-4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК-7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК-8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК-13. Здатність до системного мислення. фахові компетентності: ФК-1. Здатність розуміти сутність і значення інформації в розвитку сучасного інформаційного суспільства . ФК-8. Готовність сприяти впровадженню перспективних технологій і стандартів. ФК-12. Здатність проводити роботи з керування потоками навантаження інформаційно-телекомунікаційних мереж. ФКС2.3. Здатність брати участь у проектуванні нових інфокомунікаційних, телекомунікаційних мереж. ФКС2.4. Здатність застосовувати сучасні досягнення у галузі професійної діяльності з метою побудови перспективних інфокомунікаційних, телекомунікаційних мереж та систем ФКС2.6. Здатність брати участь у адмініструванні інфокомунікаційних та телекомунікаційних мереж
Результати навчання: • Знання комунікації, процесів та іменування в розподілених сервісних системах. • Знання властивостей та вимог до розподілених сервісних систем. • Знання алгоритмів та моделей функціонування розподілених сервісних систем. • Знання моделей та основ надання Cloud-сервісів. • Вміння розробляти розподілені платформи та розподілені сервіси. • Здатність забезпечувати інформаційну безпеку розподілених систем. • Здатність забезпечувати надійність розподілених сервісних систем та якість Cloud-сервісів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Інформатика (за професійним спрямуванням), частина 2 Інфокомунікаційні мережі Операційні середовища інфокомунікаційних платформ Теорія алгоритмів та структур даних Захист інформації в телекомунікаційних системах Основи проектування програмного забезпечення інфокомунікацій Технології представлення даних та СУБД в інфокомунікаціях кореквізити: Об’єктно-орієнтоване програмування Java, С# Операційні системи телекомунікаційних мереж Розробка мобільних додатків
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню основних технологій та методів побудови розподілених сервісних систем та Cloud-технологій. Студент повинен навчитися розгортати, експлуатувати та обслуговувати розподілені сервісні системи та Cloud-технології.
Опис: Лекційні заняття Вступне заняття. Архітектури розподілених систем. Розгортання розподілених систем. Комунікація в розподілених системах. Безпека розподілених систем Cloud-системи Перспективні технології розподілених систем
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, тести (45%) • підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, екзамен): письмова компонента (73%) та усна компонента (27%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль складається із двох компонент: 1) Проміжний контроль - проводиться у вигляді тестування за пройденими темами у віртуальному навчальному середовищі, за який кожен студент отримує відповідну кількість балів. Кожна тема включає в себе однакову кількість питань і оцінується у п’яти бальній шкалі. Сума балів множиться на поправочний коефіцієнт – 0,66 2) Захист лабораторних робіт – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 5 питань, на які студент повинен дати відповіді. Кожне питання оцінюється у один бал. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 5 балів. Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді. Перші сім питань є тестовими і оцінюються у 5 балів, останнє питання – у 10 балів 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які три питання. Кожне питання оцінюється у 5 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Andrew S. Tanenbaum, Maarten Van Steen, "Distributed Systems: principles and paradigms" (2nd edition) 2. Coulouris et а1., Distributed Systems — Concepts and Design. 3. Chow and Johnson, Distributed Operating Systems and Algorithms 4. Mullender, Distributed Systems, 2nd ed. 5. Verissimo and Rodrigues, Distributed Systems for Systems Architects
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).