Формування та оброблення сигналів у телекомунікаційних системах та мережах

Спеціальність: Телекомунікації та радіотехніка
Код дисципліни: 6.172.08.E.167
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична радіотехніка та радіовимірювання
Лектор: Професор, д.т.н. Горбатий Іван Володимирович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 1
Завдання: 1
Результати навчання: Результати навчання цієї дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: 1. Підготовлений фахівець повинен знати: - наукові й математичні принципи, що лежать в основі телекомунікацій та радіотехніки; - методи аналізу процесів, що відбуваються в телекомунікаційних та радіотехнічних системах; - основні поняття та визначення в галузі формування та оброблення сигналів у телекомунікаційних системах та мережах; - методи формування та оброблення модульованих сигналів; - методи формування та оброблення коригуючих кодів; - методи ущільнення/розділення сигналів; - методи передавання даних із керуючим зворотним зв’язком. 2. Підготовлений фахівець повинен уміти: - застосовувати знання і розуміння методів формування та оброблення сигналів для розв’язування задач синтезу та аналізу телекомунікаційних систем та мереж; - аналізувати та виконувати оцінку ефективності методів формування та оброблення сигналів, застосованих при побудові телекомунікаційних систем та мереж.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія сигналів; Методи генерування та формування сигналів; Теорія електричного зв’язку; Технології та протоколи телекомунікаційних систем та мереж.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна призначена для ознайомлення студентів з основними поняттями та визначеннями в галузі формування та оброблення сигналів у телекомунікаційних системах та мережах. Описано основні методи формування та оброблення сигналів у телекомунікаційних системах та мережах. Розглянуто принципи побудови засобів для формування та оброблення сигналів у телекомунікаційних системах та мережах.
Опис: 1
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання студентів здійснюють на лабораторних заняттях шляхом перевірки виконання індивідуальних лабораторних завдань. Семестровий контроль здійснюють шляхом перевірки індивідуальних письмових робіт, виконаних згідно з розкладом семестрового контролю. Критерії оцінювання результатів навчання студентів: Поточний контроль: 30 балів (лабораторні роботи); Екзаменаційний контроль: 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Горбатий І.В. Телекомунікаційні системи та мережі. Принципи функціонування, технології та протоколи : навчальний посібник / І.В. Горбатий, А.П. Бондарєв. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 336 с. 2. Скляр Б. Цифровая связь. Теоретические основы и практическое применение : [пер. с англ.] / Б. Скляр. – 2-е изд., испр. – М. : Издательский дом “Вильямс”, 2004. – 1104 с. : ил. 3. Прокис Дж. Цифровая связь : [пер. с англ.] / Дж. Прокис ; под ред. Д.Д. Кловского. – М. : Радио и связь, 2000. – 800 с. : ил. 4. Воробієнко П.П. Телекомунікаційні та інформаційні мережі : підручник [для вищих навчальних закладів] / П.П. Воробієнко, Л.А, Нікітюк, П.І. Резніченко. – К. : САММІТ-Книга, 2010. – 708 с. : іл. 5. Бондарєв А.П. Пристрої цифрових систем стільникового зв’язку : навчальний посібник / А.П. Бондарєв, Б.А. Мандзій, С.В. Давіденко. – Львів : Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2011. – 222 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).