Мікрохвильова техніка та антени

Спеціальність: Програмно-апаратні пристрої інфокомунікаційних систем
Код дисципліни: 6.172.10.O.031
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: д.т.н., проф. Прудиус Іван Никифорович к.т.н., доц. Сторож Володимир Георгійович
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є засвоєння студентами основних теоретичних положень, методів розрахунку і принципів конструювання сучасних мікрохвильових НВЧ пристроїв і антен, ознайомлень з сучасними методами проектування пристроїв НВЧ і антен різних типів за допомогою комп'ютерних засобів. Вивчення дисципліни повинно надати студентам знання з ролі і місця антенно-фідерних трактів у безпровідних системах передавання інформації в різних частотних діапазонах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК-1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК-2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК-3. Здатність планувати та управляти часом. ЗК-4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК-6. Здатність працювати в команді. ЗК-7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК-8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК-13. Здатність до системного мислення. фахові компетентності: ФК-2. Здатність вирішувати стандартні завдання професійної діяльності на основі інформаційної та бібліографічної культури із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій і з урахуванням основних вимог інформаційної безпеки. ФК-З. Здатність використовувати базові методи, способи та засоби отримання, передавання, обробки та зберігання інформації. ФК-4. Здатність здійснювати комп'ютерне моделювання пристроїв, систем і процесів з використанням універсальних пакетів прикладних програм. ФК-6. Здатність проводити інструментальні вимірювання в інформаційно-телекомунікаційних мережах, телекомунікаційних та радіотехнічних системах.
Результати навчання: РН1: ЗН8. Здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області радіоелектронних кіл та схемотехніки, теорії електромагнітного поля, теорії радіоелектронних систем, теорії телекомунікаційних мереж, теорії автоматичного керування, методів аналізу радіоелектронних і телекомунікаційних систем і мереж, процесів конструювання і виробництв, програмування програмно-апаратних систем, адміністрування інформаційних мереж, захисту інформації, інформаційних технологій. РН2: ЗН12. Здатність продемонструвати знання сучасного стану справ та новітні технологій в галузі телекомунікацій та радіотехніки. РНЗ: УМ6. Застосування розуміння основних властивостей компонентної бази для забезпечення якості та надійності функціонування телекомунікаційних, радіотехнічних систем і пристроїв. РН4: КОМ1. Грамотно застосовувати термінологію галузі телекомунікацій та радіотехніки РН5: АіВ1. Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Вища математика, Фізика, Електродинаміка та поширення радіохвиль; Супутні і наступні навчальні дисципліни: Основи теорії радіотехнічних систем, Системи радіозв’язку та передавання інформації.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі викладання дисципліни розглядаються теорія та принципи функціонування і побудови пристроїв мікрохвильової техніки та антен і застосування їх у радіотехнічних системах . Вивчається їх конструктивна реалізація, методи розрахунку та експериментальних досліджень.
Опис: Вступ. Класифікація коливань і радіохвиль. Лінії передавання електромагнітної енергії. Застосування методів теорії мереж до аналізу фідерних пристроїв. Взаємні фідерні пристрої за функціональним призначенням. Класифікація антен. Основні характеристики і параметри антен. Елементарні випромінювачі. Лінійний електричний вібратор. Теорія приймальних антен. Решітки випромінювачів. Випромінюючі плоскі поверхні і розкриви. Антени ультракоротких хвиль. Апертурні антени.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: вибіркове усне опитування перед початком занять; оцінка активності студента у процесі занять, Контрольні запитання поділяються на: Тестові, проблемні, питання-репліки, ситуаційні завдання, питання репродуктивного характеру Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та екзамену.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 30; Екзаменаційний контроль: Письмова компонента – 50; Усна компонента – 20.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Антени телекомунікаційних і моніторингових систем. За ред. Л.Я.Ільницького. К. 2012, 240 с. 2. Прудиус І.Н. Основи антенної техніки. Львів, 2000. 220 с. 3. Ільницький Л.Я., Савченко О.Я., Сібрук Л.В. Антени та пристрої надвисоких частот, Підручник для вузів. Київ, 2003. 4. Мікрохвильові пристрої телекомунікаційних систем. – т.1. М.Г. Згуровский, М.Е.Ильченко, С.А. Кравчук и др. – Київ, 2003. – 454 с. 5. Антенні пристрої засобів зв’язку: навч. посібник / А.П. Заїкін, О.О. Зеленський, О.В. Троцький та ін. – Харків, 2003. – 523 с. Методичнівказівки до лабораторних робіт з дисципліни Антенно-фідерні пристрої
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).