Основи економіки в авіації

Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.00.O.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Сенів Л.А.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є вивчення основ сучасних мікро- і макроекономічних теорій і на цій основі вироблення у студентів навичок самостійно аналізувати економічні процеси, що відбуваються як в Україні, так і в зарубіжних країнах, розвинути в студентів навички та вміння, необхідні при прийнятті економічних рішень.
Завдання: загальні компетентності: - вміння тлумачити сучасні економічні теорії, ролі держави та суб’єктів ринкової економіки; - знання у сфері суті та необхідності формування стратегії соціально-економічного розвитку, суті прогнозування в системі державного регулювання економіки, методики складання економічних прогнозів; - вільна орієнтація в системі національних рахунків, методиці визначення макроекономічних показників, тенденцій змін макроекономічних показників, факторів економічного зростання; - розв’язання теоретичних і практичних завдань сучасних ділових циклів, причин виникнення економічних криз, шляхів їх подолання, механізмів регулювання кон’юнктури, визначення пріоритетних галузей, механізмів структурної перебудови економіки, основних напрямів інвестиційної діяльності; - використання знань з економічної теорії як підґрунтя для набуття досвіду в сфері професійної діяльності; фахові компетентності: - готовність застосовувати методи дослідження та аналізу сучасного стану національної економіки, вітчизняного ринку та існуючих механізмів його регулювання, визначати вплив різних факторів на економічний розвиток країни, обґрунтувати заходи щодо підвищення ефективності зовнішньоекономічної діяльності; - готовність аналізувати причинно-наслідкові механізми економічних явищ та процесів, оцінювати ефективність економічної політики держави.
Результати навчання: 1. Знання основних макроекономічних вимірників обсягу національного продукту, рівня цін та методологію їх підрахунку. 2. Вміння виявити прояви нестабільності в економіці, її причини і наслідки. 3. Знання основних методів економічного аналізу, які ґрунтуються на співставленні сукупного попиту та сукупної пропозиції та сукупних видатків і обсягу виробництва. 4. Знання фінансових ринків, сучасної банківської системи, попиту на гроші і пропозиції грошей в економіці, механізм грошово-кредитної політики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія України, Основи авіації, Основи права.
Короткий зміст навчальної програми: Робоча програма навчальної дисципліни розроблена відповідно до вимог галузевого стандарту вищої освіти МОН України на базі освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів. Основні завдання курсу — допомогти студентам зрозуміти трансформаційні процеси в економіці України, проблеми перехідної економіки; зорієнтуватися у виборі ефективного управлінського рішення; засвоїти первинні навички раціональної економічної поведінки. Знання, які студент здобуде, вивчаючи основи економічної теорії, є теоретичною та методологічною базою для подальшого опанування професійних дисциплін.
Опис: Економічна теорія як наука. Поняття суспільного виробництва і його структура. Фактори виробництва; Поділ праці, товарне виробництво. Гроші. Форми організації суспільного виробництва і економічні системи сучасного світу; Попит і пропозиція. Ціна ринкової рівноваги. Підприємництво в ринковій економіці. Макроекономіка як наука. Національний продукт. Макроекономічна нестабільність. Монетарна і фіскальна політика держави. Світова економіка.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування за темами лекційного курсу, усне та фронтальне опитування, виступи на практичних заняттях, захист контрольних робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль-100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аналітична економія: Макроекономіка і мікроекономіка: Підручник: У 2-х кн. — Кн. 2: Мікроекономіка. Затверджено МОН / За ред. С.М. Панчишина. — К., 2010. — 437 с. 2. Економіка [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / М. П. Бутко, О. Ю. Акименко, Н. В. Васильєва [та ін.] ; за ред. М. П.- Ніжин: Аспект-Поліграф, 2011.- 611 с. 3. Економічна теорія. Макроекономіка [Текст] : підручник / [В. М. Тарасевич та ін.] ; за ред. д-ра екон. наук, проф. В. М. Тарасевича. - К. : Знання, 2012. - 206 с. 4. Економічна теорія: Мікроекономіка: Підручник. Затверджено МОН / За ред. В.М. Тарасевича. — К., 2012. — 134 с. 5. Економічна теорія: навч. посібник / Г.І. Скорик, В.В. Барінов, М.Б. Швецова. –Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. -188 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).