Електропривід в системах повітряних суден

Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.00.O.041
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Електромехатроніка та комп'ютеризовані електромеханічні системи
Лектор: доцент Харчишин Богдан Михайлович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів теоретичних і практичних знань з проектування, на-лагодження та експлуатації електричних приводів в системах повітряних су-ден. Предметом вивчення цього курсу є електроприводи, які є головними лан-ками сучасних авіаційних електромеханічних та електроенергетичних уста-новок і систем.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей. Загальні компетентності: - ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - ЗК2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації; - ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; - ЗК4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Фахові та спеціальні компетентності: - ФК2. Здатність використовувати основи електроніки, схемотехніки при розв'язанні практичних завдань авіоніки; - ФК6. Здатність математично описувати і моделювати фізичні процеси в системах керування літальних апаратів; - ФК9. Здатність оцінювати технічні і економічні характеристики систем та пристроїв авіоніки; - ФК10. Здатність обґрунтовувати прийняті рішення: ефективно працювати автономно та у складі колективу; - СК1. Здатність розкривати суть і значення фізичних понять та законів, оперувати фізичними термінами, розуміти закономірності фізичних процесів; - СК3. Здатність орієнтуватися в основних фізичних і фізико-хімічних закономірностях, які лежать в основі функціонування авіоніки; - СК7. Знання інженерних методів розрахунку та вибору, сфери застосування класичних та новітніх конструкцій літальних пристроїв, вузлів і механізмів, що використовуються в сучасних системах авіоніки та використання наноматеріалів; - ФКС1.2. Здатність здійснювати проєктування систем та пристроїв авіоніки; - ФКС1.3. Здатність аналізувати, розраховувати та проєктувати електричні та електронні системи авіоніки; - ФКС2.2. Оцінювати технічні рішення для безпілотних бортових систем.
Результати навчання: • знання про основні тенденції розвитку та найважливіші розробки в автоматизованих авіаційних електроприводах; • вміти продемонструвати поглиблені знання фізичних процесів, методів аналізу і синтезу автоматизованих авіаційних електроприводів; • вміти застосовувати отримані знання з електроприводу повітряних суден на практиці та мати дослідницькі навички; • могти розв’язувати поставлені задачі з електроприводу та приймати відповідні рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика. • Вища математика. • Теоретичні основи електротехніки. • Авіаційні електричні машини та апарати.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчаються теоретичні основи будови та функціонування типових авіаційних електроприводів постійного та змінного струму, їх основні режими роботи, методики розрахунку статичних та механічних характеристик, розрахунку часових залежностей основних електричних, механічних та теплових величин авіаційних електроприводів. Вивчаються типові структури, характеристики та робота спеціальних авіаційних електроприводів та методики розрахунку, вибору та перевірки приводних електричних двигунів.
Опис: Поняття про привід механізмів літаків. Класифікація робочих агрегатів і виконавчих механізмів літаків Поняття про привід механізмів літаків. Класифікація робочих агрегатів і виконавчих механізмів літаків. Структура електроприводів механізмів літаків. Класифікація електроприводів. Механіка електропривода. Статичні характеристики виконавчих механізмів та електродвигунів. Режими роботи електродвигунів. Регулювання швидкості електроприводів. Перехідні режими в електроприводі. Вибір електродвигунів. Основи автоматичного керування електроприводами. Замкнені системи автоматичного керування.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль знань проводиться у вигляді диференційованого заліку. Підсумкова семестрова оцінка виставляється за результатами поточного контролю за 100-бальною шкалою. Поточний контроль здійснюється у формі усного опитування на початку занять, за результатами захисту звітів з лабораторних робіт, за результатами виконання контрольної роботи, а також за результатами тестувань чи письмових контрольних заходів.
Критерії оцінювання результатів навчання: • захист звітів з лабораторних робіт, усне опитування, тестування (20%); • контрольна робота (10%); • контрольний захід підсумкового контролю (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Теорія електропривода: Підручник. За ред М.Г. Поповича – К.: Вища школа, 1993. – 494 с. 2. Бондаренко В.І. Основи електричного привода, Запоріжжя: ЗНТУ: 2003. - 310 с. 3. Зеленов А. Б. Теорія електропривода. Методика проектування електроприводів: Підручник / А.Б.Зеленов. – Луганськ: вид-во "Ноулідж", 2001, - 670 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).