Антенно-фідерні пристрої в авіоніці

Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.01.E.050
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Доцент Гоблик Віктор Васильович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни - оволодіння студентами основами теорії антенно-фідерних пристроїв, що застосовуються в засобах авіоніки та методами дослідження їх характеристик за допомогою сучасних вимірювальних комплексів та інформаційно - комп’ютерних технологій, вивчити особливості побудови їх конструкції та застосування в сучасних телекомунікаційних системах, розкрити перспективи розвитку антенно-фідерної техніки в контексті світових тенденцій переходу до використання нанорозмірних технологій та створення „фотонного кристалу”, розвинути просторово-часове бачення процесів передачі, прийому та обробки інформації телекомунікаційними інтелектуальними антенними системами
Завдання: Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми авіоніки та систем керування під час професійної діяльності та у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів інженерії і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності ЗК 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності Фахові компетентності ФК 1. Здатність здійснювати професійну діяльність у сфері авіоніки автономно і відповідально, дотримуючись законодавчої та нормативно правової бази, а також державних та міжнародних вимог. ФК 4.Здатність до аналізу та синтезу систем керування літальних апаратів. ФК 5.Здатність розробляти авіоніку літальних апаратів та системи наземних комплексів із використанням інформаційних технологій. ФК 6.Здатність математично описувати і моделювати фізичні процеси в системах керування літальних апаратів. ФК 7.Здатність проектувати прилади та системи авіоніки із використанням автоматизованих систем. Спеціальні компетентності СК 1. Здатність розкривати суть і значення фізичних понять та законів, оперувати фізичними термінами, розуміти закономірності фізичних процесів. СК 2. Здатність орієнтуватися в основних проблемах і завданнях авіоніки і використовувати ці знання в експериментальній і теоретичній діяльності. СК 3. Здатність орієнтуватися в основних фізичних і фізико хімічних закономірностях, які лежать в онові функціонування авіоніки.
Результати навчання: РН 3.Відповідально та кваліфіковано ставити та вирішувати задачі, пов’язані зі створенням приладів і систем авіоніки РН 5.Організовувати власну професійну діяльність,обирати оптимальні методи та способи розв’язування складних спеціалізованих задач та практичних проблем у професійній діяльності. РН 6.Критично осмислювати основні теорії, принципи, методи і поняття у професійній діяльності. РН 11. Розробляти технічні вимоги до систем та пристроїв авіоніки; здійснювати проектування систем та пристроїв авіоніки з урахуванням вимог замовника та нормативно-технічної документації. РН 15 Розробляти математичні моделі літальних апаратів як об’єктів керування. РН 16. Вміти описувати інформаційні процеси, пов’язані з авіонікою, аналізувати їх завадостійкість. Уміння У 3. Підготовленість до використання математичних методів для вирішення задач, пов’язаних з проектуванням і експлуатації систем авіоніки. У 20. Уміння обробки сигналів управління систем авіоніки
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика • Вища математика (Числові методи, дифе-ренційне, інтегральне, операційне числення, терія диференційних рівнянь, функції комплексної змінної, інтегрування функцій однієї змінної.)
Короткий зміст навчальної програми: У курсі розглянуто коло питань, що стосуються основ теорії антен, конструкцій, характеристик і параметрів антенно-фідерних пристроїв, які використовуються в системах авіоніки, особливостей поширення радіохвиль в телекомунікаційних системах, технічного обслуговування антенно-фідерних пристроїв, програмні засоби автоматизованого проектування та моделювання антенно-фідерних пристроїв, правові та екологічні аспекти експлуатації.
Опис: Основи теорії антен. Класифікація антенно-фідерних пристроїв. Характеристики і параметри антенно-фідерних пристроїв. Елементарні випромінювачі. Конструкції антенно-фідерних пристроїв. Антенно-фідерні пристрої для базових станцій. Антенно-фідерні пристрої для абонентських станцій. Особливості поширення радіохвиль в телекомунікаційних системах. Технічне обслуговування антенно-фідерних пристроїв та вимірювання їх характеристик. Програмні засоби автоматизованого проектування антенно-фідерних пристроїв. Правові та екологічні аспекти експлуатації антенно-фідерних пристроїв. Перспективи розвитку антенно-фідерної техніки.
Методи та критерії оцінювання: • Перевірка виконання практичних робіт; • перевірка завдань для самостійного виконання по темах практичних робіт; • перевірка звітів до практичних робіт; • усне опитування; • перевірка контрольної залікової роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота на лабораторних заняттях-30%. Залік -70%, у т.ч. письмова частина -60%, усна компонента -10%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Прудиус І.Н. Основи антенної техніки. Навчальний посібник. – Львів: Видавництво Державного університету „Львівська політехніка”, 2000. –224 с. 2. Микроволновые устройства телекоммуникационных систем. /М.З.Згуровский, М.Е.Ильченко, С.А.Кравчук и др.: В 2 т. – К.: ІВЦ “Видавництво «Політехніка»”, 2003. 3. Айзенберг Г.З., Ямпольский В.Г,, Терешин О.Н. Антенны УКВ. – М.: Связь, 1977. – 384 с. 4. Марков Г.Т., Сазонов Д.М. Антенны. – М.: Энергия, 1975. – 528 с. 5. Фролов О.П. Антенны и фидерные тракты для радиорелейных линий связи. – М.: «Радио и связь», 2001. – 416 с.: ил. 6. Проблемы антенной техники. Под редакцией Л.Д. Бахраха и Д.И. Воскресенского.- М.: «Радио и связь», 1989. – 368 с. 7. Антенно-фидерные устройства систем сухопутной подвижной связи/ А.Л.Бузов, Л.С.Казанский, В.А.Романов, Ю.М.Сподобаев ; Под ред. А.Л.Бузова. – М.: «Радио и связь», 1997. – 150 с. 8. Жук М.С., Молочков Ю.Б. Проектирование линзовых, сканирующих, широкодиапазонных антенн и фидерных устройств. М.: «Энергия», 1973. – 439с. 9. Гоблик Н.М., Гоблик В.В. MATLAB в інженерних розрахунках. Комп’ютерний практикум. –Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2020. -–143 с. 10. Дослідження впливу Землі на поле випромінювання вертикального симетричного вібратора. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи з курсу «Проектування засобів та систем телекомунікацій». Укладачі: Гоблик В.В., Гоблик Н.М., Ліске О.М., Ничай І.В: Львів, 2015. – 15 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).