Експлуатація безпілотних літальних апаратів

Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.02.E.056
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: канд.техн.наук, доцент Чумакевич Віктор Олексійович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - аналізувати і оптимізувати властивості систем авіоніки на основі використання їх еквівалентних моделей; - проводити синтез структурних схем авіоніки - знати основні електронні системи управління типовим літаком, володіти основними принципами, характеристиками, складом та розміщенням на повітряному судні електронних систем управління, їх схемними і конструктивними виконаннями, режимами роботи, способами використання та технічним обслуговуванням; - уміти аналізувати та досліджувати режими роботи елементів та систем електронного управління; використовувати отримані теоретичні знання та навички в різних штатних ситуаціях; -оволодіння прийомами та методами складання структурних схем систем автоматичного управління
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - аналізувати і оптимізувати властивості систем авіоніки на основі використання їх еквівалентних моделей; - проводити синтез структурних схем авіоніки - знати основні електронні системи управління типовим літаком, володіти основними принципами, характеристиками, складом та розміщенням на повітряному судні електронних систем управління, їх схемними і конструктивними виконаннями, режимами роботи, способами використання та технічним обслуговуванням; - уміти аналізувати та досліджувати режими роботи елементів та систем електронного управління; використовувати отримані теоретичні знання та навички в різних штатних ситуаціях; -оволодіння прийомами та методами складання структурних схем систем автоматичного управління
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - аналізувати і оптимізувати властивості систем авіоніки на основі використання їх еквівалентних моделей; - проводити синтез структурних схем авіоніки - знати основні електронні системи управління типовим літаком, володіти основними принципами, характеристиками, складом та розміщенням на повітряному судні електронних систем управління, їх схемними і конструктивними виконаннями, режимами роботи, способами використання та технічним обслуговуванням; - уміти аналізувати та досліджувати режими роботи елементів та систем електронного управління; використовувати отримані теоретичні знання та навички в різних штатних ситуаціях; -оволодіння прийомами та методами складання структурних схем систем автоматичного управління
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи авіації Теорія автоматичного керування Елементна база електронних апаратів
Короткий зміст навчальної програми: Системи координат літального апарату. Комплекси бортового обладнання, які функціонально пов'язані із системою давачів і бортовим комп'ютером. Теоретичні основи та схеми побудови систем стабілізації польотів літаків та системи управління польотами (САУ). Надає навички практичного аналізу та проектування систем управління. Основи побудови та експлуатації бортових комп'ютерних систем та обчислювачів
Опис: Системи координат літального апарату. Комплекси бортового обладнання, які функціонально пов'язані із системою давачів і бортовим комп'ютером. Теоретичні основи та схеми побудови систем стабілізації польотів літаків та системи управління польотами (САУ). Надає навички практичного аналізу та проектування систем управління. Основи побудови та експлуатації бортових комп'ютерних систем та обчислювачів
Методи та критерії оцінювання: -письмові звіти з практичних занять (25%), усне опитування, тестування, індивідуальне завдання (20%) -підсумковий контроль (55 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (55 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: ЄСКТ
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Синєглазов В.М., Філяшкін М.К. Автоматизовані системи управління повітряних суден: підручник для студ. вищих навч. закл., що навч. за спец. "Комп'ютерно-інтегровані технологічні процеси і виробництва" та "Системи управління та автоматика". К. : НАУ, 2003. 502 с. 2. С. С. Ільєнко та ін. Функціональні автоматизовані системи та комплекси повітряних суден: навч. посіб. Київ: НАУ, 2019. 158 с. 3. Рогожин В. О., Синєглазов В. М.,, Філяшкін М. К. Пілотажно-навігаційні комплекси повітряних суден: підруч. К: НАУ, 2005 316 с. 4. Кузнецов С.В., Гусев А.А. Системы автоматического управления полётом. Методические указания по изучению дисциплины и контрольные задания. М.: МГТУ ГА, 2004. 48 с. 5. Скрипець А.В., Єгоров С.Г., Бєлов М.А., Яппаров А.Н., Тризна О.О. Регіональний/магістральний літак та його авіоніка: навч. посібник. – К.: НАУ, 2016. - 352 с. 6. Распопов В. Я. Микросистемная авионика – Тула. «Гриф и К», 2010. – 248 с. 7. AVIONICS DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION Edited by CARY R. SPITZER AvioniCon, Inc. Williamsburg, Virginia, U.S.A. - p 233
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).