Основи радіолокації

Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.01.E.046
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Радіоелектронні пристрої та системи
Лектор: Николишин М.Й.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: ------------------------------------------------------------------
Завдання: ------------------------------------------------------------------
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: 1. Здатність продемонструвати систематичне знання сучасних методів радіолокаційного спостереження 2. Уміння ефективно працювати як індивідуально та і в складі. 3. Здатність відповідально ставитися до виконуваної роботи та досягати поставленої мети. 4. Уміння самостійно виконувати експериментальні радіолокаційні дослідження. 5. Здатність продемонструвати глибокі знання у вибраній області радіолокаційних досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Фізика. Вища математика. Системи та засоби радіозв’язку в авіації. Основи навігації та пілотажно-навігаційні комплекси. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Системи попередження зіткнень та метеоспостережень. Телеметричні інформаційні системи. Телекомунікаційні мережі в авіації. Антенно-фідерні пристрої в авіоніці.
Короткий зміст навчальної програми: 1. Вступна лекція. Основні поняття та визначення. Історія розвитку радіолокації. Особливості сучасних радіолокаційних об’єктів і систем. 2. Фізичні основи радіолокації: - електромагнітні хвилі як основний компонент структури радіолокаційних систем; - атрибутивні властивості (параметри) електромагнітних хвиль, які зумовлюють радіолокаційне спостереження; - тактичні і технічні параметри радіолокаційних систем та їх обмеження що зумовлене діапазоном використанням електромагнітних хвиль. 3. Віддаль дії радіолокаційних систем: - основне рівняння радіолокації у безвтратному середовищі; - основне рівняння радіолокації у втратному середовищі; - рішення основного рівняння радіолокації у втратному середовищі в залежності від його параметрів. 4. Радіолокаційні сигнали: - прості радіолокаційні сигнали, точність і роздільна здатність вимірювання їх параметрів; - складні (лінійно і нелінійно частотномодульовані) радіолокаційні сигнали точність і роздільна здатність вимірювання їх параметрів; - складні (фазоманіпульовані) радіолокаційні сигнали. 5. Виявлення радіолокаційних сигналів: - імовірнісні показними виявлення, критерії виявлення; - робочі характеристики процесу виявлення; - зв’язок імовірнісних показників виявлення з енергетичними характеристиками радіолокаційних об’єктів і систем. 6. Радіолокаційні об’єкти: - ефективна площа розсіювання простих РО; - ефективна площа розсіювання поверхневорозподілених РО; - ефективна площа розсіювання об’ємнорозподілених РО. 7. Радіолокаційний огляд простору: - загальна характеристика огляду простору, зона огляду; - послідовний (коловий, спіральний, гвинтовий і рядковий) однопроменевий огляд заданої зони; - радіолокаційний огляд земної поверхні; - коловий огляд простору; - боковий огляд середовища літальними об’єктами. Усього годин 30
Опис: --------------------------------------------------------------------
Методи та критерії оцінювання: На лабораторних заняттях проводиться поточний контроль метою якого є виявлення готовності студентів до проведення досліджень у таких формах: - усне опитування перед початком роботи; - оцінка активності студентів у процесі роботи. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання контрольної роботи. 6. Критерії оцінювання результатів навчання студентів: Поточний контроль (ПК)-10. Разом за дисципліну-100. Лабораторні роботи – 30 .
Критерії оцінювання результатів навчання: --------------------------------------------------------------------
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до лабораторної роботи “Аналогові методи виявлення радіолокаційних об’єктів 2. Методичні вказівки до лабораторної роботи «Імпульсний метод вимірювання віддалі». 3. Методичні вказівки до лабораторної роботи «Амплітудний метод радіопеленгування». 4. Гофман-Велленгоф Б., Легатка К., Візир М. Навігація. Основи визначення місцеположення та скеровування. Пер. з англ. за ред. Я.С.Яцківа. - Львів: Львівський національний університет ім. І.Франка, 2006 — 443с. 5. Финкельштейн М.И. Основы радилокации. Учебник для вузов. -М.: Радио и связь .1983 — 536 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).