Спеціалізовані протоколи для систем авіоніки

Спеціальність: Авіоніка
Код дисципліни: 6.173.02.E.062
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: Лаврів Орест Андрійович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета полягає у отриманні теоретичних знань, умінь та здатностей в засвоєнні сучасних наукових методів та технологій у протоколах систем авіоніки.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК 2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації. ЗК 4. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. фахові компетентності: ФК 5.Здатність розробляти авіоніку літальних апаратів та системи наземних комплексів із використанням інформаційних технологій. ФК 6.Здатність математично описувати і моделювати фізичні процеси в системах керування літальних апаратів. ФК 10.Здатність обґрунтовувати прийняті рішення, ефективно працювати автономно та у складі колективу. ФКС1.3. Вміти описувати інформаційні процеси, пов’язані з авіонікою, аналізувати їх завадостійкість.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Знати стандарти (протоколи ) для каналів інформаційного обміну, як сукупність засобів, що забезпечують взаємодію складових елементів системи. У більш широкому значенні розуміти логіку та фізичні принципи взаємодії компонентів системи, Уміти поєднувати основні програмно-апаратні засоби для взаємодії каналів, що використовуються на різних структурних рівнях усередині обчислювальних блоків для з’єднування функціональних пристроїв та модулів та усередині системи для забезпечення інформаційного обміну між окремими модулями. Оволодіти сукупністю правил, алгоритмів, часової синхронізації для обміну даними між компонентами систем, а також сукупністю фізичних та функціональних характеристик засобів підключення, що реалізують таку взаємодію.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Електронні системи управління типовим літаком Стандарти та протоколи засобів інфокомунікацій. Основи радіоелектроніки
Короткий зміст навчальної програми: Бортові канали інформаційного обміну (Data Bus – DB). Основні стандарти на цифрові канали інформаційного обміну даними. Протокол MIL-STD-1553B для літаків військового призначення. Протоколи, розроблені асоціацією конструкторів рухомих машин (SAE) – AIR 1189 – середньошвидкісний DDB з часовим розподілом (для мультиплексних систем), AS 15531 – цифровий з часовим розподілом мультиплексний DDB (запит/відгук), AS 5643 IEEE-1394b – цифровий DB для військових та аерокосмічних засобів Протоколи, розроблені ARINC - ARINC 573 – DDB для системи реєстрації польотної інформації; ARINC 629 – DDB для одночасного передавання даних від декількох передавачів; ARINC 708 – DDB для передавання графічної інформації від бортової метеонавігаційної радіолокаційної станції до системи відображення. Протоколи, розроблені IEEE – IEEE-std-1149.5 – цифровий DB для тестувального облад-нання, IEEE 1355.2 – цифровий DB з низьковольтною передачею
Опис: Бортові канали інформаційного обміну (Data Bus – DB). Основні стандарти на цифрові канали інформаційного обміну даними. Протокол MIL-STD-1553B для літаків військового призначення. Протоколи, розроблені асоціацією конструкторів рухомих машин (SAE) – AIR 1189 – середньошвидкісний DDB з часовим розподілом (для мультиплексних систем), AS 15531 – цифровий з часовим розподілом мультиплексний DDB (запит/відгук), AS 5643 IEEE-1394b – цифровий DB для військових та аерокосмічних засобів Протоколи, розроблені ARINC - ARINC 573 – DDB для системи реєстрації польотної інформації; ARINC 629 – DDB для одночасного передавання даних від декількох передавачів; ARINC 708 – DDB для передавання графічної інформації від бортової метеонавігаційної радіолокаційної станції до системи відображення. Протоколи, розроблені IEEE – IEEE-std-1149.5 – цифровий DB для тестувального облад-нання, IEEE 1355.2 – цифровий DB з низьковольтною передачею
Методи та критерії оцінювання: – Поточний контроль: письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольні роботи – 40 балів (40%) – Підсумковий контроль: (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма – 60 балів (60%): письмова частина – 40 балів; усне опитування – 20 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: – Поточний контроль: письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольні роботи – 40 балів (40%) – Підсумковий контроль: (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма – 60 балів (60%): письмова частина – 40 балів; усне опитування – 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Васьків Г. М. Конспект лекцій з дисципліни "Стандарти та протоколи засобів інфокомунікацій", 2. Авіоніка: навч. посіб. / В.П. Харченко, І.В. Остроумов. – К. : НАУ, 2013. -– 272 с 3. AVIONICS DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION Edited by CARY R. SPITZER AvioniCon, Inc. Williamsburg, Virginia, U.S.A. - p 233 4. Чужа О.О., Ситник О.Г., Хімін В.М., Кожохіна О.В. Авіаційні радіоелектронні системи. – К.: НАУ, 2017. – 264 с. 5. Грибов В.М. Техническое диагностирование авионики. Модуль 2-2. Средства диагностирования (бортовые встроенные, лабораторные, стендовые). – К.: НАУ, 2017. – 263 с. 6. Скрипець А.В. Авіаційно-технічний тлумачний словник-довідник з цивільної авіації. У 2-х томах.– К.: НАУ, 2016. – Т.2. – 736 с. 7. Скрипець А.В., Єгоров С.Г., Бєлов М.А., Яппаров А.Н., Тризна О.О. Регіональний/магістральний літак та його авіоніка: навч. посібник. – К.: НАУ, 2016. - 352 с. 8. Drony : ilustrowany przewodnik po bezzalogowych pojazdach powietrznych i podwodnych / Martin J. Dougherty ; przeklad Jerzy Majszczyk, Warszawa : Bellona cop. 2016 233 s. 9. Распопов В. Я. Микросистемная авионика [Текст] / В.Я. Распопов. – Тула. «Гриф и К», 2010. – 248 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).