Маршрутизація та розподіл потоків у телекомунікаційних мережах

Спеціальність: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.172.02.M.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: д.т.н., проф. Кирик Мар’ян Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання студентам теоретичних знань та практичних навичок в сфері технологій маршрутизації та алгоритмів управління потоками у телекомунікаційних мережах.
Завдання: ЗК 2. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комуні¬кацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкрет-них комунікаційних ситуаціях; ЗК 5. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ¬них джерел; ЗК13. Мати навички розроблення та керування проектами для забезпечення високого рівня ефективності реалізації різних видів проектів у предметній області; ЗК14. Навички використання інформаційних та комунікативних технологій, впровадження комп’ютерних програм та викорис¬тання існуючих. ФК 2. Знання теорій та методів проектування сучасних телекомунікаційних систем та мереж ФК5. Знання основ інформаційної безпеки радіотехнічних та телекомунікаційних систем ФК6. Вміння розробляти та застосовувати заходи з підвищення інформаційної безпеки радіотехнічних та телекомунікаційних систем ФКС 2. Знання основних методів побудови та протоколів інфокомупікаційних мереж. ФКС 4. Знання засобів та інструментів адміністрування інфокомунікаційних мереж. ФКС5. Вміння адмініструвати телекомунікаційні мережі та інформаційні системи. ФКС6. Вміння застосовувати мережні технології та протоколи у процесі розробки та експлуатації телекомунікаційних мереж.
Результати навчання: ЗН 5. Знання протоколів та методів побудови інфокомунікаційних мереж в обсязі, достатньому для здійснення професійної діяльності. ЗН 7. Знання основ інформаційної безпеки телекомунікаційних систем ЗН10. Знання алгоритмів та протоколів маршрутизації і розподілу потоків у телекомунікаційних мережах в обсязі, необхідному для здійснення їх системного адміністрування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Інфокомунікаційні мережі • Методи формування інформаційних потоків для ТК мереж • Системне адміністрування телекомунікаційних мереж • Глобальна інформаційна інфраструктура • Проектування телекомунікаційних систем та мереж • Системи інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню основних технологій маршрутизації та управління потоками в телекомунікаційних мережах. Студент повинен вивчити основні алгоритми управління потоками, протоколи динамічної маршрутизації, виконувати налаштування та адміністрування маршрутизаторів, реалізовувати схеми маршрутизації у телекомунікаційних мережах, вміти знаходити та усувати несправності пов’язані з маршрутизацією потоків.
Опис: Технології маршрутизації. Протоколи динамічної маршрутизації вектора відстані. Протоколи динамічної маршрутизації стану каналу. Розширений функіонал Single-Area OSPF. Протокол маршрутизації EIGRP. Операційна система IOS. Ієрархічна структура мереж. Технології WAN. Протокол PPP. Технології віртуальних приватних мереж VPN. VPN тунелювання. Методи пошуку та усунення несправностей в мережах.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (60 %, контрольний захід,екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Захист лабораторних робіт – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 5 питань, на які студент повинен дати відповіді. Кожне питання оцінюється у один бал. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 5 балів. Сума балів ділиться на поправочний коефіцієнт – 2,25. Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 12 питань, на які студент повинен дати відповіді. Перші 5 питань є тестовими з однією правильною відповіддю та оцінюються у 3 бали, наступні 5 питань є тестовими з двома чи більше правильними відповідями та оцінюються у 5 балів останні два питання потребують вказання правильної відповіді та оцінюються у 5 балів. 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які п’ять питань. Кожне питання оцінюється у 2 бали.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Комп’ютерні мережі. Частина 1. Б. Ю. Жураковський, І.О. Зенів. – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. – 336 с. 2. Технології захисту локальних мереж на основі обладнання CISCO: навч.посіб. /Т.І. Коробейнікова, С.М. Захарченко. – Львів: Видавництво Львівська політехніка, 2021. – 232 с. 3. Wendell Odom, Sean Wilkins. CCNA 200-301 Official Cert Guide and Network Simulator Library. – Cisco Press, 2022, 560p. 4. Scott Empson. CCNA 200-301 Portable Command Guide, 5th Edition. – Cisco Press, 2019, 320p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).