Моделювання та оптимізація телекомунікаційних систем

Спеціальність: Технології та засоби телекомунікацій
Код дисципліни: 7.172.06.E.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: доц. Пашкевич Володимир Зеновійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування та розвиток загальних та професійних компетентностей, які передбачають набуття теоретичних та практичних знань та вмінь методів моделювання та оптимізації телекомунікацінйих систем.
Завдання: 1. Розширити знання з сучасних телекомунікацій та інформатики. 2. Вивчення: • принципів функціонування та побудови телекомунікаційних мереж наступного покоління; • теоретичних основ побудови систем управління мережами телекомунікацій; 3. Отримання практичних навиків пошуку оптимальних варіантів побудови телекомунікаційних систем.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: Знати: теоретичні основи моделювання і оптимізації систем та мереж телекомунікацій, пошуку оптимальних варіантів побудови мереж і систем телекомунікацій, оптимальний вибір параметрів устаткування при їхньому проектуванні і розробці. Вміти: застосовувати набуті теоретичні знання на практиці при розв’язуванні задач синтезу, аналізу і оптимізації мереж, систем та пристроїв телекомунікацій
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: • Проектування телекомунікаційних систем та мереж; • Стандарти та протоколи засобів телекомунікацій. Кореквізити: Інтернет речей
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Моделювання та оптимізація телекомунікаційних мереж» передбачає вивчення основ математичного моделювання та оптимізації складних систем. При вивченні дисципліни розглядаються основи створення аналітичних та імітаційних моделей систем різних класів, питання управління модельним часом, планування модельних експериментів і оброблення одержаних результатів. Основний акцент зроблено на імітаційному моделюванні, що грунтується на моделі статистичних випробувань, також розглядаються алгоритми генерації послідовностей випадкових чисел з різними законами розподілу, критерії оцінювання статистичних гіпотез і методи оцінювання якості розроблених моделей. Особливу увагу приділено вивченню практичних аспектів імітаційного моделювання та оптимізації телекомунікаційних систем та мереж, їхніх компонентів та параметрів.
Опис: • Основні поняття теорії моделювання систем та мереж. Методи моделювання телекомунікаційних систем та мереж. Основи математичного моделювання. Імітаційне моделювання в системах телекомунікацій. Теорія систем масового обслуговування в задачах моделювання систем та мереж телекомунікацій. • Моделювання випадкових величин. • Моделі сигналів і завад в системах телекомунікацій. • Методи оптимізації параметрів систем та мереж телекомунікацій. • Елементи теорії оптимізації на графах і мережах. • Практичні задачі по моделюванню та оптимізації систем та мереж телекомунікацій.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання: - поточний контроль (виконання лабораторних робіт, перевірка знання теоретичного матеріалу та практичних навиків) - екзаменаційний контроль (написання екзаменаційної роботи та усне опитування).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: звіти з лабораторних робіт, усне опитування – 20 балів. Підсумковий контроль: письмова та усна форма екзамену; письмова частина – 70 балів, усна частина – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Оптимізація та моделювання пристроїв і систем зв’язку / В.К. Стеклов, Л.Н. Беркман, Є.В. Кільчицький. — Київ, Техніка, 2004 — 576 с. 2. Математическое моделирование систем связи: учебное пособие / К.К. Васильев, М.Н. Служивый. — Ульяновск : УлГТУ, 2008. — 170 с. 3. Математичне моделювання телекомунікаційних систем та мереж: навчальний посібник. / Є.М. Чернихівський — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. — 272 с. 4. Основы построения телекоммуникационных систем и сетей: Учебник для вузов / В.В. Крухмалев, В.Н. Гордиенко, А.Д. Моченов и др.; под ред. В.В. Крухмалев, В.Н. Гордиенко. — М.: Горячая линия — Телеком, 2004. — 510 с.: ил. 5. Телекомунікаційні мережі : Підруч. для студ. вищ. навч. закл. за напрямком «Телекомунікації» / В.К. Стеклов, Л.Н. Беркман — К.: Техніка, 2001. — 392 с.: іл. 6. Математичні основи моделювання телекомунікаційних систем: підручник. За загальною редакцією Захарченко М. В./ Захарченко М. В., Горохов С .М., балан М. М., Гаджієв М. М., Корчинський В. В., Ложковський А. Г. – Одеса: ОНАЗ ім.. О. С. Попова, 2010.- 240 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).