Глобальні системи інфокомунікацій

Спеціальність: Технології та засоби телекомунікацій
Код дисципліни: 7.172.06.M.012
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронні засоби інформаційно-комп'ютерних технологій
Лектор: к.т.н., доцент Васьків Григорій Михайлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою викладання дисципліни є вивчення студентами принципів роботи, особливостей побудови глобальних систем інфокомунікацій. Показати особливу роль супутникових та інших технологій в глобальній інфраструктурі. Вивчення функціонування діючих супутникових систем зв”язку, а також найновітніших технологій, що впроваджуються.
Завдання: 1. Вивчення студентами принципів роботи, методів реалізації супутникових систем зв’язку. 2. Оволодіння студентами способами доступу до глобальних систем інфокомунікацій і технологіями взаємодії з локальними мережами. 3. Вміння студентами використовувати набуті знання при розробці і використанні програмно апаратних засобів для взаємодії з наземними станціями і космічними апаратами. Вивчення навчальні компетентності передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності • ЗК 1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними. • ЗК 2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення. • ЗК 3. Здатність здійснювати пощук та аналізувати інформацію з різних джерел • ЗК 5. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання та виробництва. • ЗК 9. Здатність використовувати інформаційні та комунікативні технології, впроваджувати комп’ютерні програми та використовувати існуючі. • ЗК 10. Здатність адаптуватися та працювати в нових ситуаціях. фахові компетентності: • ФК 1. Здатність використовувати базові знання в галузі телекомунікацій та радіотехніки, необхідної для ефективної професійної діяльності. • ФК 3. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати й узагальнювати інформацію для планування наукових досліджень за спеціальністю. • ФК 5. Здатність аналізувати особливості структури та функціонування різних типів систем. • ФК 6. Здатність проектувати компоненти сучасних телекомунікаційних систем та мереж. • ФК 7. Здатність аналізувати питання технічного захисту інформації.
Результати навчання: • Вивчення студентами принципів роботи, методів реалізації супутникових систем зв’язку; • Оволодіння студентами способами доступу до глобальних систем інфокомунікацій і технологіями взаємодії з локальними мережами; • Вміння студентами використовувати набуті знання при розробці і використанні програмно апаратних засобів для взаємодії з наземними станціями і космічними апаратами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кінцеві пристрої абонентського доступу Стандарти та протоколи
Короткий зміст навчальної програми: Створення систем супутникового зв’язку. Технічні характеристики ССЗ. Багатостанційний доступ з частотним розділенням каналів. Ознайомлення із способами радіозв’язку через супутник.
Опис: Створення систем супутникового зв’язку Загальні положення Технічні характеристики ССЗ Багатостанційний доступ з частотним розділенням каналів Багатостанційний доступ з часовим розділенням каналів Багатостанційний доступ з кодовим розділенням каналів Комутація інформації на борту супутника Наземний комплекс Наземні станції ССЗ з частотним розділенням каналів Наземні станції ССЗ з часовим розділенням каналів Космічний комплекс Комплекс управління АСУ ССЗ Міжнародні комерційні системи супутникового зв”язку Основи руху супутників на орбітах Кути нахилу і перевищення Затухання сигналу на шляху поширення Типи супутникових орбіт і радіаційні пояси Ван Аллена Параметри і конфігурації супутника Геостаціонарні супутники (GEO) Супутники LEO. Малі та великі кластери LEO Супутники МЕО .Смуги частот доступні для супутникового зв’язку Конфігурації супутникової мережі Розподіл пропускної здатності Ущільнення з частотним розділенням (FDM) Множинний доступ з частотним розділенням (FDMА) Множинний доступ з фіксованим розподілом каналів (FАMА FDMА). Розподіл частот у висхідному каналі транс Передавальне устаткування наземної станції Множинний доступ з розподілом за запитом (DАMА). Схема DАMА, FDMА з SCPC. Часове розділення (ТDМ). Формат кадру ТДМА Множинний доступ з DАMА FDMА. Формат кадру ТДМА Система FАMА- ТДМА Функціонування схеми SS/TDMA Система Турая (Глобальна система супутникового кабельного зв’язку. GSM (Глобальна система мобільного зв’язку). GSM (Глобальна система
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%) • підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль 25 балів Письмова компонента 65 балів Усна компонента 10 балів Разом за дисципліну 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мандзій Б.А., Желяк Р.І. Основи теорії сигналів. -Львів: Новий Тезаурус, 2001, укр 2. Йоган Шиллер Мобильные коммуникации М.: Издательный дом «Вильямс», 2002, рос. 20 3.Т.И.Алиев Сети ЭВМ и телекоммуникации СПбГУ ИТМО, 2011, рос.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).