Визначення тривалості затримок транспортних засобів перед регульованими перехрестями на двосмугових вулицях з трамвайним рухом

Автор: Мірковська Ірина Юріївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Мірковська І.Ю., Вікович І.А. (керівник). Визначення тривалості затримок транспортних засобів перед регульованими перехрестями на двосмугових вулицях з трамвайним рухом. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2021. Розширена анотація. Найважливішим показником ефективності управління транспортними потоками на вулично-дорожній мережі є пропускна здатність, особливо на перехрестях, що регулюються світлофорною сигналізацією [1]. Стрімкий розвиток трамвайного руху спричинив низку проблемних питань, таких як: швидкість сполучення, безпека, конфлікти з автомобільними потоками тощо [2-3]. При вирішенні подібних проблем застосовують різні методи – від радикальних (виносять трамвайне полотно на відокремлену територію) до м’якших (використовують автоматизовані системи, що забезпечують взаємодію трамвайного руху та транспортного потоку) [4]. Від різних варіантів розташування зупинкового пункту трамвая щодо проїжджої частини можна зробити висновок, що найбільші затримки руху у транспортному потоці спостерігаються на зупинкових пунктах, які є розміщенні посередині вулиці з посадкою пасажирів з проїжджої частини. Тут утворюються друга стоп-лінія, яка блокує проїзд транспортних засобів через найближчий світлофорний об’єкт [5]. Об’єкт дослідження – процес утворення затримок транспортних засобів перед регульованими перехрестями на двосмугових вулицях з трамвайним рухом. Предмет дослідження – зміна затримок транспортних засобів за різних режимів регулювання. Мета роботи – визначення закономірностей утворення затримок транспортних засобів перед регульованими перехрестями на двосмугових вулицях з трамвайним рухом. Завдання дослідження: – проаналізувати пропускну здатність перед регульованими перехрестями на двосмугових вулицях з трамвайним рухом; – дослідити процес утворення затримок транспортних засобів перед регульованими перехрестями; – провести натурні дослідження показників транспортного потоку; – експериментальне досліджень тривалості затримок транспортних засобів перед регульованими перехрестями; – визначити затримок транспортних засобів перед регульованими перехрестями за різної інтенсивності потоку. З метою визначення тривалості затримок транспортних засобів перед регульованими перехрестями обрано чотири об’єкти дослідження (регульовані перехрестя з двосмуговими вулицях із трамвайним рухом). За допомогою натурних досліджень визначено затримку транспортних засобів перед перехрестям на кожній смузі руху. Встановлено, що найбільша затримка транспортних засобів спостерігається на перехресті вул. Липинського – Миколайчука – Промислова і становить на 1 смузі руху 19,42 с, на 2 смузі руху – 20,19 с. Проведено імітаційне моделювання на кожній з досліджуваних ділянок, де пропорційно збільшено та зменшено інтенсивність вхідного транспортного потоку на 10%, 20% та 30%. При цьому склад потоку залишаємо незмінним. Також визначали показники транспортного потоку за різного складу збільшуючи та зменшуючи пропорційно відсоткову частку громадського транспорту (на 10%, 20% та 30%). При цьому інтенсивність потоку залишали згідно результатів натурних досліджень. Найменша швидкість спостерігається на ділянках 3 та 4 (вул. І.Франка) та становить 26,4 км/год. На двох інших ділянках швидкість руху практично не змінюється при збільшення частки громадського транспорту і коливається від 34,1 км/год до 40,8 км/год. Визначено, що найважливішими чинниками, які впливають на затримку транспортних засобів є структура світлофорного циклу та інтенсивність руху (кількість автомобілів, які зупинилися перед перехрестям та загальна кількість транспортних засобів). Ключові слова – регульоване перехрестя, натурні дослідження, транспортні затримки, світлофорне регулювання, імітаційне моделювання. Перелік використаних літературних джерел. 1. Левашев, А. Г. (2007). Повышение эффективности организации дорожного движения на регулируемых пересечениях. 2. Васильєва, Г. Ю. (2007). Методи мінімізації затримок транспорту на магістральній вулично-дорожній мережі міст України. 3. Лобанов, Е. М. (1990). Транспортная планировка городов. 4. Врубель, Ю. А. (2007). Исследования в дорожном движении. 5. Власов, А. А., & Орлов, Н. А. (2014). Управление насыщенными транспортными потоками в городах.