Вплив стану системи впуску автомобіля на показники роботи двигуна.
Автор: Майданюк Віталій Віталійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Управління подачею повітря (свіжого заряду) до початку згоряння паливо-повітряної суміші є основою роботи сучасних двигунів внутрішнього згорання оскільки це впливати на його потужність, економію палива та токсичність відпрацьованих газів. Управління вхідним зарядом – це процес, який використовується для керування потоками повітря, яке подається в циліндри двигуна, на всіх режимах його роботи. Для ефективної згорання паливо-повітряної суміші необхідно відповідав відповідним вимогам, а саме [1, 2]: • контроль тиску (густини) та температуру заряду свіжого повітря; • забезпечення достатньої кількості паливо-повітряної суміші; • контроль температури згорання; • допустимі концентрація та розміри домішок; • відповідна кінетична енергія та об’ємний рух подачі заряду. Щоб вивчити ці питання в першому розділі магістерської кваліфікаційної роботи було розглянуто особливості конструкції системи впуску повітря/паливо-повітряної суміші двигунів внутрішнього згоряння. Детально описано принцип роботи системи впуску в залежності від режимів роботи двигуна, а також вимоги які висуваються до даної системи. Особливу увагу було приділено особливостям будови повітряного фільтра та вимогам, що висуваються до них. Важливе місце, для створення потоку повітря, займають впускний патрубок та колектор від яких залежить кінематика потоку повітря, яке надходить у циліндри двигуна. У другому розділі було більш детально розглянуто оціночні параметри повітряного фільтра, а також методику визначення пропускної здатності та повітряного навантаження на нього. При розгляді конструкції впускного колектора та трубопроводів приділяв особливу увагу їх технологічності, простоті конструкції, низькій матеріалоємності при мінімальному опору потоку повітря. Крім того визначались довжина та діаметр для забезпечення коливних процесів без утворення резонансних явищ, які негативно будуть впливати на роботу системи впуску. У третьому розділі описана установка для проведення вимірів ефективності роботи системи впуску на різних роботах двигуна. Описана методика проведення досліджень та опрацьовані результати отримані в процесі експерименту. На основі отриманих даних були зроблені відповідні висновки та рекомендації. Мета і задачі дослідження. Метою роботи є визначення впливу різних експлуатаційних параметрів на показники роботи двигуна внутрішнього згоряння. Дослідити залежність впливу пошкодженості фільтра повітря його забрудненості, а також стану колектора та трубопроводів на потужність двигуна та витрату палива. Об’єкт дослідження – стан і тип елементів впускної системи, а саме впускного трубопроводу та повітряного фільтра. Предмет дослідження – стан впускного трубопроводу та зміна параметрів фільтрувального елемента. Методи дослідження – стендове випробування на різних температурних режимах бензинового двигуна з роздільним впорскуванням палива. 1. Абрамчук Ф. І., Гутаревич Ю. Ф., Долганов К. Є., Тимченко І. І. Автомобільні двигуни: Підручник. – К.: Арістей, 2004. – 474 с. 2. https://avtonov.info/tjuning-vpuska-i-vypuska. 3. https://www.drive2.ru. 4. http://gsavto.ru/