Використання технології змішаного навчання при вивченні "Інформатики" в ЗЗСО

Автор: Іванина Василь Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Освітні, педагогічні науки
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У зв’язку з активним процесом інформатизації всіх сфер суспільного життя сучасна система української освіти зазнає значних перетворень організаційного та змістовного характеру. Активно розглядаються можливості повсюдної заміни існуючих моделей освіти новими, дистанційними, заснованими на використанні сучасних цифрових технологій. Період «вимушеного дистанційного навчання» (2020–2021 рр.) дав на це запитання негативну відповідь. З’ясувалося, що в рамках дистанційного навчання можна вирішити лише обмежену кількість освітніх завдань, забезпечуючи обмежений рівень якості. Відтепер головною лінією розвитку всіх рівнів освіти дедалі більше вважається змішане навчання, що поєднує у собі переваги традиційного та дистанційного освітнього процесу. Зважаючи на це виникає потреба у створенні та запровадженні нових форматів навчання. На даний момент найактивніше змішану технологію навчання впроваджують учителі інформатики та іноземних мов. В інтернеті існує певна кількість сайтів та матеріалів, створених вчителями даних предметів. Але часто викладання інформатики відбувається в традиційний метод. В більшості через те, що викладання в традиційному форматі звичніше і більш загальнодоступне, зрозуміло як і що робити, тому через недостатнє технологічне чи теоретичне забезпечення використовує те що є відомим та можливим. Виходячи з цього, вважається актуальним продемонструвати ефективність технології змішаного навчання у сучасній методиці викладання при проведенні уроків інформатики. Об’єкт дослідження: навчання у закладах загальної середньої освіти України. Сфера дослідження: технології змішаного навчання та педагогічно-організаційні умови їх використання під час вивчення навчального предмету «Інформатика» у закладах загальної середньої освіти. Метa дослідження: розробити, обґрунтувати та спроектувати педагогічно- функціональну модель організації ефективної взаємодії учнів з учителем у процесі використання змішаного навчання при вивченні навчального предмету «Інформатика» у закладах загальної середньої освіти. Результати дослідження. Розкрито основні теоретичні засади застосування технологій змішаного навчання у закладах загальної середньої освіти. Висвітлено організаційні аспекти застосування технологій змішаного навчання під час проведення уроків у закладі загальної середньої освіти; розглянуто специфіку організації роботи з застосуванням технології змішаного навчання у середніх класах з урахуванням вікових особливостей учнів. Обґрунтовано педагогічно-функціональну модель організації ефективної взаємодії вчителя і учнів під час змішаного навчання при вивченні навчального предмету «Інформатика» та розроблено урок за організаційною моделлю «ротація за станціями». Ключові слова: технології змішаного навчання, модель «ротація за станціями», модель «перевернутий клас», модель «ротація за лабораторіями», гнучка модель, персональне навчальне середовище. Список літератури 1. Кухаренко В. М. та iн., Теорiя та практика змiшаного навчання. – Харкiв: «Мiськдрук», НТУ «ХПI», 2016. – 284 с 2. Рафальска О.О. Технологія змішаного навчання як інновація дистанційної освіти / О.О. Рафальска // Науковий журнал «Комп’ютерноінтегровані технології: освіта, наука, виробництво». – Луцьк, 2019. – Вип. 11. – С. 128-133 3. Шроль Т.С. Змішане навчання як нова форма організації ІКТ-освіти [Електронний ресурс] / Т.С. Шроль // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. – 2016. – Вип. 13(1). – С. 166-170. 4. Рашевська Н. В. Змішане навчання як психолого-педагогіна проблема / Н. В. Рашевська //Вісник Черкаського університету. Випуск 191. Частина IV. Серія «Педагогічні науки», 2010— С. 89-96