Дослідження дистанційної оптимізації пуску та прогріву двигуна автомобіля

Автор: Візничак Анастасія Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами (автомобільний транспорт)
Інститут: Інститут комп'ютерних технологій, автоматики та метрології
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У даній магістерській кваліфікаційній роботі досліджено питання дистанційної оптимізації пуску та прогріву двигуна автомобіля. У першому розділі роботи систематизовано основні вимоги до режиму роботи двигуна внутрішнього згорання, охарактеризовано методи та системи прогріву двигуна внутрішнього згорання, системи дистанційного пуску двигуна внутрішнього згорання. У другому розділі розглянуто алгоритми роботи системи дистанційного пуску та прогріву двигуна по GSM та принципи роботи модуля дистанційного автозапуску та прогріву двигуна, описано мікроконтролер STM8S-DISCOVERY та його переваги, розроблено мобільну аплікацію для модуля GSM дистанційного прогріву двигуна. У третьому розділі досліджено ефективність холодного пуску двигуна внутрішнього згоряння, проаналізовано показники роботи автомобіля в режимі прогріву холодного двигуна в умовах понижених температур навколишнього повітря та проблеми забруднення атмосферного повітря викидами автотранспорту. В четвертому розділі проведено розрахунки собівартості НДДКР. Мета роботи: дослідження дистанційної оптимізації пуску та прогріву двигуна легкового автомобіля та розробку мобільного додатку для модуля дистанційного запуску двигуна. Досягнення поставленої мети зумовило необхідність вирішення таких завдань: аналіз методів та систем прогріву двигуна внутрішнього згорання; дослідження алгоритмів роботи системи дистанційного пуску та прогріву двигуна по GSM; розробка мобільної аплікації для модуля GSM дистанційного прогріву двигуна; обґрунтування доцільності застосування системи дистанційного запуску та прогріву двигуна. Об’єкт дослідження: режим дистанційного прогріву двигунів легкових автомобілів в умовах низьких температур навколишнього повітря. Предмет дослідження: система дистанційного пуску бензинового двигуна автомобіля, управління якою здійснюється за допомогою мобільної аплікації по GSM-сигналу, з функцію попереднього пуску та прогріву двигуна. Наукова новизна роботи. В рамках магістерської роботи було проведено аналіз існуючих їздових циклів для дослідження впливу різних методів прогріву двигуна та показники роботи автомобіля в режимі прогріву холодного двигуна в умовах понижених температур навколишнього повітря і визначено практичну цінність системи дистанційного пуску бензинового двигуна для підвищення комфортності використання автомобіля не залежно від погодних умов. Практична цінність системи дистанційного пуску двигуна полягає в тому, що ця система забезпечує підвищення комфорту використання автомобіля. Ця система дозволить інтегрувати її в протиугінну систему автомобіля, збільшити дальність управління двигуном автомобіля. Ключові слова: двигун внутрішнього згорання, дистанційний пуск, передпускові підігрівачі, системи прогріву двигуна, шкідливі викиди, мікроконтролер, міські їздові цикли.