Дослідження теплового комфорту робочого місця водія транспортного засобу
Автор: Іванович Юрій Романович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Іванович Ю.Р., Горбай О.З. (керівник). Дослідження теплового комфорту робочого місця водія транспортного засобу. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2022. Одним з факторів, що визначають самопочуття водія, є мікроклімат в кабіні водія ТЗ. До параметрів, які характеризують його відносяться температура, вологість, рухливість повітря та наявність в ньому шкідливих речовин. Використовувані сьогодні методики розрахунків і проектування систем опалення і вентиляції та кондиціювання базуються на інтегральних методах, які дозволяють визначати лише усереднені показники параметрів потоку. Головна роль при проектуванні таких систем відводиться експериментальним дослідженням, дорожнім і кліматичним випробуванням, що є затратним. Тому важливим є визначення основних параметрів мікроклімату на стадії проектування чи вдосконалення зразку і вони повинні базуватися на нових технологіях проектування, а випробовування мали б завершальний характер і були б менше затратними [1]. Актуальність досліджень. Якість повітряного середовища кабіни водія повною мірою залежить від тих властивостей систем HVAC і кузовів автомобілів, які закладені проектом і які надаються їм при виготовленні. Всередині кабіни рух повітряних потоків хаотичний і зазвичай не відповідає запроектованому; швидкості повітряних потоків відрізняються від потрібних; інтенсивність вентилювання одних частин кабіни водія може у декілька разів перевищувати інтенсивність вентилювання інших його частин; температура повітря як в зимовий, так і в літній період експлуатації транспортних засобів не відповідає рекомендованій. Практично в усіх потужність вентиляційної системи недостатня; місця розташування люків витяжної системи і їх розміри не оптимальні; кузови автомобілів (особливо автобусів, тролейбусів, трамваїв) настільки не герметичні, тому забезпечити в їх салонах необхідні параметри мікроклімату дуже складно; теплотехнічні властивості кузовів не відповідають завданню підтримки необхідного теплового режиму. Об’єктом дослідження є процеси опалення, вентиляції, та кондиціювання кабіни водія ТЗ. Предметом досліджень є системи опалення, вентиляції, та кондиціювання кабіни водія ТЗ.