Діяльність соціального працівника у сфері дозвілля дітей з інвалідністю в умовах воєнного стану
Автор: Лис Роксоляна Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Соціальна робота
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Дозвілля - сукупність занять у вільний час, за допомогою яких задовольняються безпосередні фізичні, психічні і духовні потреби, в основному відновлювального характеру, що сприяє розвитку особистості (Дубінка, 2021).Виділяють наступні види дозвіллєвої діяльності: відпочинок, розвага, свято, творчість і самоосвіта (Паскаль, 2007). Важливу роль в усвідомленні соціальної сутності дозвілля відіграє визначення функцій дозвілля(Петрова, 2005). Соціальна робота з дітьми з інвалідністю - це широкий комплекс професійної соціально-педагогічної діяльності, що полягає у виявленні, визначенні та вирішенні проблем дитини з інвалідністю з метою реалізації та захисту її прав на повноцінний розвиток, індивідуально-зорієнтованій допомозі і співробітництві в її життєвому самовизначенні (Лохвицька, 2017).Залучення дітей з інвалідністю до форм організації дозвілля регулюється нормативно-правовою базою (Закон України, №2961-IV, 2018). Мета дослідження – розкрити особливості організації дозвілля дітей з інвалідністю в умовах воєнного стану, охарактеризувати їх форми та види, розробити практичні рекомендації. Об’єкт дослідження – організація дозвілля дітей з інвалідністю. Предмет дослідження – форми та види організації дозвілля дітей з інвалідністю в умовах воєнного стану. Результати дослідження. Визначено, що для організації дозвілля з дитиною з інвалідністю в умовах воєнного стануможна провести такі форми організації: групові зустрічі з використанням арт-терапевтичних методик, табори, екскурсії, виїзди, квести, малювання, виставка малюнків, бесіди, настільні ігри, співи у колі, гра на дитячих музичних інструментах, зустрічі як в режимі онлайн так і в режимі офлайн, групові логічні ігри та заняття, розважальні міроприємства. Список використаних джерел та літератур 1. Дубінка, М. М. (2021). Співвідношення «вільний час» та «дозвілля» як важливих педагогічних дефініцій. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (192), 53-58 с. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-53-58 2. Лохвицька, Л. В. (2017). Тлумачний словник-мінімумізсоціальноїпедагогіки та соціальноїроботи, 2-гевид., оновл. Тернопіль :Мандрівець. URI : http://ephsheir.phdpu.edu.ua:8081/xmlui/handle/8989898989/2378 3. Паскаль, О.В. (2007) Соціальна робота у сферідозвілля: навч. посібник. – Одеса: Поліграф. - 120 с. 4. Петрова, І.В. (2005) Дозвілля в зарубіжнихкраїнах: підручник - К.: Кондор, 408с. 5. Україна. Закон «Про реабілітацію осіб з інвалідністю» №2961-IV. (2018).Отримано з URL: https://taxlink.ua/ua/normative_acts/zakon-ukraini-pro-reabilitaciyu-osib-z-invalidnistyu-v-ukraini-13-03-2018/ Ключові слова: «дозвілля», «дитина з інвалідністю», «соціальна робота з дітьми із інвалідністю», «види дозвілля», «функції дозвілля»