Technological Methods of Billets of Machine Parts Production

Major: Robotics and Industrial Engineering
Code of subject: 6.131.07.E.083
Credits: 3.00
Department: Department of Robotics and Integrated Mechanical Engineering Technologies
Lecturer: Andrij Kuk
Semester: 7 семестр
Mode of study: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни - надання студентам теоретичних знань, формування навиків та розвиток здібності в забезпеченні їх фахової участі в якісному виборі методів виготовлення заготовок деталей машин, що необхідно інженерам-механікам для розуміння технологічних процесів виробництва машин, забезпечення їх якості та мінімальної собівартості.
Завдання: Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в прикладній механіці або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів механічної. Загальні компетентності ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК13.Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності ФК1. Здатність аналізу матеріалів, конструкцій та процесів на основі законів, теорій та методів математики, природничих наук і прикладної механіки. ФК2. Здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, в тому числі і за наявності деякої невизначеності. ФК3. Здатність проводити технологічну і техніко-економічну оцінку ефективності використання нових технологій і технічних засобів. ФК4. Здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації. ФК10. Здатність описувати та класифікувати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні основних механічних теорій та практик, а також базових знаннях суміжних наук. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС) ФКС3.5. Здатність приймати участь у проектуванні і детальному розробленні оптимальних технологічних процесів виготовлення виробів спрямованих на забезпечення високої якості продукції машинобудування. ФКС 3.10. Здатність виконувати компромісний вибір варіанту технологічного процесу виготовлення виробів оцінюючи вимоги щодо собівартості, якості, безпеки праці.
Learning outcomes: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН5. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень та оформлювати результат у виді технічних і робочих креслень; РН7. Застосовувати нормативні та довідкові дані для контролю відповідності технічної документації, виробів і технологій стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам; РН13. Оцінювати техніко-економічну ефективність виробництва. РН3.19. Знати методи виготовлення заготовок литтям, методи виготовлення заготовок пластичним деформуванням, методи отримання заготовок з порошкових матеріалів, виготовлення заготовок комбінованими методами; РН3.20. Знати функціональні характеристики основного технологічного устаткування для виготовлення заготовок; РН3.21. Вміти вибирати і обґрунтувати раціональний спосіб одержання заготовки; добирати основне технологічне устаткування для виготовлення заготовок. Вміти розраховувати розміри заготовки і призначати на них параметри точності, розраховувати припуски на обробку поверхонь заготовки, розробляти конструкцію заготовки; розробляти технологічні процеси виготовлення заготовки та розробляти робоче креслення для виготовлення заготовки. - History development of production pieces of workpieces; - Production the workpieces with methods of foundry; - Methods of manufacturing workpieces with plastic deformation - Getting workpieces of powder materials - Production of workpieces by combined methods; - The main technological equipment for manufacture the workpieces; be able to: - Choose and justify rational method of producing the workpieces; - Adopt the basic technological equipment for the manufacture the workpieces; - Select the limits and calculate overmeasure for processing the workpieces surfaces; - Calculate the size of workpieces surface and elaborate its construction; - Elaborate the technological process of manufacturing workpieces; - Design the working drawings for manufacturing the workpieces.
Required prior and related subjects: Previous subjects: Interchangeability, standardization and technical measurements. Technological foundations of mechanical engineering. Theory of cutting. Technology of construction materials and materials science. Related subjects: Operation and maintenance of machines. Equipment and transport of machine-building plants. Planning and organization the departments of engineering production.
Summary of the subject: В результаті вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних та практичних знань і навиків у: організації виробництва заготовок на машинобудівному підприємстві; виборі основних способів тримання заготовок деталей машин та методів забезпечення точності отримання розмірів; використанні основних закономірностей побудови виробничих і технологічних процесів виробництва заготовок при різних типах виробництв; спроможності вибирати і обґрунтувати раціональний метод отримання заготовок деталей машин та обирати основне технологічне устаткування для його застосування; здатності проектувати заготовку та розраховувати припуски на обробку її поверхонь, розробляти її конструкцію; оформленні технологічної документації.
Опис: The history of production the workpieces. Role of blanking production in mechanical engineering. Areas of its development. Production the workpieces with methods of foundry. Classification of casting methods. Methods of casting in single and continuous forms. The technological process of casting in sand forms. Foundry in metal mold. Special casting methods. Foundry with pressure, liquid metal stamping, electroslag foundry. Production the workpieces with plastic deformation. Classification the ways of making workpieces made with plastic deformation. Free forging of workpieces. Equipment, tools, typical manufacturing operations. Volumetric hot stamping. Punching in open and closed stump. Punching on horizontal forging machines and crank hot stamping presses. Progressive methods of plastic deformation, rotary forging, rolling transverse screw etc. Blanks from powder materials. Combined and welded blanks. Technical and economic reasoning method of manufacturing the workpiece.
Assessment methods and criteria: 1. Опитування та контроль виконання практичних робіт 2. Письмова та усна компонента на заліку 3. Контрольні заходи (КЗ) проводяться у письмовій формі. 4. Залік перед комісією студент складає в усній формі з фіксацією запитань та оцінок відповідей на заліковому листі.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Current control (25%): written reports and practical reference work. - Final control (75% differentiated test): test.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Recommended books: 1. Руденко П.О. Проектування технологічних процесів в машинобудуванні. - К.: Вища школа, 2003, 2. Божидарник В. Григорєва Н., Шабайкович В. Технологія виготовлення деталей виробів , Луцьк. „Надстиря”, 2006, 3. Сторож Б.Д., Мазур М.Л. Технологічні основи машинобудування. – Ів. Франківськ, Хмельницький. ТУП, 2003, 4 Проектування литої заготовки. /Методичні вказівки до виконання практичних та лабораторних робіт з дисципліни "Технологічні методи виробництва заготовок деталей машин". / Кук А.М- Львів, НУ „Львівська політехніка”, 2014, 5. Проектування штампованої заготовки. /Методичні вказівки до виконання практичних та лабораторних робіт з дисципліни "Технологічні методи виробництва заготовок деталей машин". / Кук А.М- Львів, НУ „Львівська політехніка”, 2015. 6. Боженко Л.І. Технологія виробництва заготовок в машинобудуванні.-К.: Вища школа, 1990. 7. Руденко П.А. и др. Проектирование и производство заготовок в машиностроении. К.:Вища школа.1991.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).