Антисипативний менеджмент
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: К.е.н., доцент Адамів Марта Євгенівна
Д.е.н., професор Завербний Андрій Степанович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність продукувати нові ідеї, розв`язувати комплексні проблеми у галузі управління та адміністрування, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики, застосувати новітні методології наукової та педагогічної діяльності, здійснювати власні наукові досілдження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
3. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у сфері менеджменту в закладах вищої освіти.
4. Здатність ініціювати, розробляти, реалізовувати та управляти науковими проектами у менеджменті і дотичних до нього міждисциплінарних напрямах та / або складати пропозиції щодо фінансування наукових досліджень, реєстрації прав інтелектуальної власності.
5. Здатність на основі історичних засад розвитку теорії і практики менеджменту, ідейних вчень класиків менеджменту, фундаментальних постулатів та парадигм менеджменту та на основі новітніх прогресивних тенденцій розвитку менеджменту, сучасного наукового інструментарію ініціювати дослідження соціально-економічних явищ та процесів у різних сферах менеджменту.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері менеджменту.
2. Здатність продемонструвати глибинні знання теоретико-прикладних засад широкого спектру різновидів та сфер менеджменту.
3. Здатність продемонструвати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень соціально-економічних явищ і процесів у різних сферах менеджменту.
4. Уміння застосовувати одержані знання з різних предметних сфер менеджменту для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження.
5. Уміння інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній сфері дослідження.
6. Уміння обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень у сфері менеджменту.
7. Уміння здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування різних процесів та об’єктів у сфері менеджменту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Процесно-структурований менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядається поняття антисипативного менеджменту, його інформаційне забезпечення; особливості формування та використання системи антисипативного менеджменту; методологія аналізування антисипативного менеджменту; технологія та інструментарій антисипативного планування; сутність та призначення антисипативного контролювання і регулювання; особливості діагностування слабких сигналів середовища функціонування; оцінювання результатів антисипативного менеджменту.
Опис: Сутність та призначення антисипативного менеджменту
Інформаційне забезпечення антисипативного менеджменту
Концептуальні засади формування та використання системи антисипативного менеджменту
Методологія аналізування антисипативного менеджменту
Технологія та інструментарій антисипативного планування
Сутність та призначення антисипативного контролювання
Імовірнісна діагностика слабких сигналів середовища функціонування в антисипативному менеджменті
Оцінювання ефективності впровадження антисипативного менеджменту
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань, теоретичних запитань та задачі) та усну (відповіді на усні запитання) компоненти.
Поточний контроль проводиться у формі усного експрес-опитування та виконання індивідуального науково-дослідного завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне експрес-опитування (20 %)
Письмове розв’язання тестових вправ та задач (10 %)
Доповіді та презентації (10 %)
Індивідуальне науково-дослідне завдання (10 %)
Письмова компонента (30 %)
Усна компонента (20 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Антисипативне управління машинобудівними підприємствами на засадах слабких сигналів: монографія / О.Є. Кузьмін, Л.Г. Ліпич, О.Г. Мельник, М.Є. Адамів, О.А. Хілуха. – Луцьк: Вежа-Друк, 2014. – 224 с.
2. Методы антикризисного управления по слабым сигналам: монография / [Ю.Г. Лысенко, Р.А. Руденский, Л.И. Егорова и др.]. – Донецк: Юго-Восток, 2009. – 195 с. – (Сер.: Жизнеспособные системы в экономике).
3. Адамів М.Є. Теоретико-прикладні засади антисипативного контролювання на підприємствах / М.Є. Адамів // Науковий журнал «Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку». - 2020. – Випуск 2, № 2. - С. 1-8.
4. Процесно-структурований менеджмент: методологія та інструментарій: [монографія] / Кузьмін О.Є., Алєксєєв І.В., Мельник О.Г. [та ін.]; за ред. д.е.н., проф. О.Є. Кузьміна. – Львів: Видавництво «Растр-7», 2013. – 428 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).