Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Нафтогазова інженерія та технології
Код дисципліни: 6.185.00.O.043
Кількість кредитів: 7.50
Кафедра: Хімічна технологія переробки нафти та газу
Лектор: Керівники бакалаврських кваліфікаційних робіт:
науково-педагогічні працівники кафедри ХТНГ.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ)
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі у професійній діяльності, пов’язаній з нафтогазовою галуззю.
Загальні компетентності (ЗК)
ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК2. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК3. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК4. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК6 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК8. Здатність здійснювати безпечну діяльність.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (ФК)
ФК1. Здатність аналізувати державну політику, історичні етапи і перспективи розвитку нафтогазової галузі.
ФК2. Здатність характеризувати геологічні процеси, закономірності та властивості гірських порід, у тому числі нафтогазових покладів.
ФК3. Здатність до використання теорій, принципів, методів і понять фундаментальних і загально-інженерних наук для професійної діяльності.
ФК4. Здатність аналізувати процеси руху нафти і газу в пласті, свердловинах та трубопроводах.
ФК5. Здатність застосовувати математичні методи, моделі та сучасні цифрові технології для розв’язання складних задач нафтогазової інженерії.
ФК6. Здатність здійснювати експлуатаційні розрахунки технологічних параметрів в нафтогазовій інженерії.
ФК7. Здатність оцінювати параметри працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах.
ФК8. Здатність до проектування та експлуатації складових систем і технологій підприємств нафтогазової галузі.
ФК9. Здатність розв’язувати виробничі та технологічні задачі з буріння свердловин, видобування, транспортування та зберігання нафти і газу.
ФК10. Здатність аналізувати режими експлуатації нафтогазового об’єкта, здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, виконувати оптимізацію режиму експлуатації за певними критеріями, у тому числі за умов невизначеності.
ФК11. Здатність здійснювати технологічне і техніко-економічне оцінювання ефективності нових нафтогазових технологій і технічних пристроїв;
ФК12. Розуміння загальних принципів вибору засобів контролю та автоматизації технологічних процесів у нафтогазовій галузі.
ФК13. Здатність планувати та організовувати роботу структурного підрозділу нафтогазового підприємства.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС)
ФКС1.1. Здатність використовувати професійно-профільні знання і практичні навички для вирішення конкретних завдань в галузі видобування, транспортування та зберігання нафти і газу.
ФКС1.2. Спроможність здійснювати проектування окремих об’єктів нафтогазового комплексу, оформляти проектно-конструкторську документацію.
ФКС1.3. Готовність до вирішення конкретних завдань в галузі переробки нафти і газу з метою одержання товарних нафтопродуктів.
Результати навчання: Результати навчання (РН)
РН2. Знати теорії, принципів, методів і понять нафтогазової інженерії, розуміти сучасний стан та роль нафтогазової галузі в забезпеченні енергетичної безпеки України.
РН3. Аналізувати та розробляти елементи технологічних схем та технічних пристроїв систем буріння свердловин, видобування, транспортування та зберігання нафти і газу.
РН5. Знаходити необхідну інформацію в науковій та довідковій літературі, базах даних, Інтернет та інших джерелах, оцінювати, інтерпретувати та застосовувати цю інформацію.
РН7. Застосовувати сучасні цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання інженерних та управлінських задач, пов’язаних з реалізацією базових нафтогазових технологій буріння свердловин, видобування, транспортування та зберігання нафти і газу.
РН9. Застосовувати базові поняття та методи фундаментальних і прикладних наук для розв’язання спеціалізованих задач в нафтогазовій інженерії.
РН12. Здійснювати розрахунки технологічних параметрів нафтогазових свердловин, систем підготовки нафти і газу, промислових та магістральних газонафтопроводів, газонафтосховищ із застосуванням відповідних математичних та інженерних методів.
РН17. Доносити до фахівців і нефахівців інформацію, ідеї, проблеми, рішення, власний досвід та аргументацію з питань нафтогазової інженерії і дотичних проблем.
Комунікація (КОМ)
КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень, власного досвіду та аргументації.
КОМ2. Збір, інтерпретація та застосування даних.
КОМ3. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
Відповідальність та автономія (АіВ)
АіВ1. Управління складною технічною або професійною діяльністю чи проектами.
АіВ2. Спроможність нести відповідальність за вироблення та ухвалення рішень у непередбачуваних робочих та/або навчальних контекстах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи є логічним завершенням навчання за освітньою програмою. Це цілісна робота, яка вирішує конкретне завдання у галузі нафтогазової інженерії та технологій.
Опис: Розрізняють два види бакалаврських кваліфікаційних робіт – дипломний проект або дипломна робота.
Бакалаврська кваліфікаційна робота складається з пояснювальної записки, обсягом 40-60 стор. та графічної частини. Обсяг графічної частини для дипломного проекту – не менше 3-х аркушів з технічними кресленнями; для дипломної роботи – не менше 4-х аркушів (в т.ч., 1 аркуш з технічним кресленням).
Пояснювальну записку бакалаврського дипломного проекту викладають у наступній послідовності.
1. Титульний аркуш.
2. Завдання.
3. Анотація, складена українською та іноземною мовами.
4. Зміст.
5. Вступ.
6. Розділ 1 повинен містити такі підрозділи:
1.1. Загальна характеристика (або теоретичні основи) процесу;
1.2. Характеристика сировини і продуктів процесу;
1.3. Вибір та опис технологічної схеми установки;
1.4. Розрахунок матеріального балансу установки;
1.5. Розрахунок основного апарата установки;
1.6. Вибір обладнання установки;
1.7. Розроблення генерального плану.
7. Розділ 2. «Охорона праці».
8. Розділ 3. «Економічна частина».
9. Список використаної літератури.
1.3. Зміст пояснювальної записки до дипломної роботи
Пояснювальну записку бакалаврської дипломної роботи викладають у наступній послідовності.
1. Титульний аркуш.
2. Завдання.
3. Анотація, складена українською та іноземною мовами.
4. Зміст.
5. Вступ.
6. Розділ 1. Експериментальна частина.
7. Розділ 2. Технологічна частина.
8. Розділ 3. «Охорона праці».
9. Розділ 4. «Економічна частина».
10. Висновки.
11. Список використаної літератури.
12. Додатки.
Методи та критерії оцінювання: Захист бакалаврської кваліфікаційної роботи перед екзаменаційною комісією в усній формі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист БКР оцінюється так: «відмінно» – 94 бали; «добре» – 80 балів; «задовільно» – 60 балів;. Оцінка «незадовільно» виставляється у тому випадку, коли студент не зміг успішно захистити свою кваліфікаційну роботу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Вимоги до оформлення бакалаврських кваліфікаційних робіт. Методичні вказівки для студентів.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).