Проєктування, організація, обладнання та транспорт підрозділів машинобудівних підприємств

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.E.091
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: к.т.н. доцент Новіцький Юрій Ярославович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання студентам достатніх знань і вмінь необхідних для професійної діяльності бакалавра напряму “Прикладна механіка” при виконанні професійних обов’язків щодо експлуатації обладнання та транспорту механообробних цехів та у якісному проектуванні машинобудівних цехів і дільниць сучасних механоскладальних виробництв
Завдання: The study of the discipline involves the formation and development of students' competencies in accordance with the Standard of Higher Education in the specialty 131 Applied Mechanics for the first level of higher education (Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 865 of June 20, 2019): Загальні компетентності (ЗК): ЗК2. Знання та розуміння предметної області, розуміння професійної діяльності. ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК6. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. ЗК7. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. ЗК10. Навички здійснення безпечної діяльності. ЗК12. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК13. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (ФК): ФК4. Здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації. Фахові компетентності професійного спрямування (професійна лінія «Технологія машинобудування»)(ФКС): ФКС3.2. Здатність виконувати заходи з ефективної експлуатації й обслуговування технологічного устаткування й оснащення, засобів автоматизації виробництва та систем керування. ФКС3.3. Спроможність брати участь у процесах проектування й організації підрозділів машинобудівного підприємства, здійснювати вибір і компонування технологічного устаткування й оснащення, засобів заводського транспорту, вантажопідіймальних засобів, засобів контролю і керування технологічних процесів.
Результати навчання: Результати навчання РН14.Здійснювати оптимальний вибір основного технологічного устаткування та комплектацію технічних комплексів. РН15. Враховувати при прийнятті рішень основні фактори техногенного впливу на навколишнє середовище і основні методи захисту довкілля, охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Технологія виготовлення деталей машин Проектування та технологія виготовлення металорізальних інструментів Супутні і наступні навчальні дисципліни: Практика за темою БКР
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна призначена для ознайомлення з основними задачами технологічної підготовки сучасного машинобудівного підприємства, вивчення процесів, які впливають на точність виготовлення машини та набуття практичних навичок у побудові високоефективних технологічних процесів механічного оброблення деталей машин.
Опис: 1. Мета, зміст та задачі дисципліни «Проектування , організація, обладнання та 2. Виробнича структура механообробних цехів (МОЦ) 3. Універсальне та спеціальне устаткування МОЦ 4. Багатоопераційні верстати (БВ) та агрегатні верстати (АВ). 5. Автоматичні лінії та їх транспортні системи. 6. Загальноцеховий транспорт. 7. Транспортно-накопичувальні пристрої металообробного обладнання МОЦ. 8. Обладнання для збору та переробки відходів механічного оброблення деталей. 9. Вихідні дані та порядок проектування механоскладальних виробництв. 10. Транспортні системи машинобудівного заводу. Підіймально-транспортне устаткування. 11. Основні принципи проектування механоскладального цеху. Вибір структури 12. Проектування складальних цехів.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів за результатами викладу дисципліни проводиться у такий спосіб. 1. Захист результатів практичних робіт та контрольних робіт. Проводиться в усній формі шляхом опитування за темою, методикою проведення та основними результатами, отриманими у ході виконання роботи. 2. Захист результатів контрольної роботи. Проводиться в усній формі шляхом опитування за темою, методикою проведення та основними результатами, отриманими у ході виконання роботи. Максимальна кількість балів – 20. 3. Заліковий контроль за результатами вивчення дисципліни. Письмова компонента складається з трирівневих теоретичних завдань і проводиться у тестовій формі у Віртуальному навчальному середовищі. Усна компонента проводиться за результатами письмової компоненти для ґрунтовнішого оцінювання знань
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль. Поточний бал формується на підставі захистів звітів до практичних, лабораторних і розрахунково-графічної робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за методикою проведення та результатами досліджень. Максимально можлива кількість балів за поточний контроль становить 30 балів. Заліковий контроль. Семестровий контроль реалізується розв’язанням завдань ІІІ рівнів. Завдання першого рівня складності (забезпечують контроль знань приблизно на межі “незадовільно-задовільно” й оцінюються однаковою кількістю балів: 3 бали – відповідь вірна, 0 балів – відповідь невірна. Максимально можлива кількість балів у випадку надання правильних відповідей на усі запитання завдання першого рівня складності становить 15 балів. Завдання другого рівня складності забезпечують контроль знань на межі “задовільно-добре” й оцінюються у діапазоні 0 ... 10 балів, залежно від достовірності, лаконічності і повноти висвітлення поставленого у завданні запитання. Максимально можлива кількість балів, у випадку надання правильних відповідей на усі запитання завдання другого рівня складності становить 20 балів. Завдання третього рівня складності забезпечує контроль знань на межі “добре-відмінно” й оцінюється у діапазоні 0 ... 15 балів, залежно від логічності та послідовності розв’язання задачі, повноти пояснення, наведення необхідних схем та від вміння користуватися довідниковою літературою. Максимально можлива кількість балів у випадку надання правильної відповіді становить 15 балів. Максимально можлива кількість балів за семестровий контроль становить 60 балів. Усна компонента Усна компонента, яка оцінюється у 10 балів, вводиться для надання студентам можливості доповнити відповідь по спірних завданнях семестрового контролю та покращити свою загальну оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1.Мелехов Р.К., Грицай І.Є. Сучасні металорізальні верстати з ЧПК та інструментальні системи. Навчальний посібник.- Львів, Вид-во «Растр-7», 2007.-240 стор. 2. Бочков В.М., Сілін Р.І., Гаврильченко О.В. Розрахунок та конструювання металорізальних верстатів: Підручник / За ред. Сіліна Р.І. – Львів: Видавництво “Бескид Біт”, 2008. – 448 с. 3. Махоркін Є.М. Обладнання та транспорт механообробних цехів. Львів. Рукопис. 2005. – 60 стор. 4. Кочерегін В.Г., Полтавець В.В. Обладнання і транспорт механооброблювальних цехів. Конспект лекцій – Донецьк : ДВНЗ ДонНТУ, 2008.– 39 с. 5. Малащенко В.О., Стрілець В.М., Новіцький Я.М., Стрілець О.Р. М 62 Деталі машин і підйомно-транспортне обладнання. Навчальний посібник – Рівне : НУВГП, 2016. – 335 с. Допоміжна 1.Манжілевський О.Д. Технологічне обладнання підприємства та його проектування. Конспект лекцій –Вінниця. 2015р.– 70 с. 2.Методичні вказівки до практичних занять з дисципліни «Проєктування машинобудівних виробництв» зі спеціальності 131 Прикладна механіка / Укладачі : Комар Р.В., Окіпний І.Б., Сенчишин В.С. – Тернопіль : 2022. – 42 с. 3.Проектування машинобудівних, верстатобудівних та інструментальних цехів та заводів : методичні вказівки до виконання практичних робіт для студентів денної форми навчання / уклад. : В. В. Калініченко. – Краматорськ : ДДМА, 2018. – 52 с. Інформаційні ресурси Електронний навчально-методичний комплекс «Проектування ,організація, обладнання та транспорт підрозділів машинобудівних підприємств» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=16105
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).