Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.O.054
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Зелінський Ігор Дмитрович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики – практична підготовка до самостійного виконання завдань згідно завдань бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Завдання: Проходження практики передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти за спеціальністю 131 «Прикладна механіка» для Першого рівня вищої освіти (Наказ МОН України № 865 від 20 червня 2019 року): Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми в області прикладної механіки або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів механічної інженерії й характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК2. Знання та розуміння предметної області, розуміння професійної діяльності. ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК5. Здатність працювати в команді. ЗК6. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. ЗК7. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК10. Навички здійснення безпечної діяльності. ЗК12. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК13. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ФК1. Здатність аналізувати матеріали, конструкції та процеси на основі законів, теорій та методів математики і природничих наук, у т.ч. – прикладної механіки. ФК2. Здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, у т.ч. –за наявності певної невизначеності. ФК3. Здатність проводити технологічну і техніко-економічну оцінку ефективності використання нових технологій і технічних засобів. ФК4. Здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації. ФК5. Здатність використовувати аналітичні, статистичні та чисельні математичні методи для розв’язання задач прикладної механіки, зокрема здійснювати розрахунки на міцність, витривалість, стійкість, довговічність, жорсткість в процесі статичного та динамічного навантаження з метою оцінювання надійності та прогнозування ресурсу деталей і конструкцій машин. ФК6. Здатність виконувати технічні вимірювання, отримувати, аналізувати та критично оцінювати результати вимірювань. ФК7. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування (CAD), виробництва (CAM), інженерних розрахунків (CAE) та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань з прикладної механіки. ФК8. Здатність до просторового мислення і відтворення просторових об’єктів, конструкцій та механізмів у вигляді проекційних креслень та тривимірних геометричних моделей. ФК9. Здатність представлення результатів своєї інженерної діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів. ФК10. Здатність описувати та класифікувати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні основних механічних теорій та практик, а також базових знаннях суміжних наук.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі загальні результати навчання (РН): РН1. Вибирати та застосовувати для розв’язання задач прикладної механіки придатні математичні методи. РН2. Використовувати знання теоретичних основ механіки твердого тіла, рідин і газів, теплотехніки, електроніки й електротехніки для вирішення професійних завдань. РН3. Виконувати розрахунки на міцність, витривалість, стійкість, довговічність, жорсткість деталей машин. РН4. Оцінювати надійність деталей і конструкцій машин в процесі статичного та динамічного навантаження. РН5. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень; оформлювати результати у виді технічних і робочих креслень. РН6. Створювати і теоретично обґрунтовувати конструкції машин, механізмів та їх елементів на основі методів прикладної механіки, загальних принципів конструювання, теорії взаємозамінності, стандартних методик розрахунку деталей машин. РН7. Застосовувати нормативні та довідкові дані для контролю відповідності технічної документації, виробів і технологій стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам. РН8. Знати і розуміти основи інформаційних технологій, програмування, практично використовувати спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для виконання інженерних розрахунків, оброблення інформації та результатів експериментальних досліджень. РН9. Знати та розуміти суміжні галузі і вміти виявляти міждисциплінарні зв’язки прикладної механіки на рівні, необхідному для виконання інших вимог освітньої програми. РН10. Знати конструкції, методики вибору і розрахунку, основи обслуговування й експлуатації приводів верстатного, зварювального і робототехнічного устакування. РН11. Розуміти принципи роботи систем автоматизованого керування технологічним устаткуванням, зокрема мікропроцесорних, вибирати та використовувати оптимальні засоби автоматики. РН12. Мати професійні навички практичного використання комп’ютеризованих систем проектування (CAD), підготовки виробництва (САМ) та інженерних розрахунків (CAE). РН13. Оцінювати техніко-економічну ефективність виробництва. РН14. Здійснювати оптимальний вибір основного технологічного устаткування та комплектацію технічних комплексів. РН15. Враховувати при прийнятті рішень основні фактори техногенного впливу на навколишнє середовище і основні методи захисту довкілля, охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Перелік попередніх навчальних дисциплін - всі дисципліни даного рівня підготовки
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи є складовою частиною навчального процесу підготовки бакалаврів за напрямом «Прикладна механіка» і проводиться на підприємствах харчової, хімічної, фармацевтичної, легкої промисловості, приладо - та машинобудування різних форм власності, а також у відповідних підрозділах проектних та науково-дослідних установ.
Опис: Тема роботи видається разом із індивідуальним щоденником напередодні практики, однак зміст роботи, як правило, конкретизується та уточнюється під час проходження практики керівниками від навчального закладу та бази практики. Матеріали, отримані та підготовлені студентом під час виконання індивідуального завдання, в подальшому можуть бути використані в бакалаврській кваліфікаційній роботі чи при підготовці доповіді, статті або для інших цілей по узгодженню з кафедрою та базою практики. Разом з тим бажано, щоб дане завдання було продовженням госпдоговірних чи держбюджетних досліджень, які проводяться на кафедрі та в яких студенти започаткували свою працю на попередніх курсах навчання. Тематика бакалаврських кваліфікаційних робіт повинна мати, вцілому, проектно-конструкторський характер, але може містити елементи теоретичних чи експериментальних досліджень, а також патентний пошук (узагальнення результатів). Теми робіт пов'язують із розробленням (конструюванням) нового або модернізацією існуючого дозувального та пакувального обладнання, що викликано, наприклад, вибором оптимальних параметрів конструкцій, режимів чи програм роботи існуючого обладнання, покращення надійності, ефективності, точності роботи автоматизованих ліній, дільниць, окремих засобів автоматизації та систем керування дозувального та пакувального обладнання різних галузей.
Методи та критерії оцінювання: Контроль за ходом виробничої практики здійснюють керівники практики від навчального закладу та бази практики. Студент зобов'язаний вести звіт, заповнювати всі необхідні графи та розділи у відповідності до програми та календарного плану, мати його при собі на території бази практики і бути готовим у будь-який час пред'явити його керівникам практики для перевірки. Керівник від бази практики не рідше одного разу на тиждень здійснює перевірку звітів і робить в них відповідні записи про виконання студентом програми практики, дотримання ним виробничої дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Звіт перевіряється, підписується та скріплюється печаткою керівником від бази практики та захищається студентом на кафедрі перед комісією, призначеною завідувачем кафедри. До складу якої входять 3 особи: керівник практики – від університету і, по можливості, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Звіт пратики захищають в університеті упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. Результати складання заліку з практики заносяться в екзаменаційну відомість, проставляються в заліковій книжці, та в журнал обліку успішності. Захищений звіт підписує керівник практики від навчального закладу з обов’язковим зазначенням остаточної оцінки, суми балів і дати захисту звіту перед комісією. Студент, який не виконав програму практики та отримав незадовільний відгук на базі практики або незадовільну оцінку при складанні заліку відраховується з навчального закладу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література згідно індивідуального завдання
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.O.071
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Зелінський Ігор Дмитрович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики – практична підготовка до самостійного виконання завдань згідно завдань бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Завдання: Проходження практики передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти за спеціальністю 131 «Прикладна механіка» для Першого рівня вищої освіти (Наказ МОН України № 865 від 20 червня 2019 року): Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми в області прикладної механіки або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів механічної інженерії й характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК2. Знання та розуміння предметної області, розуміння професійної діяльності. ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК5. Здатність працювати в команді. ЗК6. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. ЗК7. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК10. Навички здійснення безпечної діяльності. ЗК12. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК13. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ФК1. Здатність аналізувати матеріали, конструкції та процеси на основі законів, теорій та методів математики і природничих наук, у т.ч. – прикладної механіки. ФК2. Здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, у т.ч. –за наявності певної невизначеності. ФК3. Здатність проводити технологічну і техніко-економічну оцінку ефективності використання нових технологій і технічних засобів. ФК4. Здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації. ФК5. Здатність використовувати аналітичні, статистичні та чисельні математичні методи для розв’язання задач прикладної механіки, зокрема здійснювати розрахунки на міцність, витривалість, стійкість, довговічність, жорсткість в процесі статичного та динамічного навантаження з метою оцінювання надійності та прогнозування ресурсу деталей і конструкцій машин. ФК6. Здатність виконувати технічні вимірювання, отримувати, аналізувати та критично оцінювати результати вимірювань. ФК7. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування (CAD), виробництва (CAM), інженерних розрахунків (CAE) та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань з прикладної механіки. ФК8. Здатність до просторового мислення і відтворення просторових об’єктів, конструкцій та механізмів у вигляді проекційних креслень та тривимірних геометричних моделей. ФК9. Здатність представлення результатів своєї інженерної діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів. ФК10. Здатність описувати та класифікувати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні основних механічних теорій та практик, а також базових знаннях суміжних наук.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі загальні результати навчання (РН): РН1. Вибирати та застосовувати для розв’язання задач прикладної механіки придатні математичні методи. РН2. Використовувати знання теоретичних основ механіки твердого тіла, рідин і газів, теплотехніки, електроніки й електротехніки для вирішення професійних завдань. РН3. Виконувати розрахунки на міцність, витривалість, стійкість, довговічність, жорсткість деталей машин. РН4. Оцінювати надійність деталей і конструкцій машин в процесі статичного та динамічного навантаження. РН5. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень; оформлювати результати у виді технічних і робочих креслень. РН6. Створювати і теоретично обґрунтовувати конструкції машин, механізмів та їх елементів на основі методів прикладної механіки, загальних принципів конструювання, теорії взаємозамінності, стандартних методик розрахунку деталей машин. РН7. Застосовувати нормативні та довідкові дані для контролю відповідності технічної документації, виробів і технологій стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам. РН8. Знати і розуміти основи інформаційних технологій, програмування, практично використовувати спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для виконання інженерних розрахунків, оброблення інформації та результатів експериментальних досліджень. РН9. Знати та розуміти суміжні галузі і вміти виявляти міждисциплінарні зв’язки прикладної механіки на рівні, необхідному для виконання інших вимог освітньої програми. РН10. Знати конструкції, методики вибору і розрахунку, основи обслуговування й експлуатації приводів верстатного, зварювального і робототехнічного устакування. РН11. Розуміти принципи роботи систем автоматизованого керування технологічним устаткуванням, зокрема мікропроцесорних, вибирати та використовувати оптимальні засоби автоматики. РН12. Мати професійні навички практичного використання комп’ютеризованих систем проектування (CAD), підготовки виробництва (САМ) та інженерних розрахунків (CAE). РН13. Оцінювати техніко-економічну ефективність виробництва. РН14. Здійснювати оптимальний вибір основного технологічного устаткування та комплектацію технічних комплексів. РН15. Враховувати при прийнятті рішень основні фактори техногенного впливу на навколишнє середовище і основні методи захисту довкілля, охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Перелік попередніх навчальних дисциплін - всі дисципліни даного рівня підготовки
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи є складовою частиною навчального процесу підготовки бакалаврів за напрямом «Прикладна механіка» і проводиться на підприємствах харчової, хімічної, фармацевтичної, легкої промисловості, приладо - та машинобудування різних форм власності, а також у відповідних підрозділах проектних та науково-дослідних установ.
Опис: Тема роботи видається разом із індивідуальним щоденником напередодні практики, однак зміст роботи, як правило, конкретизується та уточнюється під час проходження практики керівниками від навчального закладу та бази практики. Матеріали, отримані та підготовлені студентом під час виконання індивідуального завдання, в подальшому можуть бути використані в бакалаврській кваліфікаційній роботі чи при підготовці доповіді, статті або для інших цілей по узгодженню з кафедрою та базою практики. Разом з тим бажано, щоб дане завдання було продовженням госпдоговірних чи держбюджетних досліджень, які проводяться на кафедрі та в яких студенти започаткували свою працю на попередніх курсах навчання. Тематика бакалаврських кваліфікаційних робіт повинна мати, вцілому, проектно-конструкторський характер, але може містити елементи теоретичних чи експериментальних досліджень, а також патентний пошук (узагальнення результатів). Теми робіт пов'язують із розробленням (конструюванням) нового або модернізацією існуючого дозувального та пакувального обладнання, що викликано, наприклад, вибором оптимальних параметрів конструкцій, режимів чи програм роботи існуючого обладнання, покращення надійності, ефективності, точності роботи автоматизованих ліній, дільниць, окремих засобів автоматизації та систем керування дозувального та пакувального обладнання різних галузей.
Методи та критерії оцінювання: Контроль за ходом виробничої практики здійснюють керівники практики від навчального закладу та бази практики. Студент зобов'язаний вести звіт, заповнювати всі необхідні графи та розділи у відповідності до програми та календарного плану, мати його при собі на території бази практики і бути готовим у будь-який час пред'явити його керівникам практики для перевірки. Керівник від бази практики не рідше одного разу на тиждень здійснює перевірку звітів і робить в них відповідні записи про виконання студентом програми практики, дотримання ним виробничої дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Звіт перевіряється, підписується та скріплюється печаткою керівником від бази практики та захищається студентом на кафедрі перед комісією, призначеною завідувачем кафедри. До складу якої входять 3 особи: керівник практики – від університету і, по можливості, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Звіт пратики захищають в університеті упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. Результати складання заліку з практики заносяться в екзаменаційну відомість, проставляються в заліковій книжці, та в журнал обліку успішності. Захищений звіт підписує керівник практики від навчального закладу з обов’язковим зазначенням остаточної оцінки, суми балів і дати захисту звіту перед комісією. Студент, який не виконав програму практики та отримав незадовільний відгук на базі практики або незадовільну оцінку при складанні заліку відраховується з навчального закладу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література згідно індивідуального завдання
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.O.088
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Юрчишин Ігор Іванович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Закріплення та поглиблення теоретичних знань студентів для виконання ними Бакалаврської кваліфікаційної роботи, аналіз проміжних результатів виконання індивідуальних завдань та уточнення вихідних даних.
Завдання: Загальні компетентності. ЗК2. Знання та розуміння предметної області, розуміння професійної діяльності. ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК5. Здатність працювати в команді. ЗК6. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. ЗК7. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. ЗК10. Навички здійснення безпечної діяльності. ЗК13. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК15. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності. ФК1. Здатність аналізувати матеріали, конструкції та процеси на основі законів, теорій та методів математики і природничих наук, у т.ч. – прикладної механіки. ФК2. Здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, у т.ч. –за наявності певної невизначеності. ФК6. Здатність виконувати технічні вимірювання, отримувати, аналізувати та критично оцінювати результати вимірювань.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН10. Знати конструкції, методики вибору і розрахунку, основи обслуговування й експлуатації приводів верстатного, зварювального і робототехнічного устаткування. РН16. Вільно спілкуватися з професійних питань усно і письмово державною та іноземною мовою, включаючи знання спеціальної термінології та навички міжособистісного спілкування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни. Матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів. Обладнання обробки тиском. Теорія різання та різальний інструмент. Взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання. Металорізальні верстати. Основи охорони праці та безпека життєдіяльності. Технології зварювання. Гідропневмопривід та гідропневмоавтоматика. Системи ЧПК технологічного обладнання. Експлуатація та обслуговування машин. Технологія виготовлення деталей машин. Супутні і наступні навчальні дисципліни. Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна призначена для закріплення теоретичних знань на місцях практики, практичного освоєння методів роботи у технологічних підрозділах підприємств, а також для перевірки адекватності вихідних даних теми Бакалаврської кваліфікаційної роботи, збору та систематизації необхідних матеріалів для виконання БКР.
Опис: 1. Основні відомості про підприємство, на якому проходить практика. Детальний опис структури і виробничих потужностей. Аналіз процесів технологічної підготовки виробництва. 2. Детальний опис службового призначення деталі, яка задана на проектування. 3. Маршрутно-операційний опис наявного технологічного процесу виготовлення заданої деталі. 4. Аналіз технологічного спорядження для виготовлення заданої деталі: основне технологічне устаткування (потужність приводу, режими різання, габарити робочого простору), пристрої, різальні та допоміжні інструменти тощо. 5. Розроблені схеми технологічних налагоджень на основні операції технологічного процесу виготовлення, їх короткий аналіз. 6. Основні пропозиції щодо вдосконалення наявного технологічного процесу виготовлення заданої деталі.
Методи та критерії оцінювання: Контроль за ходом практики здійснюють керівник практики від навчального закладу та бази практики. Студент щодня веде звіт з поточних результатів практики. Після завершення практики звіт перевіряється, підписується та скріплюється печаткою керівником від бази практики та захищається студентом упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики на кафедрі перед комісією, призначеною завідувачем кафедри. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний бал формується на підставі захисту звіту з практики в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за результатами проходження практики. Максимально можлива кількість балів – 100.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87-71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70-50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49-26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25-00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Юрчишин І.І. Технологія машинобудування: Посібник-довідник для виконання кваліфікаційних робіт: Навчальний посібник / І.І.Юрчишин, Я.М.Литвиняк, І.Є.Грицай та ін. / За ред. І.І.Юрчишина. - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009. - 528 с. 2. Електронний навчально-методичний комплекс «Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи» у Віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=9959.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.O.104
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Зелінський Ігор Дмитрович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета практики – практична підготовка до самостійного виконання завдань згідно завдань бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Завдання: Проходження практики передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей у відповідності до Стандарту вищої освіти за спеціальністю 131 «Прикладна механіка» для Першого рівня вищої освіти (Наказ МОН України № 865 від 20 червня 2019 року): Інтегральна компетентність (ІНТ): Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми в області прикладної механіки або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів механічної інженерії й характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності (ЗК): ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК2. Знання та розуміння предметної області, розуміння професійної діяльності. ЗК3. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК5. Здатність працювати в команді. ЗК6. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. ЗК7. Здатність вчитися й оволодівати сучасними знаннями. ЗК9. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК10. Навички здійснення безпечної діяльності. ЗК12. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК13. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ФК1. Здатність аналізувати матеріали, конструкції та процеси на основі законів, теорій та методів математики і природничих наук, у т.ч. – прикладної механіки. ФК2. Здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, у т.ч. –за наявності певної невизначеності. ФК3. Здатність проводити технологічну і техніко-економічну оцінку ефективності використання нових технологій і технічних засобів. ФК4. Здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації. ФК5. Здатність використовувати аналітичні, статистичні та чисельні математичні методи для розв’язання задач прикладної механіки, зокрема здійснювати розрахунки на міцність, витривалість, стійкість, довговічність, жорсткість в процесі статичного та динамічного навантаження з метою оцінювання надійності та прогнозування ресурсу деталей і конструкцій машин. ФК6. Здатність виконувати технічні вимірювання, отримувати, аналізувати та критично оцінювати результати вимірювань. ФК7. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування (CAD), виробництва (CAM), інженерних розрахунків (CAE) та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань з прикладної механіки. ФК8. Здатність до просторового мислення і відтворення просторових об’єктів, конструкцій та механізмів у вигляді проекційних креслень та тривимірних геометричних моделей. ФК9. Здатність представлення результатів своєї інженерної діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів. ФК10. Здатність описувати та класифікувати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні основних механічних теорій та практик, а також базових знаннях суміжних наук.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі загальні результати навчання (РН): РН1. Вибирати та застосовувати для розв’язання задач прикладної механіки придатні математичні методи. РН2. Використовувати знання теоретичних основ механіки твердого тіла, рідин і газів, теплотехніки, електроніки й електротехніки для вирішення професійних завдань. РН3. Виконувати розрахунки на міцність, витривалість, стійкість, довговічність, жорсткість деталей машин. РН4. Оцінювати надійність деталей і конструкцій машин в процесі статичного та динамічного навантаження. РН5. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень; оформлювати результати у виді технічних і робочих креслень. РН6. Створювати і теоретично обґрунтовувати конструкції машин, механізмів та їх елементів на основі методів прикладної механіки, загальних принципів конструювання, теорії взаємозамінності, стандартних методик розрахунку деталей машин. РН7. Застосовувати нормативні та довідкові дані для контролю відповідності технічної документації, виробів і технологій стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам. РН8. Знати і розуміти основи інформаційних технологій, програмування, практично використовувати спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для виконання інженерних розрахунків, оброблення інформації та результатів експериментальних досліджень. РН9. Знати та розуміти суміжні галузі і вміти виявляти міждисциплінарні зв’язки прикладної механіки на рівні, необхідному для виконання інших вимог освітньої програми. РН10. Знати конструкції, методики вибору і розрахунку, основи обслуговування й експлуатації приводів верстатного, зварювального і робототехнічного устакування. РН11. Розуміти принципи роботи систем автоматизованого керування технологічним устаткуванням, зокрема мікропроцесорних, вибирати та використовувати оптимальні засоби автоматики. РН12. Мати професійні навички практичного використання комп’ютеризованих систем проектування (CAD), підготовки виробництва (САМ) та інженерних розрахунків (CAE). РН13. Оцінювати техніко-економічну ефективність виробництва. РН14. Здійснювати оптимальний вибір основного технологічного устаткування та комплектацію технічних комплексів. РН15. Враховувати при прийнятті рішень основні фактори техногенного впливу на навколишнє середовище і основні методи захисту довкілля, охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Перелік попередніх навчальних дисциплін - всі дисципліни даного рівня підготовки
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи є складовою частиною навчального процесу підготовки бакалаврів за напрямом «Прикладна механіка» і проводиться на підприємствах харчової, хімічної, фармацевтичної, легкої промисловості, приладо - та машинобудування різних форм власності, а також у відповідних підрозділах проектних та науково-дослідних установ.
Опис: Тема роботи видається разом із індивідуальним щоденником напередодні практики, однак зміст роботи, як правило, конкретизується та уточнюється під час проходження практики керівниками від навчального закладу та бази практики. Матеріали, отримані та підготовлені студентом під час виконання індивідуального завдання, в подальшому можуть бути використані в бакалаврській кваліфікаційній роботі чи при підготовці доповіді, статті або для інших цілей по узгодженню з кафедрою та базою практики. Разом з тим бажано, щоб дане завдання було продовженням госпдоговірних чи держбюджетних досліджень, які проводяться на кафедрі та в яких студенти започаткували свою працю на попередніх курсах навчання. Тематика бакалаврських кваліфікаційних робіт повинна мати, вцілому, проектно-конструкторський характер, але може містити елементи теоретичних чи експериментальних досліджень, а також патентний пошук (узагальнення результатів). Теми робіт пов'язують із розробленням (конструюванням) нового або модернізацією існуючого дозувального та пакувального обладнання, що викликано, наприклад, вибором оптимальних параметрів конструкцій, режимів чи програм роботи існуючого обладнання, покращення надійності, ефективності, точності роботи автоматизованих ліній, дільниць, окремих засобів автоматизації та систем керування дозувального та пакувального обладнання різних галузей.
Методи та критерії оцінювання: Контроль за ходом виробничої практики здійснюють керівники практики від навчального закладу та бази практики. Студент зобов'язаний вести звіт, заповнювати всі необхідні графи та розділи у відповідності до програми та календарного плану, мати його при собі на території бази практики і бути готовим у будь-який час пред'явити його керівникам практики для перевірки. Керівник від бази практики не рідше одного разу на тиждень здійснює перевірку звітів і робить в них відповідні записи про виконання студентом програми практики, дотримання ним виробничої дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Звіт перевіряється, підписується та скріплюється печаткою керівником від бази практики та захищається студентом на кафедрі перед комісією, призначеною завідувачем кафедри. До складу якої входять 3 особи: керівник практики – від університету і, по можливості, від бази практики, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Звіт пратики захищають в університеті упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. Результати складання заліку з практики заносяться в екзаменаційну відомість, проставляються в заліковій книжці, та в журнал обліку успішності. Захищений звіт підписує керівник практики від навчального закладу з обов’язковим зазначенням остаточної оцінки, суми балів і дати захисту звіту перед комісією. Студент, який не виконав програму практики та отримав незадовільний відгук на базі практики або незадовільну оцінку при складанні заліку відраховується з навчального закладу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література згідно індивідуального завдання
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.O.121
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Нафтогазова інженерія та зварювання
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна