Автоматизація процесу пакування

Спеціальність: Робототехніка та промисловий інжиніринг
Код дисципліни: 6.131.07.E.107
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Боровець Володимир Михайлович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни “ Автоматизація процесу пакування ” є набуття навиків з автоматизації технології пакування, ознайомлення з основними методами та принципами автоматизації даних технологічних процесів, вивчення впливу технології на вибір засобів автоматизації обладнання, ознайомлення із основами розрахунку автоматизованого обладнання для пакування продукції, оволодінні сумою знань, необхідних для вибору, проектування автоматизованого пакувального обладнання. Вивчення курсу сприятиме оволодінню вмінню проектувати автоматизоване обладнання для пакування продукції; уяві про місце та можливість застосування автоматизованого обладнання в технологічних системах пакувального виробництва, а також інших видах діяльності в різноманітних галузях народного господарства України.
Завдання: загальні компетентності: Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності (ЗК2). 1. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми (ЗК3). 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях (ЗК4). 3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями (ЗК7). 4. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій (ЗК9). 5. Навички здійснення безпечної діяльності (ЗК10). 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел (ЗК12). 7. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт (ЗК13). Фахові компетентності: 1. Здатність робити оцінки параметрів працездатності матеріалів, конструкцій і машин в експлуатаційних умовах та знаходити відповідні рішення для забезпечення заданого рівня надійності конструкцій і процесів, в тому числі і за наявності деякої невизначеності (ФК2). 2. Здатність здійснювати оптимальний вибір технологічного обладнання, комплектацію технічних комплексів, мати базові уявлення про правила їх експлуатації (ФК4). 3. Здатність виконувати технічні вимірювання, одержувати, аналізувати та критично оцінювати результати вимірювань (ФК6). 4. Здатність представлення результатів своєї інженерної діяльності з дотриманням загальноприйнятих норм і стандартів (ФК9). 5. Здатність описувати та класифікувати широке коло технічних об’єктів та процесів, що ґрунтується на глибокому знанні та розумінні основних механічних теорій та практик, а також базових знаннях суміжних наук (ФК10). 6. Спроможність використовувати існуючі та здатність розробляти нові засоби автоматизації виробничих процесів та їх систем керування (ФКС 4.3). 7. Здатність встановлювати та запускати в експлуатацію, здійснювати контроль функціонування, технічне та організаційне забезпечення робіт з діагностування та сервісного обслуговування пакувальної техніки. Здатність проводити експериментальні дослідження в лабораторних та виробничих умовах (ФКС 4.7).
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: 1. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень та оформлювати результат у виді технічних і робочих креслень (РН5). 2. Виконувати геометричне моделювання деталей, механізмів і конструкцій у вигляді просторових моделей і проекційних зображень та оформлювати результат у виді технічних і робочих креслень (РН6). 3. Застосовувати нормативні та довідкові дані для контролю відповідності технічної документації, виробів і технологій стандартам, технічним умовам та іншим нормативним документам (РН7). 4. Знати конструкції, методики вибору і розрахунку, основи обслуговування і експлуатації приводів верстатного і робото технічного обладнання (РН10). 5. Здійснювати оптимальний вибір обладнання та комплектацію технічних комплексів (РН14).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Технологія пакування та зберігання пакованої продукції. Обладнання для дозування матеріалів Кореквізити: Програмування і комп’ютерні технології у виробництві. Автомати та автоматичні лінії пакування.
Короткий зміст навчальної програми: В процесі вивчення курсу студент ознайомлюється з науково обґрунтованими підходами у галузі автоматизації пакувального обладнання, а також методами виготовлення пакованої продукції, основними принципами побудови автоматизованих технологічних процесів, вивчення впливу різноманітних факторів на якість отриманої продукції, оволодінні сумою знань, необхідних для вибору та експлуатації автоматизованого пакувального обладнання. Вивчення курсу сприятиме оволодінню вмінню вибирати обладнання для пакування продукції, уяві про місце та можливість застосування його автоматизації в технологічних системах пакувального виробництва. Розглянуто напрямки розвитку сучасного автоматизованого пакувального обладнання та їх вплив на підвищення продуктивності виробництва. У даному курсі лекцій розглянуто класифікацію пакувального обладнання за характером дії та ступеню автоматизації. Наведено структуру та аналіз продуктивності пакувальних машин. Розглянуто багатопозиційні машини-автомати пакувального виробництва, а також пакувальні автомати паралельної дії та роторні. Представлені пакувальні автомати послідовно-паралельної дії. Розглянуто технологічні лінії пакування, а також системи технологічних машин. Розглянуто показники та критерії оцінки технологічних машин, безпека ергономічність естетичність. Розглянуто автоматичні орієнтуючо-живильні пристрої пакувальних машин, стрічкоподаючі і рукавоутворюючі живильники, механізми пульсуючих транспортерів. Представлено загальні принципи створення роботизованих дільниць у пакувальному виробництві.
Опис: Історія розвитку автоматизації пакувального виробництва і машин для пакування продукції Класифікація обладнання за характером дії та ступеню автоматизації Структура і аналіз продуктивності пакувальних машин Циклова продуктивність машин різних класів Багатопозиційні машини-автомати пакувального виробництва Пакувальні автомати паралельної дії. Роторні автомати Пакувальні автомати послідовно-паралельної ді Технологічні лінії пакування продукції Системи технологічних машин Показники і критерії оцінки технологічних машин Безпека, ергономічність, естетичність технологічних машин Автоматичні орієнтуючо-живильні пристрої пакувальних машин Стрічкоподаючі і рукавоутворюючі живильники Механізми пульсуючих транспортерів Промислові роботів та їх застосування в пакувальній промисловості
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на лекційних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: вибіркове усне опитування перед початком занять оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Контрольні запитання поділяються на: а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, Розрахунково-графічна робота (30%); - підсумковий контроль (контрольний захід - залік): письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Пальчевський Б.О. Автоматизація технологічних процесів (виготовлення і пакування виробів): Навчальний посібник. -Львів: Світ, 2007. -392с. 2. Кодра Ю.В., Стоцько З.А., Гаврильченко О.В. Завантажувальні пристрої технологічних машин. Розрахунок та конструювання. Навч. Посібник/ За ред.. З.А. Стоцька. – Львів: видавництво «Бескид Біт», 2008. 356 с. 3. Я.І. Проць, В.Б. Савків,О.К. Шкодзінський, О.Л. Ляшук. Автоматизація виробничих процесів. Навчальний посібник для технічних спеціальностей вищих навчальних закладів. – Тернопіль: ТНТУ ім. І.Пулюя, 2011. – 344с. 4. Повідайло Володимир. Вібраційні процеси та обладнання: Навчальний посібник. -Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. -248с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).