Атестаційний екзамен
Спеціальність: Психологія
Код дисципліни: 6.053.00.O.045
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та практична психологія
Лектор: Відповідно до розподілу годин згідно навчального навантаження
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
ЗК3. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
СК4. Здатність самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.
Результати навчання: ПР1. Аналізувати та пояснювати психічні явища, ідентифікувати психологічні проблеми та пропонувати шляхи їх розв’язання.
ПР2. Розуміти закономірності та особливості розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - Загальна психологія
- Соціальна психологія
- Психодіагностика
- Основи психокорекції
- Основи психологічного консультування
- Практикум з психології особистості
Короткий зміст навчальної програми: Атестаційний екзамен проводиться з метою перевірки теоретичної, компетентнісної і практичної підготовки студентів за білетами, складеними у повній відповідності до навчальних програм, викладених в них результатів навчання та мають теоретичну і практичну частину з окремих освітніх компонентів.
Знання теоретичного матеріалу з освітніх компонентів, перш за все професійної підготовки обов’язкової частини та обраних вибіркової частини, перевіряється методом комплексного тестування всього потоку здобувачів за індивідуальними завданнями (письмово).
Опис: - Загальна психологія:
Предмет і завдання сучасної психології, методи психології.
Людина-особистість як носій психіки і психічного.
Багатосистемність і багаторівненвість людської психіки.
Біопсихічна підструктура в психологічній структурі особистості.
Ментально-психічна підструктура особистості.
Інтраіндивідуальна підструктура в психологічній структурі особистості.
- Соціальна психологія:
Соціально-психологічні проблеми особистості.
Спілкування як феномен соціальної психології.
Мала група у контексті соціальної психології.
Психологія великих соціальних груп і масових явищ.
-Психодіагностика:
Загальні засади психодіагностики та її психометричні основи.
Методи діагностування.
Особливості психодіагностування.
-Психокорекція:
Психологічна корекція як сфера діяльності практичного психолога.
Основні напрями в зарубіжній психокорекційній практиці.
Методи практичної корекції.
Методи поведінкової корекції.
Індивідуальна психокорекція.
Групова психокорекція.
Види корекційних груп.
Психокорекція сімейних стосунків.
-Психологічне консультування:
Сутність психологічного консультування та методичні настанови.
Організація консультативної взаємодії та налагодження ефективного контакту.
Засоби особистісної презентації та впливу на клієнта.
-Практикум з психології особистості:
Психодіагностика і психокорекція пізнавальної сфери людини. Консультування людей щодо проблем розвитку інтелекту особистості.
Надання практичної психологічної допомоги людям з проблем функціонування їх емоційно-почуттєвої сфери.
Надання практичної психологічної допомоги людям з оптимізації функціонування їх мотиваційно-вольової сфери.
Надання практичної психологічної допомоги особистості щодо оцінки та розвитку її індивідуальних особливостей та якостей.
Надання практичної психологічної допомоги у сфері оптимізації відносин.
Надання практичної психологічної допомоги у професійній сфері.
Методи та критерії оцінювання: Формами атестаційного екзамену можуть бути письмова та інтерактивна (з використанням засобів інформаційних дистанційних технологій), або їх поєднання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Результати складання атестаційного екзамену оцінюються за національною («відмінно», «добре», «задовільно» або «незадовільно»), 100-бальною та ЄКТС шкалами. Всі оцінки заносяться у додаток до диплому. Рішення атестаційної комісії про оцінку знань, виявлених при складенні АЕ, а також про присвоєння здобувачам кваліфікації та видання дипломів приймається на закритому засіданні комісії відкритим голосуванням звичайною більшістю голосів членів комісії.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи практичної психології / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва та ін. –
К.: Либідь, 1999. – 536 с.
2. Васьківська С.В. Основи психологічного консультування : підруч. /
С.В. Васьківська. –2-ге вид. – К.: ніка-Центр, 2011. – 424 с.
3. Кузікова С.Б. Теорія і практика вікової психокорекції : Навч. посібник. – 2-ге вид.,
стер. – Суми : ВТД: «Університетська книга», 2008. – 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).