Мережеві інформаційно-комунікаційні технології

Спеціальність: Проектування та адміністрування інформаційних комунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.126.02.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: д.т.н., доцент Бешлей Микола
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення студентів комплексними знаннями щодо функціонування сучасних мережевих технологій в галузі інфокомунікаційних систем
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері ІСТ при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризується невизначеністю умов і вимог. фахові компетентності: Здатність ефективно здійснювати параметризацію компонентів середовища розподілених інформаційних систем, формувати вимоги відповідності таких систем технічному завданню.
Результати навчання: - Здатність проводити аналіз об'єктів впровадження інформаційних технологій, моделювати процеси в розподілених інформаційних системах і мережах, впроваджувати проекти систем зі врахуванням особливостей їхнього використання в прикладних областях.. - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). - Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи мережних технологій Тестування та керування якістю інформаційно-комунікаційних мереж Технології інформаційно-комунікаційних мереж Проектування та розгортання інформаційно -комунікаційних мереж Проектування інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Основними завданнями вивчення дисципліни є формування у студентів цілісного погляду на сучасні мережеві інформаційно-комунікаційні технології, розуміння можливостей цих технологій та способів їх використання для вирішення своїх професійних завдань, зокрема розгортання, конфігурування та тестування у процесі життєвого циклу
Опис: Лекційні заняття 1. Аналіз методів побудови та функціонування мережевих інформаційно-комунікаційних технологій з програмним конфігуруванням інфраструктури 2. Способи реалізацій та безпека інформаційно-комунікаційної SDN-технології на світовому ринку телекомунікацій 3. Методи визначення затримки та втрат даних в програмно-конфігурованих мережах 4. Архітектура та основні принципи функціонування інтенційно-орієнтованих мереж як новітньої мережевої технології 5. Безпровідні мережеві технології 5G Лабораторні заняття 1. Налаштування програмно-конфігурованої мережі в середовищі Mininet. 2. Дослідження якості передачі статичного зображення у SDN мережі. 3. Моделювання та дослідження генерації VoIP трафіку у віртуальній SDN мережі. 4. Дослідження якості передачі відеопотоку у віртуальних SDN мережах. 5. Дослідження методів вимірювання втрат пакетів та затримки у віртуальних SDN мережах. 6. Дослідження та моделювання методу адаптивного клієнт- орієнтованого управління якістю послуг в інтенційноорієнтованій мережі. 7. Дослідження пропускної здатності 5G мережі в середовищі LTE toolbox при різних смугах частот.
Методи та критерії оцінювання: Тестування за пройденими темами (у віртуальному навчальному середовищі). Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента – розширені відповіді на запитання та розв’язок задач, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які три питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Г.Г.Швачич, В.В.Толстой, Л.М.Петречук, Ю.С.Іващенко, О.А.Гуляєва, Соболенко О.В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: 2. Навчальний посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2017. –230 с 3. В.П.Иващенко, Е.А.Башков, Г.Г.Швачич, М.А.Ткач. Современные коммуникационные технологии в модульных многопроцессорных системах. Монография. – Днепропетровск: ІМА-прес, 2012, - 240с. 4. Б. Ю. Жураковський, Н. В. Коршун. «Основи інфокомунікаційних технологій: навчальний посібник.». - 2015. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни " Мережеві інформаційно-комунікаційні технології " https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13855
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).