Технології мереж мобільного зв'язку (курсовий проєкт)

Спеціальність: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.172.02.E.023
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: д.т.н., доцeнт Максимюк Тарас Андрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здобуття студентами знань, умінь та навичок з планування та оптимізації мереж мобільного зв'язку з використанням сучасних технологій та стандартів 4-5 покоління.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ІНТ: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проєктування та адміністрування програмних платформ телекомунікацій, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК1. Здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри; ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно; ЗК3. Здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання; ЗК7. Здатність досліджувати проблему з використанням системного аналізу, синтезу та інших методів; Фахових компетентностей: ФКС 2.1. Здатність ефективно використовувати сучасні комп'ютерні та інформаційні технології для проведення наукових та інженерних досліджень, обробки та аналізу великих обсягів даних, оцінки функціональності систем, а також моделювання та оптимізації мереж мобільного зв'язку; ФКС 2.6. Здатність здійснювати планування, проєктування, розгортання, інтеграцію, управління, адміністрування та підтримку інформаційних систем, технологій та сервісів для інфраструктури організації. ФКС 2.7. Уміння формувати програми дослідження, аналізу, оцінювання, прогнозування та розвитку об’єктів своєї професійної діяльності, оцінювання можливостей, які принесе впровадження інновацій.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПР3. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж. ПР4. Знання технологій побудови та функціонування систем та мереж мобільного зв'язку 3-6 поколінь у обсязі, достатньому для їх розрахунку та планування. ПР10. Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень ПР11. Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження ПРН2.1. Уміння впроваджувати, адаптувати та налаштовувати інформаційно-комунікаційні системи та мережі різного рівня складності в організаціях та на підприємствах під час їх створення, модернізації та експлуатації; ПРН2.2. Застосовувати знання щодо технічних параметрів, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації обладнання та компонентів інформаційно-комунікаційних систем для розв’язання технічних завдань зі спеціальності; ПРН2.3. Уміння розробляти і реалізовувати сучасні та перспективні телекомунікаційні і радіотехнічні системи, комплекси, технології, пристрої та їх компоненти; ПРН2.4. Уміння проводити системний аналіз об’єктів проєктування та обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та способів передачі інформації в телекомунікаційних та радіотехнічних системах; КОМ1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Глобальна інформаційна інфраструктура. 2. Сучасні методи забезпечення надійності інформаційних систем. Супутні і наступні навчальні дисципліни 1.Проектування телекомунікаційних систем та мереж.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект призначений для практичного здобуття студентами вмінь і навичок використання методів, методик і засобів, призначених для планування і проектування мереж мобільного зв’язку стандартів четвертого та п’ятого покоління, а також засвоєнню ними навичок використання відповідних стандартів та іншої нормативної і фахової літератури, зокрема, англійською мовою, яка регламентує вимоги до виконання проектних робіт в галузі телекомунікаційних мереж
Опис: Настановча лекція
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсового проекту (курсової роботи) згідно з описом етапів виконання курсового проекту (курсової роботи). 2. Підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту (курсової роботи).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Мета оцінювання виконаного проєкту - остаточний контроль за дотриманням вимог щодо виконання проєкту, вимог відповідних нормативних документів і цих методичних вказівок, вміння студента захищати поданий проєкт, зокрема, будувати виступ і відповідати на поставлені запитання. 2. Остаточне оцінювання проєкту здійснюється у стобальній шкалі з наступним переведенням оцінки у державну шкалу та шкалу ECTS. 3. Максимальна можлива оцінка 100 балів ділиться на максимальну оцінку за виконання проєкту, яка становить 50 балів, та максимальну оцінку за захист виконаного проєкту, яка дорівнює 50 балів. 4. Перевірка проєкту перед захистом здійснюється викладачем - керівником проєкту і включає контроль: 4.1. Відповідності поданих до захисту матеріалів проєкту погодженому типу і варіанту індивідуального завдання; 4.2. Відсутності плагіату; 4.3. Наявності матеріалів до всіх передбачених і погоджених розділів проєкту; 4.4. Відповідності матеріалів проєкту чинним вимогам; 4.5. Дотримання вимог щодо оформлення проєкту. 5. Викладач - керівник проєкту повідомляє студента про допуск проєкту до захисту через електронну пошту. 6. Захист курсового проєкту відбувається перед комісією з двох викладачів, одним з яких, як правило, є керівник проєкту. Захист є публічним і на ньому можуть бути присутні інші викладачі та студенти. 7. Захист проєкту передбачає виступ студента з презентацією проєкту та його відповіді на поставлені запитання. Примітка. У випадку дистанційного режиму навчання захист відбувається з використанням відеотрансляції. 8. Презентація проєкту повинна тривати до 10 хвилин і оцінюється за такими критеріями: 8.1. Чіткість формулювань, володіння фаховими поняттями і термінологією; 8.2. Вміння пояснити зміст проєкту, технічне завдання; 8.3. Здатність стисло та обґрунтовано висвітлити прийняті вирішення; 8.4. Здатність переконливо обґрунтувати переваги проєкту; 8.5. Вміння зробити висновки з проєкту. 9. Максимальна оцінка за захист становить 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. М. М. Климаш, Т. А. Максимюк, М. І. Бешлей. Методи та моделі побудови гетерогенних мереж мобільного зв’язку 4G/5G — Львів: Видавництво «Львівської політехніки», 2020 – 388 с. 2. https://vns.lpnu.ua/enrol/index.php?id=1980 Рекомендована література 1. Erkki Koivusalo, "Cellular Networks," in Converged Communications: Evolution from Telephony to 5G Mobile Internet , IEEE, 2023, pp.123-135, doi: 10.1002/9781119867531.ch4. 2. Suat Secgin, "4G Systems," in Evolution of Wireless Communication Ecosystems , IEEE, 2023, pp.71-95, doi: 10.1002/9781394182343.ch9. 3. Harri Holma; Timo Lunttila, "LTE?Advanced Evolution," in 5G Technology: 3GPP Evolution to 5G-Advanced , Wiley, 2024, pp.461-483, doi: 10.1002/9781119816058.ch15. 4. Ghazanfar Ali Safdar; Masood Ur Rehman; Mujahid Muhammad; Muhammad A. Imran, "Interference Mitigation in D2D Communication Underlaying LTE?A Network," in Interference Mitigation in Device-to-Device Communications , Wiley, 2022, pp.13-47, doi: 10.1002/9781119788829.ch2. 5. Helka?Liina Maattanen; Gino Masini; Robert S. Karlsson; Emre A. Yavuz; Talha Khan, "3GPP Standardization of Internet of Things in Nonterrestrial Networks," in Integration of MTC and Satellites for IoT toward 6G Era , IEEE, 2024, pp.393-416, doi: 10.1002/9781119982159.ch15. 6. Joseph Hoy, "3GPP Network Types," in Forensic Radio Survey Techniques for Cell Site Analysis , Wiley, 2024, pp.91-156, doi: 10.1002/9781394197200.ch5. 7. Tero Henttonen; Jarkko Koskela; Benoist Sebire; Antti Toskala, "5G Radio Protocols," in 5G Technology: 3GPP Evolution to 5G-Advanced , Wiley, 2024, pp.149-186, doi: 10.1002/9781119816058.ch7. 8. Abdulrahman Yarali, "Future 6G Networks," in From 5G to 6G: Technologies, Architecture, AI, and Security , IEEE, 2023, pp.185-201, doi: 10.1002/9781119883111.ch12. 9. Mihai Enescu; Keeth Jayasinghe; Karri Ranta?Aho; Karol Schober; Antti Toskala, "5G Physical Layer," in 5G Technology: 3GPP Evolution to 5G-Advanced , Wiley, 2024, pp.87-148, doi: 10.1002/9781119816058.ch6. 10. Antti Toskala; Miikka Poikselka, "5G Architecture," in 5G Technology: 3GPP Evolution to 5G-Advanced , Wiley, 2024, pp.67-86, doi: 10.1002/9781119816058.ch5. 11. I. Afolabi, M. Bagaa, W. Boumezer and T. Taleb, "Toward a Real Deployment of Network Services Orchestration and Configuration Convergence Framework for 5G Network Slices," in IEEE Network, vol. 35, no. 1, pp. 242-250, January/February 2021. 12. S. M. A. Zaidi, M. Manalastas, H. Farooq and A. Imran, "SyntheticNET: A 3GPP Compliant Simulator for AI Enabled 5G and Beyond," in IEEE Access, vol. 8, pp. 82938-82950, 2020. 13. C. Tornevik, T. Wigren, S. Guo and K. Huisman, "Time Averaged Power Control of a 4G or a 5G Radio Base Station for RF EMF Compliance," in IEEE Access, vol. 8, pp. 211937-211950, 2020. 14. 3GPP TS 23.501, version 15.3.0, Release 15, “5G; System Architecture for the 5G System,” Sep. 2018. 15. 3GPP TS 33.512, version 16.4.0, Release 16, “5G Security Assurance Specification (SCAS); Access and Mobility management Function (AMF),” Dec. 2020. 16. 3GPP TS 29.508, version 15.0.0, Release 15, “5G; 5G System; Session Management Event Exposure Service,” June, 2018. 17. 3GPP TS 33.513, version 16.2.0, Release 16, “5G Security Assurance Specification (SCAS); User Plane Function (UPF),” Dec. 2020. 18. 3GPP TS 29.503, version 15.0.0, Release 15, “5G; 5G System; Unified Data Management Services,” July, 2018. 19. 3GPP TS 29.504, version 15.3.0, Release 15, “5G; 5G System; Unified Data Repository Services,” May, 2019. 20. 3GPP TS 29.598, version 16.1.0, Release 16, “5G; Unstructured data storage services,” July, 2020. 21. 3GPP TS 29.531, version 15.0.0, Release 15, “5G; 5G System; Network Slice Selection Services,” Sep. 2018. 22. 3GPP TS 23.503, version 15.2.0, Release 15, “5G; Policy and Charging Control Framework for the 5G System,” July, 2018. 23. 3GPP TS 29.522, version 15.3.0, Release 15, “5G; 5G System; Network Exposure Function Northbound APIs,” April, 2019. 24. 3GPP TS 29.510, version 15.3.0, Release 15, “5G; 5G System; Network function repository services,” April, 2019. 25. 3GPP TS 29.517, version 16.3.0, Release 16, “5G System; Application Function Event Exposure Service,” Dec. 2020. 26. 3GPP TS 29.540, version 15.0.0, Release 15, “5G; 5G System; SMS Services,” Sep. 2018. 27. 3GPP TS 24.502, version 15.0.0, Release 15, “5G; Access to the 3GPP 5G Core Network (5GCN) via non-3GPP access networks,” June, 2018. 28. 3GPP TS 23.002, version 13.5.0, Release 13, “3rd Generation Partnership Project; Technical Specification Group Services and System Aspects; Network architecture,” March, 2016. 29. 3GPP TS 29.303, version 12.4.0, Release 12, “3rd Generation Partnership Project; Technical Specification Group Core Network and Terminals; Domain Name System Procedures,” Sep. 2014. 30. 3GPP TS 29.273, version 12.9.0, Release 12, “3rd Generation Partnership Project; Technical Specification Group Core Network and Terminals; Evolved Packet System (EPS); 3GPP EPS AAA interfaces,” Dec. 2015. 31. 3GPP TS 29.213, version 10.3.0, Release 10, “3rd Generation Partnership Project; Technical Specification Group Core Network and Terminals; Policy and Charging Control signalling flows and Quality of Service (QoS) parameter mapping,” Sep. 2011. 32. 3GPP TS 23.682, version 13.6.0, Release 13, “Digital cellular telecommunications system (Phase 2+) (GSM); Universal Mobile Telecommunications System (UMTS); LTE; Architecture enhancements to facilitate communications with packet data networks and applications,” July, 2016. 33. 3GPP TS 33.501, version 16.5.0, Release 15, “Security architecture and procedures for 5G System,” Dec. 2020. 34. 3GPP TS 29.511, version 15.1.0, Release 15, “5G; 5G System; Equipment Identity Register Services,” Oct. 2018. 35. 3GPP TS 22.016, version 16.0.0, Release 16, “International Mobile station Equipment Identities (IMEI),” July, 2020. 36. RFC 7540, “Hypertext Transfer Protocol Version 2 (HTTP/2),” May, 2015. 3GPP TS 23.714, version 14.0.0, Release 14, “Study on Control Plane (CP) and User Plane (UP) separation of Evolved Packet Core (EPC) nodes,” June, 2016.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Технології мереж мобільного зв'язку

Спеціальність: Системне адміністрування телекомунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.172.02.E.021
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Телекомунікації
Лектор: д.т.н., доцeнт Максимюк Тарас Андрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомлення студентів із принципами побудови мереж мобільного зв’язку, розвитком стандартів мереж мобільного зв’язку третього, четвертого та п’ятого поколінь, функціональною архітектурою мереж мобільного зв’язку, видами технології радіодоступу у мережах 4G/5G, вивчення технічних характеристик існуючих і нових технологій для розгортання мереж мобільного зв’язку.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ІНТ: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів проєктування та адміністрування програмних платформ телекомунікацій, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов. ЗК1. Здатність удосконалювати й розвивати свій інтелектуальний і культурний рівень, будувати траєкторію професійного розвитку й кар’єри; ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними новими знаннями як в колективі, так і самостійно; ЗК3. Здатність формулювати чи виявляти сутність наукової чи практичної проблеми у професійній сфері, знаходити адекватні шляхи її розв’язання; ЗК8. Здатність аналізувати, верифікувати, оцінювати повноту інформації в ході професійної діяльності, при необхідності доповнювати й синтезувати відсутню інформацію й працювати в умовах невизначеності; Фахових компетентностей: ФКС 2.1. Здатність ефективно використовувати сучасні комп'ютерні та інформаційні технології для проведення наукових та інженерних досліджень, обробки та аналізу великих обсягів даних, оцінки функціональності систем, а також моделювання та оптимізації мереж мобільного зв'язку; ФКС 2.6. Здатність здійснювати планування, проєктування, розгортання, інтеграцію, управління, адміністрування та підтримку інформаційних систем, технологій та сервісів для інфраструктури організації. ФКС 2.7. Уміння формувати програми дослідження, аналізу, оцінювання, прогнозування та розвитку об’єктів своєї професійної діяльності, оцінювання можливостей, які принесе впровадження інновацій.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПР3. Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення телекомунікаційних та радіотехнічних систем на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів телекомунікаційних та радіотехнічних систем та мереж. ПР4. Знання технологій побудови та функціонування систем та мереж мобільного зв'язку 3-6 поколінь у обсязі, достатньому для їх розрахунку та планування. ПР10. Розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, вимоги охорони праці, виробничої санітарії, пожежної безпеки та існуючих державних і закордонних стандартів під час формування технічних завдань та рішень ПР11. Демонструвати вміння розробляти техніко-економічне обґрунтування розроблення інформаційних систем та технологій та вміти оцінювати економічну ефективність їх впровадження ПРН2.1. Уміння впроваджувати, адаптувати та налаштовувати інформаційно-комунікаційні системи та мережі різного рівня складності в організаціях та на підприємствах під час їх створення, модернізації та експлуатації; ПРН2.2. Застосовувати знання щодо технічних параметрів, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації обладнання та компонентів інформаційно-комунікаційних систем для розв’язання технічних завдань зі спеціальності; ПРН2.3. Уміння розробляти і реалізовувати сучасні та перспективні телекомунікаційні і радіотехнічні системи, комплекси, технології, пристрої та їх компоненти; КОМ1. Уміння спілкуватись на різних рівнях комунікацій, включаючи усну і письмову комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, французькою, іспанською), зокрема уяснити поставлені завдання, сформулювати оцінку можливості його виконання, задати запитання та висловити зауваження, доповісти про результати роботи, зробити публічний виступ/презентацію тощо; КОМ2. Здатність використання різноманітні методи та засоби комунікацій, зокрема передових інформаційних технологій у професійному та соціальному спілкуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Глобальна інформаційна інфраструктура. 2. Сучасні методи забезпечення надійності інформаційних систем. Супутні і наступні навчальні дисципліни 1.Проектування телекомунікаційних систем та мереж.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна призначена для засвоєння студентами методів, методик і засобів, призначених для планування і проектування коміркових мереж мобільного зв’язку четвертого та п’ятого покоління, а також засвоєнню ними навичок використання відповідних стандартів та іншої нормативної і фахової літератури, яка регламентує аспекти використання радіочастотного ресурсу, вимоги до електромагнітної сумісності та задані характеристики мережі мобільного зв’язку.
Опис: 1. Розвиток та стандартизація технологій мереж мобільного зв’язку. 2. Архітектура та принципи побудови мереж мобільного зв’язку LTE. 2.1. Чинні стандарти і технології LTE. 2.2. Планування і проектування покриття мереж LTE. 2.3. Планування і проектування покриття мереж LTE у приміщеннях 3. Структура радіоінтерфейсу LTE. 3.1. Розділення каналів у мережах радіодоступу 3.2. Технологія OFDMA 3.3. Технологія MIMO 3.4. Управління радіоресурсами у мережах LTE 4. Структура ядра мережі LTE. 4.1. Ключові відмінності ядра LTE від мереж другого та третього поколінь. 4.2. Протоколи LTE 4.3. Основні інтерфейси в мережах LTE 4.4. Структура інформаційних потоків в мережах LTE 4.5. Основні принципи архітектури IMS (IP Multimedia Subsystem) 5. Розвиток мереж мобільного зв’язку п’ятого покоління (5G). 5.1. Вимоги та потенційні технічні рішення для мереж мобільного зв’язку п’ятого покоління 5.2. Спектральне ущільнення мереж мобільного зв’язку 5.3. Функціональні особливості та вимоги до радіоінтерфейсів мереж мобільного зв’язку п’ятого покоління 5.4. Основні невирішені проблеми у гетерогенних мережах мобільного зв’язку п’ятого покоління 6. Технології радіодоступу для розгортання систем Інтернет речей 6.1. Огляд вимог до якості передавання даних у системах Інтернет речей 6.2. Існуючі обмеження у мережах мобільного зв’язку, які ускладнюють надання послуг Інтернету речей 6.3. Існуючі та перспективні стандарти для забезпечення енергоефективного передавання даних у радіоканалах для систем Інтернет речей. 7. Висновки та практичні рекомендації.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка розв’язку задач, захист задач, виконаних за індивідуальними варіантами завдань, проміжне тестування пройдених тем навчальної дисципліни, опитування студентів і робота біля дошки, написання рефератів за запропонованою тематикою. Захист лабораторних робіт з кількісним оцінюванням кожної роботи (згідно індивідуального варіанту завдання). Екзаменаційний контроль (письмова компонента – розширені відповіді на запитання та розв’язок задач, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів Екзаменаційна робота - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. М. М. Климаш, Т. А. Максимюк, М. І. Бешлей. Методи та моделі побудови гетерогенних мереж мобільного зв’язку 4G/5G — Львів: Видавництво «Львівської політехніки», 2020 – 388 с. 2. https://vns.lpnu.ua/enrol/index.php?id=2303 Рекомендована література 1. Erkki Koivusalo, "Cellular Networks," in Converged Communications: Evolution from Telephony to 5G Mobile Internet , IEEE, 2023, pp.123-135, doi: 10.1002/9781119867531.ch4. 2. Suat Secgin, "4G Systems," in Evolution of Wireless Communication Ecosystems , IEEE, 2023, pp.71-95, doi: 10.1002/9781394182343.ch9. 3. Harri Holma; Timo Lunttila, "LTE?Advanced Evolution," in 5G Technology: 3GPP Evolution to 5G-Advanced , Wiley, 2024, pp.461-483, doi: 10.1002/9781119816058.ch15. 4. Ghazanfar Ali Safdar; Masood Ur Rehman; Mujahid Muhammad; Muhammad A. Imran, "Interference Mitigation in D2D Communication Underlaying LTE?A Network," in Interference Mitigation in Device-to-Device Communications , Wiley, 2022, pp.13-47, doi: 10.1002/9781119788829.ch2. 5. Helka?Liina Maattanen; Gino Masini; Robert S. Karlsson; Emre A. Yavuz; Talha Khan, "3GPP Standardization of Internet of Things in Nonterrestrial Networks," in Integration of MTC and Satellites for IoT toward 6G Era , IEEE, 2024, pp.393-416, doi: 10.1002/9781119982159.ch15. 6. Joseph Hoy, "3GPP Network Types," in Forensic Radio Survey Techniques for Cell Site Analysis , Wiley, 2024, pp.91-156, doi: 10.1002/9781394197200.ch5. 7. Tero Henttonen; Jarkko Koskela; Benoist Sebire; Antti Toskala, "5G Radio Protocols," in 5G Technology: 3GPP Evolution to 5G-Advanced , Wiley, 2024, pp.149-186, doi: 10.1002/9781119816058.ch7. 8. Abdulrahman Yarali, "Future 6G Networks," in From 5G to 6G: Technologies, Architecture, AI, and Security , IEEE, 2023, pp.185-201, doi: 10.1002/9781119883111.ch12. 9. Mihai Enescu; Keeth Jayasinghe; Karri Ranta?Aho; Karol Schober; Antti Toskala, "5G Physical Layer," in 5G Technology: 3GPP Evolution to 5G-Advanced , Wiley, 2024, pp.87-148, doi: 10.1002/9781119816058.ch6. 10. Antti Toskala; Miikka Poikselka, "5G Architecture," in 5G Technology: 3GPP Evolution to 5G-Advanced , Wiley, 2024, pp.67-86, doi: 10.1002/9781119816058.ch5.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).