Технології та протоколи радіотехнічних і телекомунікаційних систем

Спеціальність: Програмно-апаратні засоби радіотехнічних систем
Код дисципліни: 7.172.09.E.016
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Теоретична радіотехніка та радіовимірювання
Лектор: професор, д.т.н. Іван Володимирович Горбатий
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання майбутнім спеціалістам знань у галузі технологій та протоколів радіотехнічних і телекомунікаційних систем.
Завдання: Інтегральна компетентність: ІНТ Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі електроніки та телекомунікацій або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів електроніки та телекомунікацій. Загальні компетентності: ЗК2 Наявність потенціалу до подальшого навчання. Здатність сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх з уже наявними. ЗК4 Визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи. ЗК6 Здатність до абстрактного та системного мислення, здатність до аналізу та синтезу. ЗК8 Знання та розуміння предметної області, розуміння фаху, а також здатність до практичного застосування знань. ЗК9 Здатність розв’язувати поставлені інженерні, технічні та технологічні задачі, приймати відповідні обґрунтовані рішення. ЗК10 Здатність ставити та розв’язувати наукові задачі, мати навички проведення наукових досліджень. ЗК11 Здатність формувати презентації, звіти, технічну документацію з використанням сучасних інформаційних технологій. ЗК12 Навички розроблення та управління проектами високого рівня в предметній області.Здатність формувати творчі групи, мотивувати людей до досягнення спільних цілей. Фахові компетентності: ФК1 Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін. ФК4 Базові уявлення про сучасні комп’ютерні технології, інструменти та програмне забезпечення інженерних і наукових розрахунків, оброблення даних, графіки. ФК5 Базові уявлення про основи аналогової та цифрової схемотех¬ніки, мікропроцесорної техніки, програмно-апаратних засобів. ФК6 Базові уявлення про методи аналізу та синтезу пристроїв і засобів телекомунікацій та радіотехніки. ФК8 Базові уявлення про сучасні радіотехнічні й телекомунікаційні системи та мережі, їх складові. ФК9 Базові уявлення про методи моделювання, оптимізації, проектування радіотехнічних і телекомунікаційних систем та мереж, засади системотехнічного та надійнісного проектування, забезпечення інформаційної безпеки великих систем. ФК10 Базові уявлення про сучасні засоби інформаційних технологій, інформаційну безпеку, ресурси науково-технічної, довідникової та наукової інформації, методологію наукових досліджень, інноваційну діяльність та використання прав інтелектуальної власності в телекомунікаціях та радіотехніці. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.2 Розуміння сутності складних радіотехнічних систем та ролі надійності, як однієї з визначальних характеристик ефективного функціонування таких систем. ФКС1.4 Володіння інформацією про номенклатуру та характеристики сучасних програмних засобів комп’ютерного моделювання, багатоваріантного аналізу, автоматизованого проектування та оптимізації радіотехнічних засобів і систем. ФКС2.1 Володіння інформацією про номенклатуру та характеристики засобів вимірювання та контролю параметрів радіотехнічних та телекомунікаційних компо¬нен¬тів, пристроїв, систем та мереж, їх налагодження та діагностики. ФКС2.4 Здатність узгоджувати технічні характеристики радіотехнічних пристроїв та систем із необхідними енергетичними та інформаційними характеристиками сигналів на базі знань про сучасні методи формування та обробки радіотехнічних сигналів.
Результати навчання: ЗН1 Знання концепції побудови й управління телекомунікаційних систем та мереж третього та четвертого поколінь, функціональної та просторової архітектури телекомунікаційних систем та мереж другого та третього покоління ЗН4 Знання основних понять теорії надійності радіоелектронних систем та комплексів, сутності сучасних схемотехнічних, системотехнчних та надійнисних аспектів проектування радіоелектронної апаратури та ієрархічних рівнів абстрагування моделей об’єктів проектування ЗН5 Знання основних видів проектних операцій та процедур схемотехнічного та функціонально-логічного проектування радіоелектронної апаратури ЗН9 Знання концепції побудови автоматизованих систем контролю радіоелектронних пристроїв та систем ЗН10 Знання підходів, моделей і методик структурного проектування радіоелектронних комплексів, моделей і методик аналізу поведінки радіоелектронних комплексів у функціональному й надійнісному аспектах ЗН12 Знання методів оцінки та способів підвищення надійності та безпечності нерезервованих, резервованих, відновлюваних та невідновлюваних радіоелектронних систем та комплексів УМ5 Уміння ефективно застосовувати в процесі схемотехнічного проектування методи та засоби автоматизованого проектування, зокрема програми MicroCap та MATLAB Simulink, синтезувати з використанням цих програм стійкі макромоделі лінійних та нелінійних кіл із зосередженими параметрами УМ8 Уміння користуватися методикою аналізу сіткових структур, формувати математичну модель поведінки об’єкта проектування (дослідження) у вигляді системи дискретно-неперервних стохастичних рівнянь УМ11 Уміння оцінювати безпечність складних систем методами аналізу видів і наслідків відмов (FMEA) та аналізу критичності видів і наслідків відмов (FMECA) УМ12 Уміння працювати із програмним комплексом RAM Commander для оцінки надійності та безпечності радіоелектронних систем та комплексів КОМ1 Здатність до письмової та усної комунікації українською та іноземними мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською та іншими) мовами КОМ2 Здатність використання різноманітних методів комунікації, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях КОМ3 Здатність до ділових комунікацій у професійній сфері, а саме вести дискусію й викладати основи професійних знань в телекомунікаціях та радіотехніці, знання основ ділового спілкування, навички роботи у команді АіВ1 Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідальні рішення АіВ2 Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань АіВ3 Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Цифрові системи та засоби організації інформаційних мереж: розділи "Принципи побудови цифрових систем"; "Принципи побудови інформаційних мереж". • Проектування радіотехнічних систем: розділи "Принципи побудови радіотехнічних систем", "Структури радіотехнічних систем". • Проектування радіочастотних пристроїв дистанційного контролю: розділи "Принципи побудови радіочастотних пристроїв дистанційного контролю", "Протоколи радіочастотних пристроїв дистанційного контролю".
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна призначена для ознайомлення студентів з новими технічними рішеннями в галузі радіотехніки, телекомунікацій, сучасними технологіями передавання даних та мовних сигналів. Розглянуто принципи функціонування, технології та протоколи сучасних радіотехнічних і телекомунікаційних систем. Розглянуто методи формування та оброблення сигналів у радіотехнічних і телекомунікаційних системах.
Опис: Тема 1. Вступ. Предмет, мета та завдання дисципліни “Технології та протоколи радіотехнічних і телекомунікаційних систем”. Основні поняття та визначення в галузі технологій та протоколів радіотехнічних і телекомунікаційних систем. Тема 2. Принципи побудови радіотехнічних і телекомунікаційних систем за основними технологіями Тема 3. Методи формування й оброблення сигналів у радіотехнічних і телекомунікаційних системах Тема 4. Основні показники та характеристики радіотехнічних і телекомунікаційних систем Тема 5. Технології радіотехнічних і телекомунікаційних систем Тема 6. Особливості передавання мультимедійних сигналів у телекомунікаційних системах Тема 7. Протоколи радіотехнічних і телекомунікаційних систем
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль результатів навчання студентів здійснюється на лабораторних заняттях шляхом перевірки виконання індивідуальних лабораторних занять. Семестровий контроль здійснюють шляхом перевірки індивідуальних письмових робіт, виконаних згідно з розкладом семестрового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль: письмові звіти з лабораторних робіт (30%); • підсумковий контроль: контрольний захід (екзамен) письмово-усна форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Горбатий І.В. Телекомунікаційні системи та мережі. Принципи функціонування, технології та протоколи : навчальний посібник / І.В. Горбатий, А.П. Бондарєв. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 336 с. 2. Воробієнко П.П. Телекомунікаційні та інформаційні мережі : підручник [для вищих навчальних закладів] / П.П. Воробієнко, Л.А, Нікітюк, П.І. Резніченко. – К. : САММІТ-Книга, 2010. – 708 с. : іл. 3. Бондарєв А.П. Пристрої цифрових систем стільникового зв’язку : навчальний посібник / А.П. Бондарєв, Б.А. Мандзій, С.В. Давіденко. – Львів : Видавництво національного університету “Львівська політехніка”, 2011. – 222 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).