Обґрунтування запасу шин в АТП на основі статистичних даних їх ресурсу.

Автор: Бублик Степан Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Бублик С. І. Обґрунтування запасу шин в АТП на основі статистичних даних їх ресурсу // Магістерська кваліфікаційна робота. – НУ «Львівська політехніка», кафедра «Експлуатація та ремонт автомобільної техніки». – Львів, 2020. Наведено загальні вимоги до експлуатації автомобільних шин. На основі нормативних документів розглянуто нормування пробігу автомобільних шин. Висвітлено особливості коригування експлуатаційних норм середнього ресурсу пневматичних шин автомобільних транспортних засобів. Наведено порядок списання, а також обліку пробігу пневматичних шин автомобілів. Розглянуто основні принципи планування експлуатації автомобільних шин. Висвітлено основні причини зношування автомобільних шин. Наведено сучасну методологію визначення залишкового ресурсу автомобільних шин. Розглянуто сучасні принципи удосконалення управління експлуатацією автобусних шин. Проведено дослідження статистичних показників ресурсу шин автобусів на основі даних автобусного автотранспортного підприємства. Статистична вибірка пробігу шин базується на даних36 автобусів моделі Еталон А-079 і відповідного пробігу до заміни 216 шин. Визначено, що за даними вказаної статистичної вибірки середній пробіг шин автобусів становить 73,5 тис. км. На основі визначення закону розподілу досліджуваної статистичної вибірки щодо пробігу шин встановлено, що пробіг шин автобусів відповідає нормальному закону розподілу. Це підтверджено на основі проведеного узгодження теоретичного і експериментального законів розподілу пробігу шин. Розраховано нормативний пробіг шин для даної моделі автобусів, який становить 70,6 тис. км. Порівнюючи отримані розрахункові дані (70,6 тис. км.) із статистичними даними реального пробігу шин в АТП (73,5 тис. км.), встановлено, що фактичний ресурс шин перевищує нормативний майже на 3,0 тис. км. З метою планування річної виробничої програми АТП, на основі теорії масового обслуговування, проведено розрахунок річного запасу шин, який становить не більше двох комплектів (12 шт.) для 36 автобусів. Розрахунок проведено, виходячи із умови відсутності простою автобусів в очікуванні придбання комплекту шин і початку їх заміни. На основі розрахунку встановлено, що для підтримання належної мобільності 36 автобусів малого класу достатню мати у запасі два комплекти шин (12 шт.). При цьому однак не враховується такий негативний фактор як аварійне руйнування шини, наприклад, проколи та значні руйнування протектора через незадовільний стан дорожнього покриття.