Аналіз швидкості руху та довжини черги автомобілів перед перехрестями за різних дорожньо-транспортних умов

Автор: Ткачук Валентина Віталіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Організація і регулювання дорожнього руху
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Ткачук В.В., Ковалишин В.В. (керівник). Аналіз швидкості руху та довжини черги автомобілів перед перехрестями за різних дорожньо-транспортних умов. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Ріст кількості транспортних засобів на вулично-дорожній мережі міста Львова призводить до появи низки проблем, пов’язаних з організацією та регулюванням дорожнього руху. Особливо це відчувається в центральній частині міста із щільною забудово. Інтенсивне наповнення в таких місцях з незмінними геометрично-планувальними параметрами призвело до утворення заторів і відповідно затримок транспортних засобів перед перехрестями (особливо регульованими). На це все також впливають чинники, які здійснюють істотний негативний вплив на процес руху. За мету було поставлено дослідити, як впливають умови руху на зміну довжини черги автомобілів (особливо на складних регульованих перехрестях міста Львова). На довжину черги автомобілів перед перехрестям діють багато чинників. Серед основних можна відзначити: тривалість зеленого (дозвільного сигналу) у загальній тривалості світлофорного циклу, склад транспортного потоку, інтенсивність, параметри перехрестя та стан дорожнього покриття. Швидкість є найважливішим параметром для транспортного потоку. Найбільше впливає на безпеку руху і визначає продуктивність дорожнього руху. На автомобільних дорогах одночасно здійснюється рух багатьох однотипних автомобілів, що відрізняються технічним станом та їхньою завантаженістю. Цими автомобілями керують водії різного віку, різної кваліфікації, яким притаманні певні індивідуальні особливості керування автомобілем, причому автомобілі керуються більш чи менш вільним бажанням водія, маневри кожного із автомобілів можуть розглядатися як вірогідні події. Однак, у випадках, що відбуваються на вулицях великих міст або на швидкісній дорозі, дуже часто можна спостерігати велику кількість автомобілів, що рухаються в групі, підкоряючись необхідним вимогам, встановленим конкретними умовами, характерними для певної сукупності транспортних засобів, які рухаються по визначеній ділянці дороги руху. Сукупність автомобілів, які рухаються на дорогах, створюють транспортні потоки. Транспортний потік, що рухається по вулично-дорожній мережі, складається з багатьох автомобілів, які мають різні початкові та кінцеві пункти руху. У кожному транспортному потоці відбувається взаємодія між автомобілями: – встановлюються інтервали між автомобілями, величина яких залежить від швидкості руху, індивідуальних особливостей водія і дорожніх умов; – виконуються обгони транспортних засобів, які їдуть з меншою швидкістю, транспортними засобами, що рухаються з більшою швидкістю; – здійснюється гальмування автомобілів і їхня зупинка при виникненні на дорозі заторів. Об’єкт дослідження – перехрестя вулиць Шевченка – Ярослава Мудрого – Пстрака та перехрестя вулиць Шевченка – Левандівська. На кожному з перехресть проводилися натурні дослідження, за допомогою яких було зібрано первинні показники: інтенсивність, склад потоку, щільність та швидкість. Перехрестя були обрані з незадовільним станом дорожнього покриття по головному напрямку для того, щоб визначити вплив нерівності дорожнього покриття на показники транспортного потоку. Предмет дослідження – закономірності змін довжини черг автомобілів та їх швидкості перед та в зоні регульованих перехресть залежно від нерівності дорожнього покриття. Методи дослідження. Теорії ймовірностей та математичної статистики. Імітаційне моделювання з використанням програмного продукту VISSIM для дослідження регульованих перехресть та визначення довжини черг автомобілів та їх швидкостей руху. На основі отриманих даних (натурні дослідження) планується змоделювати роботу перехресть у програмному середовищі « PTV VISSIM 8» за існуючого стану. Необхідно дослідити зміну довжини черги автомобілів перед перехрестям та швидкість проїзду ділянки перехрестя від стану дорожнього покриття в зоні перехрестя. Після чого будуть зібрані табличні дані, побудовані графіки та зроблені висновки про зміну вихідних показників характеристики транспортного потоку залежно від нерівності дорожнього покриття. Ключові слова – перехрестя, швидкість руху, довжина черги. Перелік використаних літературних джерел. 1. Бабков В.Ф. Дорожные условия и безопасность движения: Учебное пособие для ВУЗов.– М.: Транспорт, 1982.– 288 с.]. 2. Безбородова Г. Б., Галушко В. Г. Моделирование движения автомобиля. Киев, Вища школа, 1978. 168 с 3. Котик М. А. Краткий курс инженерной психологи / М. А. Котик. – Таллин : Валгус, 1971. – 308 с. 4. Ломов Б.Ф. Человек и техника. Очерки инженерной психологи. М., Советское радио. 1966, 461с 5. Лобанов Е. М. Проектировиние дорог и организация движения с учётом психофизиологии водителя /Е. М. Лобанов. – М. : Транспорт, 1980.– 311 с. 6. Чуприкова И.И. О стабилизации времени реакции при большом числе хранящихся в памяти эталонов. К вопросу о построении теоретической модели реакции вибора. – Вопросы психологии. 1971, №1, с. 50-62. 7. Бойко Е.И. Время реакции человека. М., Медицина, 1961. 110с.