Аналіз роботи пилосистеми котла ТП-10 з млином Ш-12 Добротвірської ТЕС

Автор: Харечко Руслан Юрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Теплові електричні станції
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Харечко Р.Ю., Заяць М.Ф. (керівник). Аналіз роботи пилосистеми котла ТП-10 з млином Ш-12 Добротвірської ТЕС. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. У магістерській кваліфікаційній роботі розглянуто питання підвищення ефективності роботи кульового барабанного млина. Проведено аналіз роботи пилосистеми за результатами випробування її з млином типу ШБМ 287/410 (Ш - 12) під час розмелювання вугілля марки Г, виявлено, що рівень кульового завантаження барабана суттєво впливає на надійність та економічність роботи системи пилоприготування [1]. Робота виконана на основі випробувань пилосистеми з різним завантаження барабана млина Добротвірської ТЕС [2]. Об’єкт дослідження – котел ТП-10 та пилосистема з млином типу ШБМ 287/410 (Ш – 12) за різного кульового завантаження. Предмет дослідження – визначення оптимальних режимів, економічних показників пилосистеми, темпу зношення молольних куль та поправочних коефіцієнтів до питомої витрати куль. Мета дослідження – визначити поправочні коефіцієнти експериментально - розрахунковим методом до питомої витрати молольних куль, які враховують збільшення вологості вугілля та зменшення кульового завантаження барабана млина. У магістерській кваліфікаційній роботі описано конструктивні особливості парового котла високого тиску ТП-10 обладнаного двома індивідуальними системами пилоприготування з кульовими барабанними млинами (КБМ), пиловим бункером, замкненим циклом сушіння гарячим повітрям і пневмотранспортом вугільного пилу до пальників за роботи млинового вентилятора. КБМ призначений для розмелювання до пилоподібного стану вугілля і розрахований на безперервну роботу в пилоприготувальних системах на теплових електричних станціях. Також проаналізовано роботу розмелювання кам’яного вугілля погіршеної якості та нерегулярного постачання молольних куль, умови експлуатації пилосистем з КБМ не відповідають проектним розрахунковим характеристикам млинів і вимогам правил технічної експлуатації (ПТЕ) стосовно систем пилоприготування [3]. Тому нормами [4] рекомендовано розраховувати дійсні значення питомих витрат молольних куль з додатковим врахуванням поправочних коефіцієнтів на зменшення кульового завантаження барабана млина і збільшення вологості вугілля. Поправочні коефіцієнти повинні визначатися за допомогою експериментально-розрахункового методу [5]. У МКР виконано режимні та економічні розрахунки пилосистеми при різному кульовому завантаженні барабана млина. Досліджено, що рівень кульового завантаження барабана суттєво впливає на надійність та економічність роботи системи пилоприготування, а саме на темп зношення молольних куль і фракційного складу готового пилу. На основі проведеного аналізу експлуатація пилосистеми повинна бути у допустимих межах зміни кульового завантаження барабана млина від мінімального =25 т до максимального =27 т. У цьому випадку кульове завантаження доцільно визначати за потужністю електродвигуна млина. За середньодобовим темпом зношення молольних куль та періодичні п’ятивідсоткові поповнення кульового завантаження барабана доцільно проводити орієнтовно через кожні вісім діб безперервної роботи млина. У роботі також розроблено автоматизовану систему керування процесом систем автоматичного регулювання подачі палива та повітря із застосуванням сучасних засобів автоматизації, а саме: вимірювальний перетворювач тиску, давачі положення валу виконавчого механізму, виконавчі механізми, пускачі, які також сприяють підвищенню ефективності роботи котла ТП-10. Зокрема, зроблено висновки про технологічну доцільність модернізації кульового барабанного млина у системі пилоприготування та економічний ефект від її впровадження. За рахунок виконання випробувнь КБМ у системі пилоприготування можна досягнути економії капіталовкладень без зменшення ефективності роботи кульового барабанного млина, а отже отримати економічний ефект від запропонованих заходів щодо вдосконалення системи пилоприготування [6]. Ключові слова – пилосистема, кульовий барабанний млин, вугілля, молольна куля, поправочний коефіцієнт, питома витрата палива. Перелік використаних літературних джерел: 1. Аникеев В.А., Копп И.З., Скалкин Ф.В. Технологічні аспекти охорони навколишнього середовища. - Ленінград: Гидрометеоиздат,1982. - С. 287. 2. Омеляновський П., Мисак Й.С. Теплова енергетика. Нові виклики часу. Львів. НВФ «Українські технології».2009р. - С. 660. 3. Здамовский В. Т. «Модернизация котлоагрегатов тепловой электрической станции». – К. Техника , 1990р. - С. 253. 4. Лебедев А.Н. Подготовка и размол топлива на электростанциях. М.: Энергия, 1969p. - С. 175. 5. Вукалович М.П. ,Кирилин В.А. и др. Термодинамические свойства газов. Теплоэнергетика. М. , 1989p. - С. 232. 6. Рыжкин В. Я. Тепловые электрические станции. Под редакцией В. Я. Гиршфельда. – М., 1987p. - С. 328.