Двигун постійного струму потужністю 250 Вт для стрілочних електроприводів залізничного транспорту

Автор: Савчук Олег Дмитрович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електромеханічні системи автоматизації та електропривод
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Савчук О.Д., Макарчук О.В. (керівник).Двигун постійного струму потужністю 250 Вт для стрілочних електроприводів залізничного транспорту. Магістерська кваліфікаційна робота. - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Проект присвячено розробці двигуна постійного струму для приводу стрілок на залізничному транспорті, удосконаленню його конструкції у порівнянні з існуючим прототипом та вибору й обґрунтуванню системи керування цим приводом. Проект складається з вступу, 5-ти розділів, висновків до роботи та списку використаної літератури. Повний обсяг становить 52стр. Робота містить 8 ілюстрацій, 3 таблиці, список використаних джерел із 6 найменувань. Об’єкт дослідження – електромеханічні та теплові процеси у двигуні постійного струму з електромагнітним збудженням для приводу стрілок залізничних колій. Предмет дослідження – методи, методики, алгоритми розрахунку, призначені для створення двигунів постійного струму з електромагнітним збудженням малої потужності; схемотехнічні рішення систем керування приводами на основі таких двигунів. Мета дослідження– розробка проекту двигуна постійного струму з електромагнітним збудженням потужністю 250 Вт, що забезпечуватиме технічні вимоги до стрілочних електроприводів на залізничному транспорті. У першому розділі пояснювальної записки розглянутотехніко-економічне обґрунтування обраної теми магістерської кваліфікаційної роботи, а також конкретні конструктивні рішення, що застосовуватимуться в подальшому. Розглянуто основні переваги використання двигунів постійного струму в приводах [1], основними завданнями яких є перемикання стрілочних мереж залізничного транспорту. Також наведено номінальні дані двигуна приводу і переваги використання саме електромагнітного методу перемикання стрілочних приводів [2,3]. У другому розділі наведено етапи електромагнітного розрахунку. Розкрито питання проектування двигунів постійного струму з електромагнітним збудженням. Наприкінці розділу проведено повторний розрахунок з метою оптимізації параметрів двигуна шляхом зміни конструкції обмотки збудження, що застосовується у машині-прототипі, на другий тип з збільшеним вдвічі перерізом провідника. Опісля проведення проектного розрахунку було виконано повторний розрахунок робочих характеристик модифікованого двигуна, а також виконано їх порівняння. У третьому розділі наведено тепловий розрахунок двигуна з визначенням перевищення температури якоря та колектора над температурою навколишнього середовища. В четвертому розділі розглянуто особливості роботи електроприводу. Були описані основні принципи дії типових стрілочних електроприводів та системи керування ними [4]. Ключові слова: двигун постійного струму, електромагнітне збудження, стрілочний електропривод, залізничний транспорт, методика проектування.