Аналіз сучасних методів інженерної геодезії для геодезичного супроводу будівництва моста у Запоріжжі

Автор: Білявський Максім Олегович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Інженерна геодезія
Інститут: Інститут геодезії
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Білявський М.О., Віват А.Й. (керівник). Аналіз сучасних методів інженерної геодезії для геодезичного супроводу будівництва моста у Запоріжжі. Магістерська кваліфікаційна робота. - Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Мостові конструкції та транспортні магістралі – інженерні споруди без яких не уявляє свого життя жодна людина на планеті. У наш час ці складні з точки зору інженерів, геодезистів та будівельників об’єкти інфраструктури перетворились у буденність, у засоби доїзду та переміщення між різними територіями. У моїй роботі детально досліджено та проаналізовано усі процеси, що відбуваються у ході спорудження таких важливих для кожного з нас конструкцій, а також проблеми та труднощі, що виникають у ході таких споруджень, якщо відноситись до цього процесу як до буденності – халатно і холодно. Своєю працею я хочу не лише представити дослідження об’єкту з геодезичної точки зору, його особливості та специфіку, а й привернути увагу до повільного технічного розвитку та прогресу у сфері будівництва та проектування. Будівельна галузь є однією з основних у складі економіки країни, тож куди як не у цю сферу потрібно вкладати кошти й зусилля для її розвитку. Об’єкт дослідження – будівництво автотранспортної магістралі через річку Дніпро та острів Хортиця у місті Запоріжжі. Предметом дослідження – технологічний процес виконання геодезичних робіт із супроводу будівництва та контролю за процесом будівельних робіт на мостових спорудах. Мета роботи – дослідження проблематики та специфіки ведення геодезичного нагляду та супроводу будівництва об’єктів-довгобудів в цілому, та складних інженерних об’єктів зокрема.Методи дослідження: експериментальний, спостереження, порівняльний, аналізу. У даній магістерській кваліфікаційній роботі детально описано та проаналізовано процес відновлення робіт на не завершених інженерних об’єктах, проблематику та специфіку інженерно-геодезичного супроводу та геодезичного нагляду за будівництвом об’єктів такого типу [1], на прикладі найбільшого довгобуду нашої країни – автотранспортної магістралі безперервного руху через річку Дніпро та острів Хортиця у місті Запоріжжя. Як відомо історія спорудження цього “гіганта” (адже висота найвищої опори – пілона складатиме 166 метрів, що робить мостові споруди у складі магістралі найвищими мостами нашої країни) склалась досить сумно, і триває вже більше 17 років - на його пам’яті дві практично повні зупинки процесу будівництва у 2014 та 2018 роках, які призвели до виникнення значних труднощів у процесі будівництва на завершальному етапі. У даній роботі точно та детально описано процес відновлення робіт над спорудженням магістралі у 2019 році, описано усі підготовчі та інженерні роботи [2], які через розрив у будівництві було необхідно виконувати повторно, описано проблематичність процесу відновлення будівельних робіт, яка пов’язана із деформаціями і руйнуваннями конструкцій - кинутих у незавершеному стані [3]. Також особлива увага приділялась технічним та геодезичним процесам, адже при спорудженні складних інженерних об’єктів навіть найбуденніші та найзвичніші для спеціалістів процеси можуть перетворитись у справді складне завдання, яке потребує особливого уваги, концентрації та багажу знань. Тож моя праця гостро піднімає питання та привертає увагу до необхідності реорганізації та розвитку технологічного процесу проектування, адже зараз завершувати будівництво доводиться у час, коли в усьому світі стрімко впроваджуються новітні технології, а українські спеціалісти й досі працюють із проектною документацією, яка на 80% має первинний паперовий вигляд, той самий, який їй надали ще на початку XXI століття [4].Гостра потреба у електронних даних, у процесі постійного нагляду за станом об’єкта та прийнятті швидких рішень у режимі реального часу – все це ще раз підтверджує, що нашій країні потрібна модернізація у сфері будівництва та проектування. У роботі також наведено аналіз процесу створення та відновлення опорних геодезичних мереж, їх розширення [5]. Також проведено апріорну оцінку точності робіт, при виконанні яких потрібно опиратись на опорні мережі. Наведено широкий спектр геодезичних робіт, що безпосередньо виконувались на об’єкті впродовж останніх трьох місяців, і які є документально підтвердженими - наявність виконавчих креслень. Також у роботі розглянуто питання економічної складової – розроблено кошторис, та описано процес організації робіт і структури підприємства. Ключові слова: аналіз, міст, опорна геодезична мережа, середня квадратична похибка, прогонова будова, мостові опори, виконавча схема, контроль, інженерно-геодезичні роботи, вишукування, реконструкція, контроль. Список використаної літератури: 1. Авакян, В. (2019). Прикладная геодезия. Технологии инженерногеодезических работ. Litres. 2. ДБН А.2.1-1-2014. Інженерні вишукування для будівництва – Чинний від 01.08.2014 – К.: Мінрегіон України, 2014. 3. Гуляев, Ю. П. (2008). Прогнозирование деформаций сооружений на основе результатов геодезических наблюдений. 4. ДБН А.2.2-3:2014. Склад та зміст проектної документації на будівництво. Чинний від 01.10.14 – К.: Мінрегіонбуд - 2014. – 36 с. 5. Гиенко, Е. Г. (2009). Построение опорных геодезических сетей космическими методами. Методические указания по выполнению курсовой работы. Новосибирск: СГГА.