Бухгалтерський облік, аналіз і аудит знижок наданих покупцям та замовникам у Корпорації “Енергоресурс-інвест”

Автор: Янишин Степан Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Облік і оподаткування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Янишин Степан Володимирович, Скаско Олег Іванович (науковий керівник). Бухгалтерський облік, аналіз і контроль знижок наданих покупцям та замовникам у Корпорації «Енергоресурс-інвест». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Знижка – це передбачене зниження базової ціни товару для проведення фасування, додаткової реклами або на розмір природних втрат, псування, бою (склопосуду чи товару у скляній тарі під час транспортування). Зниження ціни з метою збільшення покупок, формування попиту населення. Одна із умов операції, що визначає розмір можливого зниження базової ціни товару, зазначеної у договорі про операцію. Знижка - це зменшення ціни товару виробником (постачальником) під час його продажу (реалізації) [1, 2, 3, 4, 5, 6]. Об’єктом дослідження є знижки, бонуси та інші програми лояльності у середовищі їх використання в цілях забезпечення потреб бухгалтерського обліку, економічного аналізу та внутрішнього контролю. Предметом дослідження є організаційно-методичні аспекти бухгалтерського обліку, аналізу і контролю знижок наданих покупцям і замовникам у Корпорації «Енергоресурс-інвест». Мета дослідження - висвітлення методологічних особливостей відображення у бухгалтерському обліку процесу реалізації товарів із наданням знижок, проведення аналізу їх ефективності та контролю. У роботі, висвітлено національні та міжнародні стандарти, законодавчі акти, нормативно-інструктивні документи, спеціальну економічну літератури та інші джерела інформації, які регламентують використання знижок та програм лояльності у торговій діяльності суб’єктів господарювання. Досліджено економічну сутність об’єкта дослідження, класифікацію, алгоритм оцінки, відображення в обліку та звітності, методику внутрішнього контролю. У магістерській кваліфікаційній роботі наведено результати виробничо-господарської діяльності корпорації «Енергоресурс-Інвест», її облікову політику та проаналізовано обсяги реалізації товарів та послуг з використання знижок та бонусів [7]. Прийнятий нині порядок визнання й обліку операцій із реалізації товарів з наданням знижок та бонусів не відповідає ані принципам бухгалтерського обліку та фінансової звітності, ані потребам користувачів даних обліку. Виявлено проблеми як аналітичного, так і методичного характеру. Установлено, що найбільш істотною проблемою методичного характеру є визнання доходу за торговельними операціями з наданням знижок та бонусів після дати первинного продажу. Зроблено висновок про необхідність відтермінування визнання частини доходів за результатами здійснення таких торговельних операцій як найбільш доцільний метод відображення в обліку доходів від досліджуваних операцій [8, 9, 10]. Реалізація запропонованих рекомендацій щодо вдосконалення методики й організації обліку операцій з продажу товарів із наданням знижок та бонусів сприятиме забезпеченню повноти та достовірності облікової інформації, підвищенню якості управлінських рішень, ухвалених на підставі такої інформації, та, як наслідок, ефективності діяльності суб’єктів господарювання. Ключові слова: знижка, бонус, програма лояльності, торгівля, прибуток, оподаткування. Перелік використаних літературних джерел. 1. Про рекламу: Закон України від 3.07.1996 №270/96-ВР, зі змінами і доповненнями від 13.08.2020 № 768-IX [Електронний ресурс]. – режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2 %D1%80# Text. 2. Український тлумачний словник : Близько 250 000 слів / укл. та гол. ред. Вячеслав Бусел. — Київ ; Ірпінь : Перун, 2016. — 1692 с. — ISBN 978-966-569-304-8. (До 25-річчя видавництва «Перун»). 3. Великий тлумачний словник сучасної української мови (з дод. і допов.) / Уклад. і голов. ред. В.Т. Бусел. – К. : Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. – 1728 с. 4. Закон України «Про захист прав споживачів» №1023-XII від 01.08.2020 [Електронний ресурс]. – режим доступу: https://zakon .rada.gov.ua/laws/show/1023-12#Text. 5. Словопедія: Eкономічна енциклопедія [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://slovopedia.org.ua/38/53392-0.html. 6. Merriam-Webster [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.merriam-webster.com/dictionary/. 7. Енергоресурс-інвест – місія та цінності [Електронний ресурс] : [Веб-сайт]. – Електронні дані. – Режим доступу - https://energoresurs-invest.com.ua 8. Закон України «Про ціни і ціноутворення» № 5007-VI в редакції від 02.04.2020 [Електронний ресурс]. – режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5007-17#Text. 9. Податковий кодекс України: Закон України №2755-VІ вiд 02.12.2010 р. [Електронний ресурс] // ВВР. ? 2011. ? №№13-17. ? ст.112 – Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/ main.cgi?nreg=2755-17 10. Загородній А.Г. Бухгалтерський облік : Основи теорії та практики : підручник / А.Г. Загородній, Г.О. Партин, Л.М. Пилипенко. - 2-ге вид., переробл. і доповн. - К. : Знання, 2009. - 422 с.