Управління маркетинговою діяльністю ТзОВ "ДК Електро-Захід"

Автор: Чаус Роман Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: англійська
Анотація: Процес управління маркетингом – це розроблений послідовний комплекс маркетингових дій, спрямованих на реалізацію маркетингових функцій та принципів, у результаті яких мають бути виявлені і задоволені потреби споживачів, а фірма повинна отримати очікуваний прибуток. Управління маркетинговою діяльністю на підприємстві – це система різних видів діяльності, що являють широкий комплекс заходів стратегічного й тактичного характеру, пов’язаних між собою і спрямованих на ефективне здійснення ринкової діяльності підприємства та досягнення його основної мети – задоволення потреб споживачів товарів і послуг і отримання на цій основі найбільшого прибутку. Це поняття враховує складність процесу управління маркетингом, його призначення і сутність, воно підкреслює системність цього процесу, бо управління маркетингом має здійснюватись системно і комплексно [1]. Інтернет-технології набувають все більшого значення і органічно доповнюють традиційні маркетингові комунікації. Дослідження проблем управління маркетинговою діяльністю, зокрема цифровому маркетингу, знайшло відображення у працях багатьох науковців. Ф. Котлер, Г. Катарджая та Ї. Сетьяван представили концепцію “Маркетинг 4.0”, в якій наведено новітні підходи до в цифровій економіці [1]. О.. Карий та Є. Крикавський [2] виявили особливості трансформації маркетингу в контексті дифузії цифрових технологій. О. Просович, Ю. Боцман [3] вивчали особливості, переваги та недоліки застосування маркетплейсу. С. Ілляшенко [4] розглядав особливості класифікації маркетингових інновацій. Н. Чухрай [5] представила особливості здійснення маркетингової діяльності на вітчизняних промислових ринках та обґрунтувала найефективніші інструменти В2В маркетингу. Об’єктом дослідження є процес управління маркетинговою діяльністю ТзОВ «ДК Електро-Захід». Предметом дослідження є принципи, методи і інструменти управління маркетинговою діяльністю ТзОВ «ДК Електро-Захід». Метою даної магістерської кваліфікаційної роботи є розробка напрямків удосконалення маркетингової діяльності на підприємстві «ДК Електро-Захід», створення та впровадження нової ефективної маркетингової стратегії. Результатами дослідження. За результатами огляду літератури встановлено, що здійснюючи маркетингову діяльність на ринку промислової продукції, підприємство повинно враховувати специфіку такого товару, особливості діяльності і потреби споживачів, якими виступають суб’єкти підприємницької діяльності. Наведено основні відмінності маркетингової діяльності на ринках товарів промислового призначення (В2В) та товарів для кінцевих споживачів (В2С). За результатами розрахунків було встановлено, що чистий дохід від реалізації продукції ТзОВ «ДК Електро-Захід» у 2018 році порівняно з 2017 роком зменшився на 277,1 тис. грн. або на 2,2%, а в 2019 році порівняно з 2018р. чистий дохід зменшився на 588,7 тис. грн. або на 4,7%. Чистий прибуток ТзОВ «ДК Електро-Захід» у 2018 році порівняно з 2017 збільшився на 78,6 тис. грн.., що становить7,15%, у 2019 році порівняно з попереднім зменшився на 310,9 тис. грн., або на 26,39%. Аналіз збутової та маркетингової діяльності допоміг дослідити основні проблеми в просуванні та збуті продукції підприємства. Зокрема було виявлено, що підприємство нераціонально розподіляє фінансові ресурси на рекламу. Запропоновано актуальні інструменти маркетингової діяльності, які найкраще підходять для ТзОВ «ДК Електро-Захід». Проаналізовано і запропоновано, які медіа показники варто враховувати для ТзОВ «ДК Електро-Захід», враховуючи специфіку роботи в секторі В2В. Це дало змогу підвищити ефективність он-лайн реклами та збільшити обсяг Інтернет-продажів. Розроблено пропозиції удосконалення маркетингової стратегії підприємства. Обґрунтовано інвестиційний проект та проведено оцінку його ефективності. Ключові слова: управління маркетинговою діяльністю, он-лайн-маркетинг, промисловий маркетинг, маркетингова стратегія, маркетинговий аналіз. Перелік використаних літературних джерел. 1) Котлер Ф., Катарджая Г., Сетьяван Ї (2018). Маркетинг 4.0. Від традиційного до цифрового. К., КМ-БУКС, 208 с. 2) Karyy O., Krykavskyy Y. (2016). T ansformation of marketing in the era of digitization: particularities of digital marketing. Selected aspects of management of contemporary enterprises: monografia r red. naukowa A. Barcik, H. Howaniec, Z. Malara. Bielsko-Biala: Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Bialej. S. 7–15. 3) Просович О.П., Боцман Ю.С. (2018) Маркетплейс як дієвий інструмент цифрового маркетингу. Вісник Національного університету „Львівська політехніка“. Серія "Проблеми економіки та управління". 5 (897), 32-38. DOI10.23939/semi2018.01.032 4) Ілляшенко С.М. Рудь М.П. (2018) Особливості класифікації маркетингових інновацій. Вісник ХДУ. Серія: економічні науки. 3 (30), 114-120 5) Чухрай Н. І. (2013) Промисловий маркетинг у сучасних умовах господарювання Н. І. Чухрай Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Проблеми економіки та управління, 754, 92-98. ? Chaus R., Protsak K. (supervisor). Management of Marketing Activities at "DK Elektro-Zakhid" Limited Liability Company . Master’s thesis. - Lviv Polytechnic National University, Lviv, 2020.