Управління фінансовими результатами ПрАТ АСК "Дністер"

Автор: Манецька Юлія Леонідівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Манецька Ю.Л., Бондаренко Л.П. (керівник) Управління фінансовими результатами ПрАТ «АСК Дністер». Магістерська дипломна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація Об’єктом дослідження виступає процес управління фінансовими результатами страхових компаній. Сферою дослідження виступає український страховий ринок на прикладіконкретної страхової компанії. Завданням дослідження є виявлення ключових проблем страхової компанії ПрАТ «АСК Дністер» у сфері управління своїми фінансовими результатами та розроблення ключових рекомендацій щодо покращення прибутковості та рентабельності страховика. Магістерська кваліфікаційна робота складається з трьох розділів. У першій, теоретико-аналітичній частині, здійснено систематизацію та опрацювання поглядів науковців щодо поняття управління фінансовими результатами страхової компанії. Таким чином фінансові результати страхової коомпанії прийнято вважати комплексним показником, що об’єднує усі доходи страховика від страхової, інвестиційної та фінансової його діяльностей. На базі фінансової звітності за три останні роки було проаналізовано фінансовий стан ПрАТ «АСК Дністер», де особлива увага була приділена аналізу управління доходами і прибутками, в результаті чого було виділено основні фінансові проблеми страховика. Так, було виявлено, що страхові премії компанії зростають досить повільно, а отже притік нових клієнті до страховика відбувається досить слабо. Окрім того у страхової компанії дуже великі адміністративні витрати, які впливають на те, що операційна діяльність ПрАТ «АСК «Дністер» є збитковою. Для страхової компанії це не було б проблемою, якби ефективною була його інвестиційна діяльність. Проте, доходи від вкладення коштів клієнтів є не надто великі у досліджувані роки. Все це вплинуло на те, що у 2017-2018 рр. ПрАТ «АСК «Дністер» була збитковою. В другій, дослідницько-прогностичній частині, проведено SWOT-аналіз сильних і слабких сторін ПрАТ «АСК Дністер», а також можливостей і загроз, щоб окреслити основні стратегічні напрями подальшої діяльності страхової компанії. За допомогою економіко-математичної моделі було визначено новий оптимальний страховий портфель з точки зору мінімізації ризику втрат потенційного страхового доходу. Для зменшення ризиковості діяльності при збереженні фактичного рівня доходу ПрАТ «АСК «Дністер» рекомендовано зменшити частку продажу страхових полісів КАСКО та збільшити інші страхові напрями. Також було здійснено розрахунок прогнозних значень величини чистого прибутку та чистих страхових премій страхової компанії на 2020 рік. Хоч за даними тренду чисті страхові премії та чистий прибуток ПрАТ «АСК «Дністер» має зростати у 2020 р., проте такий прогноз є ненадійним, оскільки не враховує реальної ринкової ситуації щодо економічної кризи, зумовленої пандемією коронавірусу. В третій, рекомендаційній частині, запропоновані рекомендаційні рішення щодо покращення управління фінансовими результатами ПрАТ «АСК Дністер». Перша рекомендація ґрунтувалася на пропозиції відновити продажі страхових полісів страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів на основі брокерських угод з іншим страховиком, при цьому брокером виступатиме сама ПрАТ «АСК «Дністер». Такий крок простимулює зростання страхових премій за рахунок залучення нових клієнтів, але дозволить не нарощувати витрати. Друга рекомендація базувалася на пропозиції простимулювати попит з боку клієнтів за рахунок активізації маркетингових інструментів: оновлення офіційного сайту ПрАТ «АСК «Дністер» та застосування методів SMM в соціальних мережах. Такі кроки не несуть великих витрат, але дають змогу трохи наростити клієнтську базу. Ефективність запропонованих рекомендацій підтверджується математичними розрахунками, основні показники прибутковості стрхової компанії значно покращаться. Ключові слова: фінансові результати страхової компанії, страхові премії, страхові виплати, страхові резерви. Література. 1. Kondrat I., Yaroshevych N., Svatiuk O. (2019) The impact of investment placement by life and non-life insurance companies on economic growth in Ukraine. Financial and credit activities: problems of theory and practice,. Volume 29, 364-373. DOI:10.18371/fcaptp.v2i29.171992 2. Slav’yuk R., Shkvarchuk L., Kondrat I. (2017). Financial market imbalance: reasons and peculiarities of occurrence in Ukraine. Investment Management and Financial Innovations, Volume 14, 227-235. DOI:10.21511/imfi.14(1-1).2017.09. DOI: 3. Horyslavets P., Plonka M., Trynchuk V. (2018). Experience marketing and its tools in promoting the insurance services. Innovative Marketing, Volume 14, 41-48. DOI:10.21511/im.14(1).2018.05. 4. Khoma I., Horyslavets P., Roskina A. (2020). Risks of banking and insurance segments in the financial services market of Ukraine. Naukovyj visnyk Uzchorodskoho universytetu, Volume 30, 204–208. DOI:10.32782/2413-9971/2020-30-39. 5. Khoma I., Horyslavets P. (2018). Modeling of the insurance company activity in the financial control system. Actual scientific research: collection of scientific articles, 136–139. DOI:10.7441/joc.2018.03.02.