Обґрунтування напрямів покращення обслуговування клієнтів АТ КБ "Приватбанк" з використанням інноваційних технологій

Автор: Давида Максим Ігорович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент інноваційної діяльності
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Давида М.І., Кулиняк І.Я. (керівник). Обґрунтування напрямів покращення обслуговування клієнтів АТ КБ «Приватбанк» з використанням інноваційних технологій. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Інноваційні перетворення, які відбуваються у всьому світі, напряму торкаються фінансової сфери як однієї з найбільш мобільних мереж руху капіталів та інвестицій. Це змушує банки як одного з представників фінансового ринку проводити політику не простого виживання, а постійного зростання і розвитку із застосування новітніх технологій, упровадження інноваційних продуктів та інструментів. Об’єктом дослідження є фінансова та інноваційна діяльність, а також діяльність, пов’язана з обслуговуванням клієнтів в АТ КБ «Приватбанк». Предметом дослідження є теоретико-прикладні засади обґрунтування напрямів покращення обслуговування клієнтів АТ КБ «Приватбанк» з використанням інноваційних технологій. Метою магістерської кваліфікаційної роботи є систематизація теоретичних та формування прикладних рекомендацій щодо покращення обслуговування клієнтів АТ КБ «Приватбанк» з використанням інноваційних технологій. У першому розділі магістерської кваліфікаційної роботи висвітлено теоретичні аспекти покращення обслуговування клієнтів банку з використанням інноваційних технологій. Зокрема, на основі аналізу наукових праць вітчизняних та зарубіжних науковців [1-2; 10-12], систематизовано підходи до трактування поняття «банківські інновації»; виокремлено напрями діяльності банків, які пов’язані з інноваціями та інноваційними змінами; визначено основні проблеми та перспективи покращення обслуговування клієнтів банку з використанням інноваційних технологій. У другому розділі роботи проаналізовано фінансову та інноваційну діяльність АТ КБ «Приватбанк». АТ КБ «Приватбанк», поряд з іншими державними банками, утримував домінуючу позицію на ринку в 2017-2019роках. Третій розділ роботи присвячений вибору напрямів покращення обслуговування клієнтів АТ КБ «Приватбанк» з використанням інноваційних технологій, зокрема, надано пропозиції щодо удосконалення інноваційної політики банку та оцінено економічну ефективність впровадження клієнтських сервісів у АТ КБ «Приватбанк» з використанням інноваційних технологій. У роботі запропоновано інструментарій вибору пріоритетних напрямів підвищення обслуговування клієнтів АТ КБ «Приватбанк» методом аналізу ієрархій [6-9]. З метою оптимізації обслуговування клієнтів в банку було розроблено ряд альтернатив та визначено критерії їх вибору. Порівняння запропонованих критеріїв та альтернатив за ступенем значимості відбувалося на основі експертного опитування. За допомогою математичного інструментарію були сформовані локальні та глобальні вектори критеріїв таальтернатив, на основі яких було обрано альтернативу удосконалення дистанційного банківського обслуговування клієнтів АТ КБ «Приватбанк» з використанням інноваційних технологій як найбільш оптимальну. Для подальшого вдосконалення послуг дистанційного банківського обслуговування у АТ КБ «Приватбанк» були запропоновані такі напрями розвитку [3-5; 13]: – впровадження сервісу перевірки контрагентів в сервісі електронного документообігу E-invoicing; – впровадження чат-бота в мобільний додаток для корпоративних клієнтів; – впровадження системи автоматизації оцінки кредитоспроможності позичальників – фізичних осіб "EGAR Scoring". Ключові слова: інноваційні технології, інноваційний продукт, інноваційна політика, метод аналізу ієрархій, дистанційне банківське обслуговування. Перелік використаних літературних джерел. 1. Belyanchikova T., Natocheeva N., Ter-Karapetov R. (2016). Improvement of the system of ensuring financial security of commercial banks. Scientific research and development. Economics of the firm. 4, 42-50. https://doi.org/10.12737/24440. 2. Burkhanov A., Akhmedov F. (2019). Indicators to Assess Financial Security of the Banks. International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering Regular Issue (IJITEE) 9(1), 4465-4468. https://doi.org/10.35940/ijitee.a3894.119119. 3. Danylkiv Kh., Hembarska N., Voloshyn O. (2020). Efficiency of using financial and credit instruments to intensify the innovative development of small business structures in Ukraine. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”, 4(2), 133-143. https://doi.org/10.23939/semi2020.02.133. 4. Halkiv L., Karyy O., Demchyshyn M. (2016). Bank crediting within the structure of national economy of Ukraine: parametric evaluation and problems with activation. Actual Problems of Economics. 6(180), 314-320.5. Han R. (2018). Financial internationalization and financial security issues. Open access library journal. 5, e4874. https://doi.org/10.4236/oalib.1104874. 6. Kulyniak I., Ohinok S., Rachynska H. (2021). Scientific and Methodological Approach to Assessing the Level of Banks’ Financial Security. In: Babichev S., Lytvynenko V., Wojcik W., Vyshemyrskaya S. (eds) Lecture Notes in Computational Intelligence and Decision Making. ISDMCI 2020. Advances in Intelligent Systems and Computing, 1246. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-54215- 3_6. 7. Kuznyetsova А., Pogorelenko N. (2018). Assessment of the banking system financial stability based on the differential approach. Banks and Bank Systems. 13(3), 120-133. https://doi.org/10.21511/bbs.13(3).2018.12. 8. Shpak N., Sorochak O., Hvozd M., Sroka W. (2018). Risk evaluation of the reengineering projects: A case study analysis. Scientific Annals of Economics and Business, 65(2), 215-226. https://doi.org/10.2478/saeb-2018-0014. 9. Shpak N., Kulyniak I., Gvozd M., Malynovska Y., Sroka W. (2020). Estimation of the Marketing Activity of Banking Structures. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 68(1): 229-242. https://doi.org/10.11118/actaun202068010229. 10. Vernimmen P., Le Fur Y., Dallochio M., Salvi A., Quiry P. (2017). Financial securities. In book: Corporate Finance: Theory and Practice, Fifth Edition. https://doi.org//10.1002/9781119424444.part5. 11. Кулиняк І.Я. (2018). Банки з іноземним капіталом: рейтингування та роль у забезпеченні сталого розвитку фінансового сектору України. Вісник Академії праці, соціальних відносин і туризму, 3, 36-50. 12. Кулиняк І.Я., Прокопишин-Рашкевич Л.М., Бородавко А.П. (2019). Оцінювання рівня фінансової безпеки комерційних банків України. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка»: науковий журнал, 12(40), 113-118. https://doi.org/10.25264/2311- 5149-2019-12(40)-113-118.13. Садура О.Б., Агрес О.Г. (2020). Bancassurance як цінний інструмент розвитку фінансового ринку. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія “Проблеми економіки та управління”, 4(1), 93-100. https://doi.org/10.23939/semi2020.01.093.