Алгоритм діагностування систем двигуна автомобіля Skoda на базі навчального стенда.

Автор: Романюк Анатолій Сергійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Романюк А.С., Качмар Р.Я. (керівник). Алгоритм діагностування систем двигуна автомобіля Skoda на базі навчального стенда// Магістерська кваліфікаційна робота. – НУ «Львівська політехніка», кафедра «Експлуатація та ремонт автомобільної техніки», - Львів, 2020. Розширена анотація. Галузь ремонту та обслуговування автомобілів зараз знаходиться у несприятливому економічному становищі, зокрема, автомобільний двигун комплектується усе складнішими електронним системами, а витрати на технічне обслуговування для споживачів постійно зростає. Аналіз ринку автомобілів України показує, що широко розповсюдженні бензинові автомобілі із імпульсним впорскуванням палива, де використовуються електромагнітні форсунки[1]. Щоб забезпечити стабільну роботу двигуна потрібно вчасно проводити технічне обслуговування систем, які впливають на енергетичні і екологічні характеристики двигуна. Загальновідомо, що навіть, на перший погляд, непомітні несправності системи запалювання (зменшення пробивної напруги, порушення часу накопичення енергії, порушення кута випередження запалювання та ін.) суттєво збільшують витрату палива і підвищують вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах[2]. На даний час в Україні експлуатується досить велика кількість автомобілів, ввезених із-за кордону. Основна частина таких автомобілів мають досить тривалий термін експлуатації і, як наслідок, вони експлуатуються з багатьма несправностями, в тому числі і несправностями в системах двигуна. Процес діагностування електронних та електричних систем автомобільного двигуна потребує постійного удосконалення поряд з постійним ускладненням конструкції сучасного автомобіля та більш жорстких вимог до охорони навколишнього середовища. Об’єкт дослідження – алгоритм діагностування систем двигуна автомобіля Skoda. Предмет дослідження – закономірності діагностування систем двигуна автомобіля Skoda. Мета дослідження: покращення рівня знань про конструкцію та технологію проведення діагностики двигуна легкового автомобіля шляхом виготовлення та дослідження лабораторного стенда двигуна BFQ автомобіля Skoda. Проведено загальну діагностика двигуна та визначено загальний технічний його стан. Перевірено коди несправності, сигнали сенсорів опрацьованих електричним блоком керування , стійкість та рівномірність роботи двигуна в різних режимах. В дослідженні визначено, що через відсутність сенсора масового розходу повітря, з’являється постійна помилка несправності сенсора тиску в колекторі. Розроблено алгоритм діагностування систем двигуна автомобіля, який дозволяє робити діагностику основних показників агрегату, їх зчитування та збереження у сховищі ПЗ. Це дає можливість своєчасно виявити і попередити неполадки та відмови, що можуть виникнути під час експлуатації авто. Зростання складності об’єктів контролю в автомобільній техніці, збільшення джерел інформації, врахування динамічних властивостей об’єктів та систем, накладає високі вимоги до точності і об’єктивності проведення діагностування[3]. Ключові слова: алгоритм, діагностування, двигун, опори двигуна, OBD-кабель, автомобільний ендоскоп. Перелік використаних літературних джерел: 1. Космач О.П. С. Методи діагностування системи запалювання двигуна внутрішнього згорання [Електронний ресурс] / Содиль В.О. Космач О.П. // Студентська наука. – 2015. – Режим доступу до ресурсу: https://www.kosmach.in.ua/studencheskaya-nauka/metodi-diagnostuvannya-sistemi-zapalyuvannya-dviguna-vnutrishnogo-zgorannya. 2. Метод автоматизованого діагностування системи запалювання та системи керування автомобільним двигуном : монографія / Ю. Ю. Кукурудзяк, В. В. Ребедайло. – Вінниця : ВНТУ, 2010. – Режим доступу до ресурсу: http://www.uk.x-pdf.ru/5raznoe/1219643-1-yu-kukurudzyak-rebedaylo-metod-avtomatizovanogo-diagnostuvannya-sistemi-zapalyuvannya-sistemi-keruvannya-avtomobilnim-dv.php