Порівняння експлуатаційних характеристик серійних електромобілів.
Автор: Карпин Назар Васильович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Інститут: Інститут механічної інженерії та транспорту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Карпин Н.В., Сороківський О.І. (керівник). Порівняння експлуатаційних характеристик серійних електромобілів // Магістерська кваліфікаційна робота. – НУ “Львівська політехніка”, кафедра “Експлуатація та ремонт автомобільної техніки”. – Львів, 2020. Розширена анотація. Електричний автомобіль є безумовним і невідворотним майбутнім сучасного автомобілебудування, а також найближчим майбутнім. Багато виробників по всьому світу вкладають значні кошти в розробку електромобілів, чому сприяє неухильне зростання цін на нафтопродукти, необхідність зниження шкідливих викидів від автомобіля, а також розробки пристроїв зберігання енергії, технологій енергоспоживання. Об’єкт дослідження: серійні електромобілі провідних автовиробників. Предмет дослідження: експлуатаційні характеристики серійних електромобілів, характеристики електромоторів, швидкість руху та тягова сила на ведучих колесах. Мета дослідження: дослідити експлуатаційні характеристики серійних електромобілів, характеристики електромоторів, швидкість руху та тягова сила на ведучих колесах за наведеною методикою. Розглянуто історію розвитку електромобілів з XIX століття до наших днів. Наведено короткі відомості про перші моделі автомобілів з електромоторами та їх авторів. [3] Висвітлено загальну будову електромобілів та будову їх основних складових. Описано види, будову та принцип роботи електромоторів, їх переваги та недоліки. Розглянуто види джерел живлення, їх переваги та недоліки [3]. Представлено методику визначення основних експлуатаційних характеристик серійних електромобілів, наведено необхідні аналітичні залежності для побудови тягових та швидкісних характеристик привода [1, 2]. За наведеною методикою обчислено характеристики електромоторів найбільш популярних в Україні електромобілів, а саме: BMW i3, Nissan Leaf Renault Zoe, Tesla Model S, Audi e-tron. Аналіз отриманих експлуатаційних характеристик засвідчив, що електромобілі BMW i3, Nissan Leaf Renault Zoe є прямим конкурентами. Електромобілі Nissan Leaf та Renault Zoe отримали найбільше поширення в Україні, мають достатній діапазон пробігу до заряду батарей і пристойні динамічні характеристики. Вони презентуються як міські компактні автомобілі, також дозволяють здійснювати подорожі в межах області і обласними центрами. Електромобіль BMW i3 має дещо менший діапазон пробігу до заряджання батареї, але має відмінні динамічні характеристики і користується великою популярністю серед молоді. Автомобіль Tesla Model S презентується як спортивний, динамічний електромобіль з відмінною динамікою розгону для подорожей і спортивних змагань. Ємність акумуляторних батарей Tesla Model S дозволяє пробіг до зарядки понад 500 км. Електромобіль Audi e-tron позиціонується як спортивний кросовер підвищеної прохідності з приводом на усі колеса. Такий електромобіль успішно можна експлуатувати як в місті, так і за містом, як на шосе, так і на бездоріжжі. Ключові слова – електромотор, електромобіль, швидкість руху транспортного засобу, тягова сила на ведучих колесах, динаміка розгону автомобіля. Перелік використаних літературних джерел: 1. Електричні, гібридні електричні та на паливних елементах автомобілі: Методичні вказівки до практичних занять і контрольних робіт з дисципліни “Альтернативні джерела енергії автомобілів” для студентів першого (бакалавр) рівня вищої освіти спеціальності 274 “Автомобільний транспорт” / укл. Т. Г. Миськів, О. І. Сороківський. — Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2020.— 56 с. 2. Mehrdad Ehsani. Modern electric, hybrid electric, and fuel cell vehicles: fundamentals, theory, and design / Mehrdad Ehsani, Yimin Gao, Sebastien E. Gay, Ali Emadi // CRC Press LLC, 2005. — 395 p. 3. www.uk.wikipedia.org