Багатоповерховий житловий будинок із вбудованими офісними приміщеннями по вул. Шевченка, у м. Львові

Автор: Васевич Богдан Андрійович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Васевич Б. А., Бліхарський З. Я. (керівник). Багатоповерховий житловий будинок із вбудованими офісними приміщеннями по вул. Шевченка, у м. Львові. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Магістерська кваліфікаційна робота багатоповерхового житлового будинку із вбудованими офісними приміщеннями в комплексі із конструкцією підпірної стіни, яка огороджує будинок із трьох сторін: Північної, Східної та Західної. Висота заглиблення змінна – від 8,5 м із Східної до 13,2 м із Північної сторони. Таке нестандартне рішення дозволяє отримати максимальну користь із щільної ділянки забудови, та уникнути терасування фундаментів споруди, що в свою чергу збільшує кількість корисної площі будинку. Це питання є досить актуальним для ділянок будівництва із горбистою місцевістю та в місцях крутих укосів. Будинок складається із двох частин – підземної офісної, із автостоянкою на покрівлі, та надземної, житлової частини. Офісна частина займає 4 поверхи загальною висотою в -15,6 м, житлова частина – 12 поверхів, загальною висотою +37,4 м. Корисна площа офісної частини в середньому ? 720 м2 на поверх, тоді як корисна площа житлової частини ? 390 м2. Така конфігурація споруди потребує вирішення багатьох інженерно-технічних задач. У зв’язку із великим боковим тиском грунту на споруду ( ?27,2 тс/м2), було прийнято рішення з’єднати підпірну стіну із плитами перекриття будинку, що збільшує жорсткість самого будинку та стіни. Також із метою забезпечення інсоляції нижніх поверхів було прийнято рішення виконати їх комерційними, із великими прольотами. Сітка колон складає в середньому 6?6,6 м та 6,6?7,9 м. Нижні поверхи додатково піддають впливу двох водоносних горизонтів: безнапірного поверхневого та напірного підземного. З метою вирішення цієї проблеми, було прийняте рішення виконати підпірну стіну із бетону марки С25/30, W10, F200. Для уникнення проникнення води через шви бетонування та деформаційні шви в проекті передбачені гідропоніки SIKA WATERBAR. Враховуючи всі поставлені задачі, проектування будинку проводилось в розрахункові програмі «МОНОМАХ-САПР» та «ЛІРА-САПР», із використанням повноцінної розрахункової моделі. Автоматизований розрахунок дав можливість виконати розрахунок чотирьох несучих елементів споруди, із врахуванням всіх можливих навантажень та врахуванням їх комбінації по РСН. Цими елементами стали – плита перекриття, найбільш завантажена колона цокольного поверху, сходова клітка та залізобетонна балка покрівлі, на якій розташована автостоянка. Розрахунок колони та балки був додатково проведений вручну, згідно із чинними нормативними документами [1, 2], та рекомендаціями [3, 4]. Аналіз даного порівняння показав, що розбіжність результатів розрахунку складає ? 3%, що є в межах норми. Детальні креслення розрахованих конструкцій відповідають вимогам конструювання, та є поданими в конструктивному розділі додатку. Розрахунок та виведення специфікацій конструктивних елементів споруди, виведення специфікації витрати матеріалів на влаштування архітектурних рішень дав змогу розробити калькуляцію трудових затрат та отримати загальне уявлення про витрату часу на зведення будівлі. Відповідно до отриманих трудозатрат та витрати матеріалів, був проведений розрахунок локальних кошторисів будівлі по основних розділах: земляні роботи, спорудження будівлі нижче відмітки 0,000, вище відмітки 0,000 та влаштування архітектурного розділу. Підсумок локальних кошторисів приведений у об’єктному кошторисі. Собівартість влаштування споруди становить близько 15, 780 грн/м2. Додатково було проведено пошук наукових праць іноземних джерел та проведено міні- дослідження: Об’єкт дослідження - актуальності дослідження розрахунку залізобетонних елементів; Предмет дослідження - недосконалість методики розрахунку згідно чинних норм, пошук більш досконалої методики розрахунку та перспектива розвитку розрахунку ЗБК; Мета дослідження - теоретичне дослідження наукових джерел іноземного походження, та порівняння їх із чинними нормативними розрахунками. Висновком даного дослідження стало розуміння перспективності розвитку розрахунку ЗБК, становлення більш чіткої задачі для реалізації дослідження та розвиток автоматизованого розрахунку за допомогою тривимірної моделі розрахунку. Перспективним є розрахунок трилінійних моделей матеріалів та нелінійний розрахунок. Пошук даних джерел показав, що українські вчені разом із закордонними, виконують дослідження в цьому напрямку. Підсумком МКР є цілісна та структурована пояснювальна записка обсягом 136 ст., яка складається із 5 розділів та містить в собі 24 таблиці та 58 ілюстрацій. Додатково було розроблено в програмах «AutoCAD 2020» 11 аркушів креслення формату А1. Ключові слова – багатоповерховий, підземний, автостоянка, залізобетон, проліт … Перелік використаної літератури 1. ДБН В.2.6-98:2009. Конструкції будинків і споруд. Бетонні та залізобетонні конструкції. Основні положення. Мінрегонбуд України, Київ, 2011. – 71 с. 2. ДСТУ Б В.2.6-156:2010. Конструкції будинків і споруд. Бетонні та залізобетонні конструкції із важкого бетону. Правила проектування. Мінрегонбуд України, Київ, 2011. – 117 с. 3. Бліхарський З. Я. Розрахунок і конструювання згинаних залізобетонних елементів: навч. Посібник / З. Я. Бліхарський, І. І. Кархут. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 188 с. 4. Байков В. Н., Сигалов Э. Е. Железобетонные конструкции: Общий курс: Учеб. для вузов. – 5-е изд., перераб. и доп. – М.: Стройиздат, 1991. – 767 с.