Капітальний ремонт шляхопроводу у м. Хмельницький
Автор: Нуріддінова Земфіра Серянівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Нуріддінова З. С. Капітальний ремонт шляхопроводу у м. Хмельницький Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Керівник проекту – д.т.н., професор Кваша Віктор Григорович. Об’єкт дослідження - шляхопровід у м. Хмельницький, можливість його підсилення влаштуванням монолітної накладної плити. Предмет дослідження На державних і місцевих дорогах експлуатується значна кількість залізобетонних мостів малих та середніх прольотів, масово збудованих у 50-70-х роках минулого сторіччя зі збірних залізобетонних балок за типовими проектами різних випусків [1,2], розроблених за відміненими на сьогодні нормами проектування. Переважна більшість з них не задовольняє експлуатаційні вимоги, споживчі властивості і потреби сучасного транспорту згідно з вимогами ДБН В.2.3-22 в першу чергу за габаритом мостового полотна, вантажопідйомністю, безпекою та комфортністю руху. Через дефекти й пошкодження які отримані в процесі тривалої експлуатації не забезпечується їх надійність та довговічність і обмежується несуча здатність балок. Для подальшої нормальної експлуатації дуже потрібна реконструкція цих типів пролітних будов для доведення їх показників у відповідність до вимог норм проектування нових мостів. При максимальному збереженні і використанні при реконструкції існуючих конструкцій прогонових будов буде економитися значна частина коштів ніж при повній перебудові. Мета дослідження – підсилення і розширення шляхопроводу, з максимальним збереженням існуючих конструкцій а отже здешевленням вартості його капітального ремонту [3,4]. Результати дослідження – У даній магістерській кваліфікаційній роботі розробляється проект капітального ремонту шляхопроводу через залізничні колії на вулиці Каменецькій у м. Хмельницький. Магістерську кваліфікаційну роботу розроблено відповідно до ДБН В.2.3-22-2009 "Мости та труби". Основні вимоги проектування" та ДБН В.1.2-15-2009 "Мости та труби". Навантаження і впливи" [5,6]. При капітальному ремонті існуюча прольотна будова розширюється до Г 15+2?1,5м монолітною залізобетонною накладною плитою з добудовою до крайніх балок новими балками з несиметричними (короткою та довгою) консольними ділянками. Мостове полотно облаштоване стандартним півжорстким металевим бар’єрним огородженням безпеки й перильним огородженням. Для підсилення крайніх, найбільш ушкоджених балок і гарантованого забезпечення вантажопідйомності розширеної пролітної будови на нормовані тимчасові навантаження А15 і НК-100, а також для захисту відкритих та найбільш ушкоджених на сьогодні зовнішніх поверхонь і зменшення вильоту консолі накладної плити передбачене влаштування нових несиметричних залізобетонних балок з короткою та довгою консолями. З метою розвантаження балок у прольоті для можливості сприйняття ними без підсилення нормованих навантажень А15 і НК-100 при реконструкції розрізна статична схема існуючої пролітної будови перетворюється в 3-пролітну нерозрізну з ліквідацією деформаційних швів над проміжними опорами. Створена нерозрізність дає можливість зменшити пролітні згинальні моменти за рахунок виникнення нових над опорних моментів. Таким чином, досягається необхідне за розрахунком підсилення існуючих балок. Прийнятий найбільш сприятливий варіант створення нерозрізності до влаштування накладної плити після видалення всіх елементів мостового полотна, тобто при мінімальному постійному навантаженні – тільки від власної ваги балок. Нерозрізність над проміжними опорами створюється бетонуванням в проміжках між опорними діафрагмами існуючих балок потужних армованих опорних ребер, об’єднаних з накладною плитою, яку в надопорних ділянках для сприйняття опорного згинального моменту додатково армується сітками. Для бетонування нижньої плити верхню полицю існуючих балок на відповідних ділянках видаляють, щоб забезпечити вільний доступ в зону бетонування. Сумісна робота накладної плити з існуючими балками забезпечується їх об’єднанням за допомогою гнучких петлевих анкерів, приварених до місцево оголеної верхньої поздовжньої арматури 2O32мм в кожному ребрі. Після виконання основних робіт з реконструкції виконують повну заміну елементів мостового полотна, а також комплекс ремонтно-відновлювальних робіт із захисту відкритих поверхонь від агресивного впливу зовнішнього середовища для забезпечення нормованої довговічності реконструйованого шляхопроводу. Перевірочні розрахунки основних конструкцій моста проводили за чинними на період обстеження нормами проектування нових мостів на передбачені цими нормами нормовані тимчасові навантаження А15 і НК-100. З відповідними нормованими коефіцієнтами надійності для постійних і тимчасових навантажень і коефіцієнтами динамічності. Коефіцієнти надійності для постійних навантажень в певних межах коригували у бік їх зменшення відповідно до реальних розмірів елементів прогонової будови і опори за результатами обстеження і обмірів в натурі. Розрахунку підлягала прогонова будова за ТП вип. 56, розрахована за чинними на період проектування нормами на інші нормовані тимчасові навантаження Н-18 і НК-80 середнього прогону l=22.16 м. Ключові слова: шляхопровід, мостові балки, нерозрізна статична схема роботи, залізобетон, діафрагми балок, довговічність, несуча здатність, поздовжня робоча арматура, розподілення навантажень. Перелік використаних літературних джерел: 1. Матаров И.А. Сборные железобетонные мосты с многорядной сварной арматурой. / Матаров И.А., Смирнова Л.С., Шилина А.Л. // -М.:Автотрансиздат, 1959. – 186с. 2. Типовые проекты сооружений на автомобильных дорогах. Выпуск 56. Пролётные строения железобетонные, сборные с каркасной арматурой периодического профиля. / -М.: Стройиздат, 1958. -56 с. 3. Кваша В. Г. Мости та шляхопроводи, реконструйовані за проектами Галузевої науково-дослідної лабораторії №88 (ГНДЛ-88) Національного університету «Львівська політехніка» (каталог) – монографія / В.Г. Кваша // Львів: НУ Львівська політехніка, 2017. -53 с. 4. Кваша В.Г. Комплексні дослідження залізобетонної балкової прольотної будови моста під час її реконструкції / В.Г. Кваша, В.С. Рачкевич // Наук.-техн. виробничий та інформ.-аналітичний журнал «Наука та будівництво». –К.: НДІБК, 2018.-№2. –с. 68-77. 5. ДБН В.2.3-14:2006. Споруди транспорту. Мости та труби. Правила проектування. –К.: Мінрегіонбуд, 2006.-359 с. 6. ДБН В.2.3-22:2009. Споруди транспорту. Мости та труби. Основні вимоги проектування. –К.: Мінрегіонбуд України, 2009. -73 с.