Розвиток фестивального туризму в Європі в умовах пандемії COVID-19

Автор: Чіх Ірина Степанівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Туризмознавство
Інститут: Інститут сталого розвитку ім. В. Чорновола
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Чіх І. C., Ільницька-Гикавчук Г. Я. (керівник). Розвиток фестивального туризму в Європі в умовах пандемії COVID-19. Магістерська кваліфікаційна робота. Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Туристично-рекреаційна галузь, а саме подієвий туризм – це сфера економічної та туристичної діяльності яка розвивається досить динамічно. Головна особливість подієвого туризму – безліч яскравих неповторних емоцій та вражень [9]. Вчені, які досліджували подієвий, зокрема й фестивальний туризм, праці яких викликали особливе зацікавлення в межах обраної теми: А. Бабкін, М. Біржаков, Ю. Блохіна, Е. Богданова, Д. Ісмаєв, М. Кабушкін, Г. Карпова, В. Квартальнов, А. Кирилов, О. Костюк, Ю. Кузнецова, М. Ліндстром, Р. Олльє, Х. Прінгл, І. Смаль, І. Шаповалова тощо. Актуальність дослідження цієї галузі, особливо в умовах пандемії COVID-19 і підвищення ефективності на прикладі зарубіжних країн, розвинених у сфері подієвого туризму, на сьогодні є надзвичайно важливим питанням і потребує детального аналізу. Об’єктом магістерської кваліфікаційної роботи є фестивальний туризм та міжнародні організації, які проводять фестивалі. Предметом роботи є розвиток фестивального туризму в умовах пандемії СОVІD-19. Мета магістерської кваліфікаійної роботи полягає в аналізі тенденцій розвитку подієвого, зокрема фестивального туризму під час пандемії СОVІD-19, охарактеризуванні суб’єктів фестивальної діяльності та надання пропозиції щодо удосконалення фестивальних турів на туристичному ринку, зокрема під час пандемії СОVІD-19. Результати дослідження. Фестивальний туризм – це організація короткотривалих пізнавальних подорожей терміном на 5-7 днів з метою відвідування певних подій (від концертів сучасної західної музики до релігійних святкувань, від етнічних карнавалів до парадів сучасних субкультур), з періодичністю 1 раз на рік [10]. Фестиваль – це надзвичайно цікавий вид рекреації, адже може об’єднувати в собі різноманітні програми, а саме: музичні, освітні, оздоровчі, екологічні, спортивні, виставкові, програми в стилі «етно» тощо [7]. В сучасних умовах пандемії COVID-19 фестивалі є одним із найважливіших елементів розвитку та самоорганізації суспільства, творчих колективів, професійних груп, талановитої української молоді, дітей та дорослих. На сьогодні існує велика кількість Міжнародних організацій, як закордоном, так і в Україні, які як виступають організаторами з різноманітних видів фестивалів, так і організовують туристичні поїздки на Міжнародні фестивалі [10]. Велику роль у розвитку та просуванню фестивального туризму належить туристичним операторам, можемо виділити провідного туристичного оператор, фестивальний туризм якого займає 80% туристичних послуг – Христофор-Тур. На сьогодні туристична фірма організовуємо тури до багатьох країн світу, проте основними напрямками є організація групових екскурсійних автобусних та авіатурів в Європу, зокрема тури на Міжнародні фестивалі в різні країни [6]. Щодо туристичної діяльності оператора під час пандемії COVID-19, як і для будь-якого іншого суб`єкта туризму, це досить складний і непростий час і кількість турів на міжнародні фестивалі значно знизилася, у зв`язку з обмеженням або забороною в`їзду в ту чи іншу країну. Пандемія надзвичайно сильно вплинула на менеджмент у сфері подієвого туризму. Однак протягом всього часу від початку пандемії COVID-19, було проведено велику кількість масових подій та фестивалів в тих країнах, де кількість хворих на коронавірус була не високою і було дозволено в’їзд для наших українських туристів [1]. Щодо важливих перспектив розвитку подієвого, зокрема фестивального туризму в Україні, в умовах пандемії COVID-19 пропонуємо: - розробити «Пам’ятку туристу»; - зробити ребрендинг туристичних паперових конвертів; - розігрувати і вручати різноманітні подарункові сертифікати, колективам; - розробити сувеніри з логотипом туристичної фірми «Христофор-Тур» (ручка, магніт, горнятко, брелок, термокружка, рюкзак, футболка тощо); - розробити віктрони, ігри, конкурси, квести, з дотриманням усіх протиепідемілогічних вимог. - проводити офлайн фестивалі з дотримання протиепідемілогічних вимог; - перед поїздкою рекомендуємо усім туристам завантажити додаток «Друг» на смартфон, щоб бути обізнаним із ситуацією в тій чи іншій країні; - усім туристичним операторам укласти угоди з українськими лабораторіями які проводять ПЛР-тестування; - розширювати географію онлайн фестивалів; - організаторам виставляти більш строгіші вимоги до якості та креативності записаних відео, які подаються для онлайн фестивалів; - проводити онлайн фестивалю на різноманітних сучасних онлайн-платформах. Отже, фестивальний туризм під час пандемії COVID-19 знизив темпи у своєму розвитку, проте завдяки організаціям, які пропагують такий вид туризму, розвивається та користується популярністю в українських творчих колективів. Однак для покращення та вдосконалення цього чудового виду туризм було запропоновано ряд аспектів, які необхідно впровадити під час організації онлайн чи офлайн фестивалю і таким чином, фестивальні тури проходитимуть на високому рівні і перейдуть на вищий рівень у своєму розвитку та популяризації. Ключові слова: подієвий туризм, фестивальний туризм, фестиваль, фестивальні організації, туристичний оператор «Христофор-Тур», пандемія COVID-19. Перелік використаних літературних джерел: 1. Інноваційний туризм 2020 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: httр://роkrоvsk.іnfо/. 2. Кифяк В. Організація туристичної діяльності в Україні [Текст] / В. Кифяк. – Чернівці: Зелена Буковина, 2003. – 312 с. 3. Культура і туризм в умовах COVID-19 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://dialog.lviv.ua/kultura-i-turizm-v-umovah-covid-19-novi-realiyi. 4. Перспективи івент-туризму в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: httр://www.tоurbus.ru/. 5. Смаль І. Туристичні ресурси світу [Текст]: навч. посіб. / І.В Смаль – Ніжин: Ніжинський державний університет ім. М. Гоголя, 2010. – 336 с. 6. Туристичний оператор «Христофор-Тур» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: httр://www.xt.lvіv.uа/іndеx.html. 7. Фестивальний туризм [Електронний ресурс]. – Режим доступу: fіlе:///С:/Usеrs/іrо4k/Dоwnlоаds/124992-266416-1SM%20(1).рdf 8. Школа І. Менеджмент туристичної індустрії [Текст]: навч. посіб. / І. Школа. – Чернівці: Книги - XXІ, 2005. – 596 с. 9. Як світ рятує туристичну галузь [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.ukrinform.ua/rubric-tourism/3090351-karantin-ak-svit-ratue-turisticnu-galuz.html 10. Fеstіvаl [Електронний ресурс]. – Режим доступу: httр://еn.wіkіреndіа.оrg/wіkі/Fеstіvаl