Будівництво семиповерхового житлового будинку з підземним паркінгом у м. Львові

Автор: Боденко Назарій Іванович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Промислове і цивільне будівництво
Інститут: Інститут будівництва та інженерних систем
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Анотація Боденко Н. І., Титаренко Р.Ю. (керівник). Будівництво семиповерхового житлового будинку з підземним паркінгом у м. Львів. Магістерська кваліфікаційна робота – Національний університет «Львівська політехніка», Львів 2020. Розширена анотація. Будівництво – це одна з головних галузей народного господарства нашої країни, вона дозволяє забезпечувати створення нових, розширення і реконструкцію існуючих основних фондів. Капітальне будівництво має величезне значення в рішенні соціальних і економічних завдань. У зв’язку з цим в нашій державі розроблена стратегія розвитку іпотечного житлового кредитування до 2020 року. Справжня Стратегія розроблена відповідно до цільових показників і завдань державної політики по розвитку ринку житла і іпотечного житлового кредитування. Цілями Стратегії є: формування у учасників ринку іпотечного житлового кредитування єдиних орієнтирів відносно принципів, очікувань і довгострокових перспектив розвитку цього ринку. Від реалізації програм капітального будівництва залежить успіх майбутнього розширення виробничих потужностей і поліпшення соціально побутових умів населення. У будівництві безперервно відбуваються серйозні структурні зміни. Збільшується питома вага зведення об’єктів невиробничого призначення, істотно виросли об’єми реконструкції будівель, споруд, зведення нових мікрорайонів, а також вимоги, які пред’являються до якості робіт, захисту довкілля, тривалості інвестиційного циклу будівництва шкірного об’єкту. З’являються нові взаємні інтереси між учасниками будівництва, виникає конкуренція. Разюче змінився розмір цін, заробітної плати, ресурс потреб. У умовах сучасної ринкової економіки відчутніми стають результати рішень, що приймаються будівельниками. До сучасних вимог, що пред’являються до інженера - будівельника, відноситься і уміння працювати з новітніми комп’ютерними програмами. Реалізація завдань по послідовному удосконаленню матеріально - технічної бази суспільства і підвищенню добробуту суспільства вимагає постійного збільшення об’ємів будівництва в різних галузях народного господарства. Особливо наочно цей чинник стає помітним в соціальній сфері. Усе ж досягнуті об’єми зведення житлових будівель далеко не задовольняють споживи населення. У зв’язку з вищевикладеним в цьому проекті розроблений семиповерховий житловий будинок з підземним паркінгом у м. Львів. Цілі які переслідують будівництво це оновлення занепадаючого житлового фонду міста Львів і часткове рішення проблеми забезпечення населення комфортним житлом. До початку будівництва треба провести археологічні та геологічні дослідження. «Археологи шукають залишки старих будівель, предметів побуту та інших речей, які можуть мати історичну цінність. Геологи досліджують стан ґрунтів, наявність карстових порожнин, підземні води» Ці експертизи міська влада замовляє спеціалізованим організаціям та оплачує з бюджету. Після висновків експертів інвестор вирішує, чи підходять йому такі умови будівництва. Якщо для ЖК комфорт-класу наявність підземного паркінгу є хорошою перевагою, то в будинку бізнес-класу без великого багаторівневого паркінгу просто не обійтись. Хоча навіть тут бувають парадокси, коли власники квартир по декілька тисяч за квадрат, не хочуть витрачати зайві гроші на паркінг. Вони залишають свої авто на гостьових стоянках, або паркуються за територією ЖК. Окрім дотримання інтересів власників авто, наявність підземних паркінгів дозволяє також реалізовувати концепцію двору без машин. Для великого числа потенційних покупців це є суттєвою перевагою, коли вони порівнюють та обирають ЖК. Особливо тренд можна прослідкувати зараз, коли через карантин люди стали більше цінувати зелені зони та інші місця відпочинку на вулиці. Звичайно, реалізація двору без машин не можлива за умови відсутності в комплексі підземного паркінгу. Лише в економ-сегменті покупці майже зовсім не проявляють інтересу до підземних стоянок. Собівартість паркінгу навіть вища у порівнянні з квартирою, і забудовники часто роблять їх не з метою заробітку, а для збільшення комфорту мешканців. За останні роки, серед нових ЖК, кількість економ-комплексів впала з 40% до трохи більше, ніж 10%. Сьогодні в українських містах великою проблемою є паркування. Доки не почнеться фіксація порушень та реальні штрафи, жоден інвестор з грошима та планами розбудови паркувальної інфраструктури не прийде в цей сегмент. І хоча висока вартість паркування та жорсткі штрафи за неправильну парковку не додадуть популярності місцевій владі, це єдиний реальний метод боротьби з заторами. Зовсім іншу картинку "світу післязавтра" показує житловий сегмент. В ЖК комфорт-класу і вище покупці хочуть отримувати двори без машин, проте із зонами для відпочинку, занять спортом та навіть барбекю. І вже зараз багато хто з них готові платити кошти за квадратні метри не лише для себе, але й для своїх авто. Парадоксально, але наскільки паркінги не користуються попитом серед містян поза межами їх будинків, настільки ж вони стали "must have" в нових ЖК. Отже, в Україні саме житловий сектор можна вважати драйвером переходу від хаотичної стоянки до цивілізованої парковки. Ключові слова: - Будівництво - Підземний паркінг - Багатоквартирний будинок Перелік використаних літературних джерел: 1. https://uk.wikipedia.org/wiki/Будівельна_справа 2. http://tvoemisto.tv/exclusive/pidzemni_parkingy_u_lvovi_navishcho_de_koly_i_yak_88254.html 3. https://uk.wikipedia.org/wiki/Автостоянка 4. https://uk.wikipedia.org/wiki/Багатоквартирний_будинок 5. https://www.epravda.com.ua/columns/2020/06/20/662063/