Анімаційна діяльність соціального працівника у роботі з дітьми

Автор: Нестер Юлія Іванівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Соціальна робота
Інститут: Інститут гуманітарних та соціальних наук
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Нестер Ю.І., Клос Л.Є. (керівник). Анімаційна діяльність соціального працівника в роботі з дітьми. Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет “Львівська політехніка”, Львів, 2020. Розширена анотація. В умовах стрімкого соціально-економічного розвитку, ускладнення суспільно- політичних процесів, особливо в ситуації зовнішньої військової агресії в суспільстві наростають такі явища, як конфліктність, нетерпимість, недовіра, знижується рівень матеріального достатку громадян. Це сприяє загостренню різних соціальних проблем, збільшенню кількості сімей, які опиняються в складних життєвих обставинах, а отже, збільшенню числа дітей, які відчувають наслідки таких негараздів. При цьому спостерігається загострення проблеми виховання і формування ціннісних орієнтацій у дітей з сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах, розвиток у них життєвої компетентності. Педагоги загальноосвітніх закладів, як і самі батьки не завжди в змозі охопити достатньою увагою всіх дітей, які потребують підтримки в складних життєвих обставинах. Тому важливим учасником процесу виховання і соціально-педагогічного супроводу дітей із таких сімей стає соціальний працівник. Він не тільки знає і розуміє всі особливі потреби дітей із сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах, але також може стати активним учасником процесу виховання і морально-етичної підтримки дитини. Перш за все, в позанавчальний час, зокрема в умовах літнього відпочинку в дитячому оздоровчо-відпочинковому закладі. Соціальний працівник виступає в ролі аніматора, а вся анімаційна діяльність під час відпочинку дитини в літньому таборі, має виховне спрямування. До найважливіших напрямків роботи закладу належать: формування навичок здорового способу життя, формування адаптивних навичок та підготовки до життя в суспільстві; розвиток інтелектуального, духовного потенціалу, творчих здібностей та інтересів дітей. Об’єктом дослідження є соціальна робота з дітьми. Предмет дослідження -– діяльність соціального працівника як аніматора під час роботи з дітьми в умовах літнього табору оздоровлення і відпочинку.. Метою дослідження є пошук шляхів вдосконалення і підсилення значення анімаційної діяльності соціального працівника у роботі з дітьми на основі порівняння вітчизняного і зарубіжного досвіду реалізації ролі аніматора у дитячому оздоровчому таборі. Метою дослідження є пошук шляхів вдосконалення і підсилення значення анімаційної діяльності соціального працівника у роботі з дітьми у дитячому оздоровчому таборі. Базою проведення емпіричного дослідження були табір відпочинку «Веселі канікули», Ораторія, катехитична школа св.Домініка Савіо. Основні результати дослідження. Анімаційна діяльність соціального працівника в умовах літнього дитячого табору оздоровлення і відпочинку дозволяє створити умови для відпочинку дітей, є дієвим інструментом виховання особистості, формування життєвої компетентності, християнських чеснот у дітей. Цьому сприяли участь у пізнавальних, пов’язаних з роботою, ігрових, художньо-естетичних, фізичних та спортивних, екологічних заходах, спеціальної підготовки з питань психології дитячого віку, соціальної роботи і соціальної педагогіки. Ефективна анімаційна діяльність вимагає від фахівців постійного оновлення програм, підвищення кваліфікації: набуття нових компетентностей в питаннях педагогічної, психологічної взаємодії, соціальної роботи, розвиток особистісних рис – емпатії, креативності, формування високого рівня духовно-моральних якостей. Ключові слова -- соціальний працівник, анімаційна діяльність, соціальна робота з дітьми, дитячий заклад оздоровлення і відпочинку. Перелік використаних літературних джерел Бочарова, В. (2009). Професійна соціальна робота: особистісноорієнтований підхід К.: Освіта Добровольська, О. (2015). Формування духовної компетентності учнів на основі християнських моральних цінностей. Педагогічні інновації, 21 (1), 104-110 Клос, Л., Микитенко, Н. (2005). Вступ до практичної соціальної роботи (на прикладі вивчення досвіду України і Канади). Львів: Львівська політехніка Піча, В. &Гайдук, Н.& Клос, Л. (Укл.), В М. Піча (Ред.) (2012). Все про соціальну роботу. Львів: Новий Світ–2000 Klos, L. &Nazar, N. (2019). Integrated social services based on preservation and promotion of community health: an analysis of the state and prospects of development. Mental Health Global Challenges Journal, 2 (3), 59-69 DOI: http://doi.org/10.32437/MHGCJ