Особливості дизайну веб-сайтів українських художніх музеїв
Автор: Рибась Анастасія Сергіївна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Дизайн
Інститут: Інститут архітектури та дизайну
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: АНОТАЦІЯ Робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків. Повний обсяг роботи складає 99 сторінок, 32 рисунків, 2 додатків. Список використаних джерел включає 45 найменувань. Магістерська наукова робота присвячена дослідженню особливостей розробки дизайну веб-сайтів українських музеїв. У дослідженні проаналізовано особливості музею як культурного феномену та особливості побудови українського музейного веб-сайту, що вимагає адаптації і доопрацювання під музейну специфіку. Наведено практичні рекомендації щодо розробки дизайну власного музейного веб-сайту, дотримання яких допоможе створити привабливий і зручний веб-ресурс, залучити нових відвідувачів, популяризувати національну культурну спадщину та вивести її на міжнародну арену. Об’єктом дослідження є веб-сайт художнього музею. Предметом дослідження є особливості дизайну веб-сайту та користувацького інтерфейсу художнього музею. Метою дослідження є виявлення закономірностей дизайну веб-сайтів художніх музеїв та особливостей дизайну українського художнього музею. Для вирішення поставлених завдань були використані наступні методи дослідження: емпіричний, порівняння, абстрагування, метод дедукції, системний, систематизації, художньо-композиційний, функціональний, моделювання. Перший розділ присвячений історіографії, та висвітленню проблематики розвитку українських музеїв в сучасному світі та в умовах діджиталізації. Проведений огляд літературних джерел закордонних та вітчизняних публікацій по даній темі. Досліджується актуальний стан та проблематика інтеграції українського художнього музею у сучасний веб-простір. Досліджується роль веб-сайту в роботі та функціонуванні українського музею. Виявлено проблематику та головні фактори які вливають на ефективну інтеграцію українських музеїв у сучасний веб-простір. В другому розділі описано особливості формування ефективного веб-інтерфейсу музею, досліджено сучасні тенденції у сфері веб-дизайну та художнього-композиційні особливості дизайну веб-сайту музею. Проаналізовано психологічні аспекти взаємодії користувача з інтерфейсом веб-сайту, виявлено важливість юзабіліті в процесі розробки веб-дизайну. Також, досліджено питання класифікації веб-сайтів музеїв та запропоновано авторську класифікацію. Проведено композиційний аналіз вітчизняних та зарубіжних веб-сайтів художніх музеїв, виявлено позитивні та негативні сторони дизайну. В третьому розділі сформульовано наукові та методичні положення дизайн-проектування художнього музейного веб-сайту. Виявлено Особливості музейної специфіки в дизайн-проектуванні веб-сайту українського художнього музею, критерії ефективності дизайну в функціонуванні музейного веб-сайту. Розглянуто процес формування композиції веб-сторінки та стратегії дизайн-проектування графічних елементів веб-сайту українського музею. В четвертому розділі увагу приділено реалізації результатів дослідження в сучасному веб-дизайні сайту українського національного музею «Київська картинна галерея». Було визначено вимоги для розробки та застосування графічно-композиційних елементів веб-сайту, результати дослідження реалізовано у авторських розробках. Ключові слова: інтернет-мережа, веб-сайт, музей, комунікація, веб-дизайн, структура сайту.