Облік, аналіз і контроль оборотних активів ТОВ “Летичівська меблева фабрика”

Автор: Панасюк Ірина Володимирівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Облік і оподаткування
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2020-2021 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Панасюк І.П., Грицай О.І. Облік, аналіз і контроль оборотних активів ТОВ «Летичівська меблева фабрика». Магістерська кваліфікаційна робота. – Національний університет «Львівська політехніка», Львів, 2020. Розширена анотація. Оборотні активи — це такі активи у формі предметів праці, які можуть бути перетворені у грошові кошти протягом одного календарного року або одного виробничого циклу. Постійна їх наявність забезпечує безперервний процес виробництва. Характерною особливістю оборотних активів є їх повне використання в кожному виробничому циклі та повне перенесення своєї вартості на готову продукцію [1]. Раціональне застосування оборотних активів та їх оптимізація є одним з основних положень будь-якого виробничого підприємства для забезпечення безперервного виробництва за умов інфляційних процесів, кризи, збільшення конкуренції. Це впливає на можливості виконання виробничих планів підприємства, дотримання зобов’язань перед споживачами, забезпечення стійкого фінансового становища й створення умов для подальшого конкурентоспроможного розвитку підприємства [2]. Об’єктом роботи є процес виробничого споживання та ефективність використання оборотних активів на ТОВ «Летичівська меблева фабрика» та ефективність, що охоплюється системою бухгалтерського обліку, аудиту та контролю. Предметом роботи є сукупність теоретичних і практичних питань організації та методики бухгалтерського обліку, аудиту й контролю формування та використання оборотних активів на ТОВ «Летичівська меблева фабрика». Метою випускної кваліфікаційної роботи магістра є вдосконалення теоретико-методичних аспектів та розробка практичних рекомендацій щодо обліку, аналізу та контролю оборотних активів на ТОВ «Летичівська меблева фабрика» для забезпечення їх ефективного функціонування. Облік оборотних активів відіграє важливу роль у формуванні управлінських рішень. Головним законом, що регулює бухгалтерський облік оборотних активів, є Закон України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні». Було розглянуто суть та класифікація оборотних активів а також їх визнання та оцінка. Наскільки об’єктивно оцінені оборотні активи у обліку та фінансовій звітності, залежать управлінські рішення щодо їх формування та використання. ТОВ «Летичівська меблева фабрика» виробляє вироби із деревини та рослинних матеріалів, з корка, соломки, також займається виготовленням пиломатеріалів з пиловника та надає послуги з сушіння деревини. ТОВ «Летичівська меблева фабрика» має створену та ухвалену облікову політику з прикріпленими додатками документообігу та затвердженим списком первинних документів, бухгалтерських облікових регістрів. Спостерігається негативна картина з огляду на зменшення прибутковості у 30 разів. З метою покращення прибутковості товариства потрібно більше заохочувати робітників, за рахунок підвищення заробітної плати, варто оновлювати основні засоби за допомогою яких виготовляється готова продукція та за можливості автоматизувати передачу інформації з виробництва до бухгалтерії. За допомогою таких дій можна оптимізувати діяльність товариства та покращити показники. За результатами аналізу оборотних активів ТОВ «Летичівська меблева фабрика» за 2015–2019 рр. можна зробити висновок, що у структурі оборотних активів найбільшу часту займають запаси. Щодо ліквідності оборотних активів, то активи є неліквідними, але за аналізований період спостерігається тенденція до підвищення ліквідності [3]. Ефективність використання оборотних активів підвищується за аналізований період, на що вказує підвищення показника оборотності. Було розглянуто основні методики удосконалення обліку та контролю оборотних активів ТОВ «Летичівська меблева фабрика». Вартим уваги способом зменшення таких втрат є започаткування застосування системи комп’ютерного самообслуговування для працівників. Облаштування робочого місця комірника, начальника виробництва, завідувача складом комп’ютером за допомогою якого можна буде швидко та оперативно передавати інформацію та отримувати відповіді від персоналу товариства. Також така опція зменшить використання паперових носіїв [4]. Організацію та методику контролю ТОВ « Летичівська меблева фабрика» варто сформувати за допомогою внутрішньої аудиторської служби. З метою підвищення якості планування доцільно використовувати заздалегідь розроблені стандартні плани перевірки, які аудитор повинен детально відкоригувати, враховуючи конкретні обставини[5]. Перелік використаних літературних джерел. 1. Шматковська Т.О. Демедюк Л., Ворона О. Деякі аспекти проблематики управління оборотними активами на підприємстві. Науковий вісник одеського національного економічного університету. 2016. Вип. 3. С. 174–184. 2. Чухно І.С. Визначення економічної сутності поняття «оборотні активи підприємства». Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2009. Вип. 3. С. 358–363. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Vchtei_2009_3_45. 3. Економічний аналіз діяльності підприємства [Текст] : навч. посібник / Г. В. Савицька. – 3-тє вид., випр. і доп. – Київ : Знання, 2007. – 668 с. 4. Кононенко В. А. Облік виробничих запасів: сучасний стан та напрямки вдосконалення / В. А. Кононенко // Науковий вісник Херсонського державного університету. – 2016. – №16. – С. 147–151. 5. Мних Є. А. Концепція побудови комп’ютерної інформаційної системи обліку діяльності корпорацій / Є. А Мних, О.О. Брадул // Бухгалтерський облік і аудит. – 2014. – №4. – С. 41–45.