Обґрунтування інвестиційної стратегії ТОВ "Вівас-М"

Автор: Рильчук Вадим Миколайович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)
Інститут: Інститут економіки і менеджменту
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2021-2022 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: В умовах нестабільної економіки важливе значення для ефективної діяльності підприємства має формування його інвестиційної стратегії. Формування стратегічних цілей інвестиційної діяльності повинно відповідати певним вимогам, основні з яких висвітлено в працях вітчизняних науковців [1, 2, 3]. Стратегія розвитку підприємства - це довгостроковий план дій, який базується на детальному аналізі середовища підприємства, потребує підвищення конкурентоспроможності продукції і підприємства [2]. Формування інвестиційної стратегії підприємства є достатньо важким творчим процесом, що вимагає високої кваліфікації виконавців. Вихідною передумовою формування інвестиційної стратегії є загальна стратегія економічного розвитку підприємства. Щодо неї інвестиційна стратегія має підлеглий характер і повинна збігатися з нею за цілями і етапами реалізації. Інвестиційна стратегія розглядається як один з головних факторів забезпечення ефективного розвитку підприємства залежно від вибраної ним загальної економічної стратегії [2]. Дано характеристику основним методам фінансування інвестиційних програм та проектів [5], а також критеріям оцінки розробленої інвестиційної стратегії підприємства [3, 4]. Стратегія організації повинна бути зорієнтованою на досягнення її цілей, а також бути гнучкою при необхідності внесення коректив, які підвищуватимуть ефективність діяльності [4]. У другому розділі подано загальну характеристику ТзОВ «Вівас-М», проаналізовано результати його фінансово-господарської діяльності та його фінансовий стан. Також проведено ретроспективний аналіз інвестиційної діяльності досліджуваного підприємства. ТзОВ «Вівас-М» є підприємством по розливу природної мінеральної столової води і функціонує на ринку лише чотири роки. Результати аналізу свідчать, що впродовж аналізованого періоду підприємство було збитковим, хоча його чистий дохід щороку зростав. У третьому розділі наведено та обґрунтовано управлінські рішення щодо реалізації інвестиційної стратегії ТзОВ «Вівас-М». Проведено СВОТ-аналіз підприємства та оцінку основних конкурентів, що дозволило визначити стратегічні пріоритети та встановити цілі розвитку ТзОВ «Вівас-М». Основним завданням організації є нарощування обсягів виробництва та реалізації продукції, що дозволить збільшувати свою частку на вітчизняному ринку. Для збільшення експорту продукції та виходу на нові зарубіжні ринки необхідно підвищувати якість продукції, що можна досягнути реалізацією інвестиційного проекту по встановленню системи очистки води. Цей проект, разом із ефективними маркетинговими заходами, дозволить здобути необхідні конкурентні переваги. Розраховані показники економічної ефективності засвідчили доцільність реалізації пропонованого інвестиційного проекту. Об’єктом дослідження є інвестиційна діяльність ТзОВ «Вівас-М». Предметом дослідження є методичні та практичні питання розроблення інвестиційної стратегії ТзОВ «Вівас-М». Метою магістерської кваліфікаційної роботи є формування інвестиційної стратегії ТзОВ «Вівас-М» яка спрямована на досягнення цілей організації та базується на можливостях конкурентного ринкового середовища. Поставлені в роботі завдання вирішувалися за допомогою таких методів: статистичний аналіз – для вивчення, групування, порівняння, оцінки та інтерпретації фактичних даних; метод порівняльного аналізу – для зіставлення існуючих підходів до тлумачення сутності стратегії розвитку; графічний – для наочного зображення викладених положень; економіко-математичні – для економічної оцінки рекомендованих заходів. У роботі використана фінансова звітність підприємства за 2018-2020 рр. та первинна інформація, одержана при особистих контактах з керівництвом ТзОВ «Вівас-М». Ключові слова: інвестиційна стратегія, стратегічні цілі, конкурентні переваги, економічна ефективність інвестиційного проекту. Перелік використаних літературних джерел 1. Карий О. (2006) Стратегічне планування розвитку міста / О. Карий. – Львів: “СПОЛОМ”. 287 с. 2. Кара Н.І. (2016) Види стратегій та оцінювання впливу факторів зовнішнього середовища на діяльність підприємства. Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, Серія: Проблеми економіки та управління, Випуск 3, Номер 847(4). c. 97-102. Львів. 3. Петрович Й.М., Просович О.П. (2005). Удосконалення методів оцінювання економічної ефективності інвестицій, Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, Серія: Проблеми економіки та управління, 533, с. 67–72, Львів. 4. Петрович Й.М., Прокопишин-Рашкевич Л. (2020). Сучасні аспекти управління виробничим потенціалом промислових підприємств, Вісник Національного університету “Львівська політехніка”, Серія: Проблеми економіки та управління, 1, с. 188-194, Львів. 5. Процак К.В., Галаз Л.В. (2015). Фінансове забезпечення інноваційної діяльності вітчизняних підприємств в умовах європейської інтеграції, VІІІ Міжнародний бізнес-форум, с. 192-194, Київ.