Розвиток фрагмента електричної мережі ПрАТ «Львівобленерго» з новою підстанцією «Дрогомишль»

Автор: Флешко Михайло Степанович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електричні станції, мережі і системи
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Україна, молода держава в центрі Європи, територія якої багата на різного роду природні ресурси, має неабиякий економічний потенціал. Енергетичний сектор у XXI відіграє дуже велику роль в економіці будь-якої держави. Без раціонального та заощадливого використання електричної енергії сподіватися на конкурентоспроможність економіки в умовах глобалізації не варто. На жаль, на сьогодні стан електричних мереж та підстанцій України є незадовільним з низьким рівнем ресурсу нормативного функціонування електричного обладнання. Саме тому розроблення схем розвитку електричних мереж країни, реконструкція старих та побудова нових підстанцій з дотриманням всіх вимог це непрості завдання на вирішення яких необхідно звернути особливу увагу. Об’єктом дослідження даної магістерської кваліфікаційної роботи є фрагмент електричної схеми нормального режиму 110 кВ ПрАТ «Львівобленерго». Предметом дослідження є схема розвитку електричної мережі ПрАТ «Львівобленерго» з новою підстанцією «Дрогомишль», яка буде розташована на заході Львівської області. Мета роботи – розроблення схеми розвитку електричної мережі ПрАТ «Львівобленерго» з новою підстанцією «Дрогомишль» та її приєднання до існуючої електричної мережі 110 кВ. Для забезпечення надійного двостороннього живлення підстанції розглядається вибір проводів та ізоляторів для нових повітряних ліній 110 кВ «Яворів-3 – Дрогомишль» та «Немирів – Дрогомишль». Пояснювальна записка складається з десяти розділів та містить 24 таблиці, 18 рисунків, 6 додатків та 14 літературних посилань. В першому розділі проведено аналіз вхідних даних, розраховано потужність та вибрано тип трансформаторів, які будуть встановлені на новій підстанції, проаналізовано кліматичні впливи та навантаження [1]. В другому розділі розраховано довжину нових повітряних ліній «Яворів-3 – Дрогомишль» та «Немирів – Дрогомишль», вибрано марки їх проводів, виконано вибір ізоляторів для цих ПЛ, а також вибрано схеми з’єднань для розподільних пристроїв 110 кВ та 10 кВ підстанції «Дрогомишль» [2]. В третьому розділі в спеціалізованій програмі DAKAR проведено аналіз основних експлуатаційних режимів: режим мінімального та максимального навантаження, післяаварійні режими [3]. В четвертому розділі розраховані проектні струми, які необхідні для вибору електричного устаткування [4]. В п’ятому, шостому, сьомому, восьмому, дев’ятому та десятому розділах здійснено вибір та перевірку необхідного для правильного функціонування підстанції електрообладнання [5]. Перелік вибраного та перевіреного електричного устаткування: 1. Шини та ізолятори розподільних пристроїв 110 та 10 кВ підстанції. 2. Трансформатори струму та напруги. 3. Вимикачі. 4. Роз’єднувачі. 5. Трансформатори власних потреб. 6. Обмежувачі перенапруг. В додатках до пояснювальної записки наведені протоколи розрахунку максимального, мінімального, післяаварійних режимів, струмів короткого замикання з програми DAKAR, а також схема електричних з’єднань підстанції «Дрогомишль».