Розроблення математичної моделі для дослідження теплових процесів асинхронного двигуна в системі ПЧ-АД

Автор: Мартиник Віталій Володимирович
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка
Інститут: Інститут енергетики та систем керування
Форма навчання: денна
Навчальний рік: 2022-2023 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: Вимірювання температури обмоток двигуна, статора, корпусу і т.д., є одним з необхідних діагностичних факторів визначення стану двигуна, його надійності і терміну служби. Достовірна інформація про поточний тепловий стан електродвигуна дозволяє забезпечити насамперед захист електродвигуна від можливих аварійних режимів, пов’язаних з температурними змінами . У першому розділі проведено аналіз різних спосбів вимірювання температури в асинхронних двигунах, описано їх технічні можливості, переваги та недоліки. Непрямі методи набули найбільш широкого поширення в промисловості разом із терморезисторами для широкого діапазону потужностей та типів двигунів. Непрямі методи засновані не так на прямому вимірювання температури частин двигуна, але в розрахунку інтегральної температури по заданим чи виміряним значенням величини і форми струму і напруги. [1] У другому розділі показано особливості моделювання асинхронних двигунів, висвітлено основні залежності моделі. Також описано моделі АД та перетворювачів частоти. Навдено графічні залежності різних режимі в роботи АД у системі ПЧ-АД.2] У третьому розділі розкрито питання синтезу моделі блоку вимірювання температури, яка дозволяє досліджувати та аналізувати систему з АД, в якій враховуються перегріви та втрати тепла. Описано вплив зовнішніх та внутрішніх факторів на теплові процеси в АД. . В четвертому розділі приведено результати дослідження, різні характеристики, оцінку параметрів та їх вплив на роботу АД. А саме, досліджено вплив зміни частотного елемента на теплові процеси, вплив зміни частоти на теплові процеси, різні закони керування [3,4]. Об’єктом дослідження цієї кваліфікаційної роботи є асинхронний двигун з к.з. ротором, що живиться та керується від перетворювача частоти. Предметом дослідження є теплові параметри та характеристики асинхронного двигуна. Мета роботи – розробити математичну модель для дослідження теплових процесів у системі ПЧ-АД, .для якісного вибору закону керування, конструкції двигуна, способу керування. Перелік використаних літературних джерел: 1. Рижков А.А. «Визначенняпараметрівтепловоїсхемизаміщення асинхронного двигуна на базіекспериментальнихданих», УкраїнаМелітополь, «Таврійський державний агротехнологічний університет». 2. Усольцев А.А. «Векторне керування асинхронними двигунами» Навчальний посібник з дисциплін електромеханічного циклу, 2002. 3. О.П.Чорний, О.В.Луговий, Д.Й.Родькін, Г.Ю.Сисюк, О.В.Садовий «Моделювання електромеханічних систем», Кременчук, 2001. 4. М.М. Федоров, «Динамічні теплові моделі вузлів електричних машин», 2005.